ERZURUM gazetesi
Türkiye’de 30 milyon internet kullanıcısı olduğunu, e-posta adresi olan kişi sayısının 30 milyonu aştığını belirten Türkiye Bilişim Derneği (TBD) İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karadağ, Erzurum’da yaptığı açıklamada 70 milyonun bilgisinin elden ele dolaştığını bildirdi.
Ülkelerin ekonomisini, yönetim biçimlerini, mesleklerin yapısını, insan gücü profilini, iş yapma biçimlerini, ticareti, kültürü, eğitimi, sağlığı ve eğlenceyi etkileyen internetin yaşamın her alanını etkisine alarak dönüştürmeye başladığını kaydeden TBD İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karadağ, 600 milyon üyeli sosyal paylaşım sitesi Facebook’un 1.300 milyonluk nüfusuyla dünyanın en kalabalık ülkesi Çin’den sonra nüfus yoğunluğunda ikinci sırada yer aldığını söyledi.
TÜRKİYE İNTERNET KULLANICISI SAYISI 30 MİLYON
Türkiye’de internet kullanıcısı sayısının 30 milyon olduğunu ifade eden Karadağ, “E-posta adresi olan kişi sayısının 30 milyonu aştı. Sanal alemde sörf yapanların yüzde 93.4’ü online video seyrederken yüzde 69.6’sı aktif internet kullanıcısı. İnternet kullanıcılarının yüzde 66’sının sosyal ağlarda profili varken yüzde 48.4’ü fotoğraf paylaşıyor, yüzde 41.2’si video paylaşıyor, yüzde 39.2’si blog sahibi. Türkiye’de 70 milyonun bilgisi elden ele dolaşıyor. Bunun için internet kullanırken dikkatli olunmalı. Kişisel bilgiler, aile fotoğrafları herkesle paylaşılmamalı” dedi.
İNTERNET EVLİLİKLERİ
Tıklama usulü aşklar ve evlilikler arttığını ve her yıl 1 milyon kişinin internetten evlendiğini anımsatan Karadağ, “Türkiye’de 3.5 milyon kişi internetten eş arar oldu. Ekşi Sözlük’te yayınlanan yazılar, kısa sürede kamuoyu oluşturuyor. Facebook ve Twitter diktatörleri devirmeye başladı. Tunus, Arnavutluk ve son olarak Mısır’da başlayan ve tırmanan gösterilerin ilginç bir ortak noktası var. Hepsi de medyanın iktidar baskısı altında olduğu ülkelerde, sosyal medya etrafında örgütlenmenin sonucu, göstericiler Facebook ve Twitter’da örgütlenip sokağa döküldü. İran’da yaşanan seçim sonrası gösteriler ve kanlı olaylar dünyaya paylaşım sitelerinin geldiği noktayı göstermesi açısından tam bir milattı. Göstericiler Twitter ve Facebook kanalıyla organize oldu, görüntüler Youtube’da paylaştı. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki diplomatik belge sızıntısı ise internetin gücünün hangi noktaya ulaştığını göstermesi bakımından önemlidir” diye konuştu.
Popüler Amerikan web sitelerinin kullanımının yüzde 75’nin başka ülkelerden olduğunu dile getiren Karadağ, “Bunlar arasında yüzde 14’le YouTube ilk sırada yer alırken, yüzde 13 ile Blogger onu yüzde 12 ile Delicious, yüzde 7 ile FriendFeed, yüzde 6 ile Twitter, ve yüzde 3 ile Facebook izliyor. Tüm üyelerin Facebook’ta 1 günde harcadığı toplam dakika sayısı 5 milyarı bulurken, Wikipedia’daki yer alan tanımlı konu başlığı sayısı 13 milyon, 1 günde Twitter’a gönderilen post sayısı 3 milyon, Flickr arşivindeki resim sayısı 3.6 milyar, YouTube’taki videoların tamamını izlemek için gerekli olan yaklaşık süre 412.3 yıl, YouTube’ta 1 günde izlenen video sayısı ise 100 milyon. Rakamlardan da anlaşıldığı gibi internet, sosyal, kültürel ve ekonomik hayatı dönüştürerek dünyanın her yerine ulaşmayı mümkün kılabiliyor” diye konuştu.