ERZURUM (İHA) - Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) Madrid Destinasyon Yönetimi Koordinatörü Esencan Terzibaşoğlu, ”Turist değişti, artık eski turist değil. Tüketicinin beklentileri farklıdır. Artık tüketici ürün yerine bir deneyim beklemektedir” dedi.
Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı’nca (KUDAKA) yürütülen İnovasyona Dayalı Turizm Stratejisi’ni değerlendiren Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 154 ülkenin üyesi olduğu Dünya Turizm Örgütü – UNWTO’nun Madrid’deki merkezinde görevli Destinasyon Yönetimi Koordinatörü Esencan Terzibaşoğlu, talebe göre inovasyon geliştirilmesi gerektiğini söyledi. Tüm dünyada turist profilinin değiştiğini belirten Terzibaşoğlu, tüketicinin ürün yerine deneyim beklediğini, turistin artık eski turist olmadığını kaydetti.
AKTİF TURİST VE AKTİF TÜKETİCİ BAĞI
Aktif turizmi seçen bir tüketici kitlesinin oluştuğunu ifade eden Terzibaşoğlu, “Son yıllarda turizmdeki gelişmelerden Türkiye, büyük pay aldı ve uyguladığı yöntemlerle başarılı oldu. Ancak turist ‘Türkiye’ye gidiyorum yerine Antalya’ya gidiyorum’ diyor. Buna rağmen Türk turizminde bir merkeziyetçilik bulunuyor. İleride bunun düzeleceğine inanıyorum” dedi.
Dünya turizminde yeni trendlerin var olduğunu anımsatan Esencan Terzibaşoğlu, “Yerel paydaşların daha fazla katılımıyla yeni yönetim şekilleri ortaya çıktı. Kamu ve özel sektörün birlikte hareket ettikleri yönetim biçimleri belirlendi. Türkiye’nin de turizm gelişmesinde başarılı olmasının arkasında devlet ağırlıklı bir çalışma bulunmaktadır. Devlet desteği ile Türk turizmi gelişti. Ancak dünya turizminde meydana gelen değişimlere çabuk uyum sağlamak için farklı yöntemler uygulamak gerekiyor . Bu konuda en önemli unsur KOBİ’lerdir. KOBİ’ler küçük yapıları ile çabuk hareket ederek değişimlere ayak uyduruyorlar. Onların işe bakış açıları da farklı oluyor. Türk turizminin gücüde buradan kaynaklanıyor. Başarı için vizyon ve liderlik gerekiyor. Hedef pazarlarımızda oluşan yeni turistin ne olduğunu iyi analiz ederek ürünü ona göre geliştirmek gerekiyor Kalite performansını oluşturup kontrol etmek gerekiyor. Destinasyonu dünya pazarı içinde konumlandırıp farklılaştırmalı ve imaj yönetimi yapmalıdır. Destinasyonla ilgili iyi araştırma yapmak gerekiyor. Bilen kişiler tarafından analiz etmek gerekiyor. Yeni teknolojilere entegre olmak gerekiyor. Profesyonellik insan kaynakları yönetimi çok önemlidir. Kaynaklar arası sinerji önemlidir. Kamu özel sektör ortaklığı mutlaka gerekir. Dış ve iç dinamiklere intibak edecek çalışma gerekir” diye konuştu.