Taksici esnafının can güvenliğini sağlaması için TŞOF olarak yıllardır bir defaya mahsus KDV ve ÖTV alınmaması konusunda çalışmalar yaptıklarını ve gelinen noktada Sanayi ve Çağlayan’ın açıklamalarını takdirle karşıladıklarını belirten Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Odası Erzurum Şube Başkanı Hanifi Topçu,, “Bu konuda Maliye Bakanlığımızın ve hükümetimizin olumlu yaklaşımlarını da unutmamak gerekir. Taksici esnafımız bu müjdeyi yıllardır bekliyordu. Kabinli taksiler taksici esnafının can güvenliğini sağlayacaktır. Bana göre bu haber son yılların en güzel müjdesidir. Taksilerin KDV ve ÖTV alınmadan yenilenmesi haberini yıllardır bekliyorduk. Ancak değişim süresi 4-5 yıl olmalıdır” dedi.
“SON YILLARDA ALINAN EN GÜZEL MÜJDE”
Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan'ın, taksilerin koruma kabinli taksilerle değiştirilmesini içeren projeleri üzerinde çalışmalarının kendilerini ve tüm taksici esnafını son derece sevindirdiğini kaydeden Topçu “Projeye göre taksisini değiştirecek olan esnafımızdan bir defaya mahsus olmak üzere KDV ve ÖTV alınmayacak. Yıllardır üzerinde ısrarla durduğumuz koruma kabinli taksi projemizin değerlendirilmesinde sona yaklaşılması şoför esnafımızı son derece sevindirmiştir. Çünkü, bu haber taksici esnafımızın son yıllarda duyduğu en güzel haberdir. Projenin uygulamaya konulması ile araçlarını değiştirecek taksici esnafımıza bir defaya mahsus ÖTV ve KDV muafiyeti tanınacak. Bu da aracını yenilemek isteyen taksici esnafımızın hem bütçesini rahatlatacak hem de aracını değiştirme imkanı sağlayacaktır” diye konuştu.
“DEĞİŞİM SÜRESİ 4-5 YIL OLMALI”
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile yaptıkları toplantılarda Değişim ve Dönüşüm projeleri içerisinde değerlendirdikleri taksilerin yenilenmesi projesinin sadece güvenlik standartlarını artırmasının yanı sıra hizmet standardının da artacağını ifade eden Topçu “İnsanımıza layık şekilde yüksek bir hizmet verilecektir. Ayrıca, çevre ve ses kirliliğinin önlenmesine de büyük katkısı olacağından, AB’ye girme hazırlığı içinde olan ülkemiz adına bu gelişmeyi çok yerinde buluyoruz. Koruma kabinli taksilerin Türkiye'de üretilecek olması otomotiv sanayine canlılık getirecek ve işsizliğin önüne geçilecektir. En önemlisi yan sanayi gelişecektir. Ancak, burada konulan araçların 2 yıl içerisinde değiştirilmesi şartı bana göre uzatılmalıdır. Bu süre 4 veya 5 yıl olmalıdır” şeklinde konuştu.