Rize-Erzurum karayolu üzerinde inşa edilen ancak yapımı bir süre önce iş güvenliği tedbirleri kapsamında durdurulan Ovit Tüneli’nde inşaat çalışmaları yeniden başlayacak.
Türkiye’nin ve dünyanın en uzun karayolu tüneli projelerinden bir tanesi olan Ovit Tüneli Projesi’nde Karaman’ın Ermenek ilçesinde yaşanan maden faciasının ardından yapılan incelemede iş güvenliği ile ilgili bazı prosedürlerin eksik olduğu tespit edilmişti. İş güvenliği müfettişleri yaptıkları incelemede , tünel içinde ve dışında acil uyarı sistemi bulunmadığı, tünellerin içerisinde yapılan ölçümlerde zehirli gaz seviyesinin makul seviyeyi aştığı, tünellerde havalandırmanın yeterli olmadığı ve emiş sisteminin bulunmadığını belirlemişti. Heyetin incelemelerinin ardından tünel inşaatı 31 Ekim 2014 tarihinde durdurulurken, inşaatı yürüten firma eksiklerin giderilmesi için çalışmalarını tamamlayarak iş güvenliği uzmanlarını tünel inşaatına istedi. İlgili bakanlık tarafından görevlendirilen uzmanlar, tünelin İspir ve İkizdere taraflarında incelemelerini bugün tamamlarken, istenilen kapalı devre zehirli gaz ölçüm cihazını da yurt dışından getirtilerek tünel içerisine yerleştirildi. Yapılan incelemeler sonrasında kapsamlı bir rapor hazırlanırken, rapor doğrultusunda tünel inşaatının ne zaman başlanacağına karar verilecek. Ufak tefek eksiklerin kaldığı, aydınlatma ile ilgili eksiklerin de giderilmesinin ardından inşaat çalışmaları kısa sürede yeniden start alacak.
Yüzde 50’nin üzerinde delme işlemi tamamlanan ve çift tüp olarak inşa edilen tünel, uzunluğu ile tamamlandığında dünyanın en uzun 4., Türkiye’nin ise 1. tüneli olma özelliği taşıyacak. Ovit Tüneli, 12.6 km uzunluğunda iki ana tünelden oluşacak. 1.4 kilo metre uzunluğundaki tüp açma kapatma tünelleri ile çift tüpün toplam uzunluğu 28 kilometre olacak. Tünelin toplam uzunluğu ise 14 kilometre olacak. Tünelin içerisinde 2 bin 600 rakımlı zirveye açılan birde bin 700 metre uzunluğunda havalandırma bacası olacak.
Ovit Tünelinin tamamlanmasının ardından projelendirilen Rize- Mardin karayolu güzergahında İspir-Erzurum arasında çalışmaları devam eden 7 bin 200 uzunluğundaki Tırık Tüneli ve 3 bin 200 Metre uzunluğundaki Kavak Tüneli’nin tamamlanması ile güzergah stratejik ve ticari önemini arttıracak.
Tünellerin tamamlanması ile Rize-Mardin Karayolu 50 kilometre kısalarak 200 kilometreye inecek. Ovit Tüneli inşaatı 13 Mayıs 2012 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı temel atma töreni ile başlamıştı.