İTO başkanı Yalçıntaş'tan KOBİ'lere
'markalaşma' uyarısı
Erzurum’daki KOBİ’lerin en büyük sorunlarından birisini Markalaştırmak oluşturuyor. Erzurum’da marka düzeyinde üretim yapan KOBİ adayı çok, fakat markaya yönelmiş KOBİ sayısı çok az düzeyde.
İTO DEĞERLENDİRME YAPTI
Sorunu ülke genelindeki düzeyde ele alan İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş KOBİ'leri markalaşmaları yönünde uyardı. Yalçıntaş, "KOBİ'ler olarak katma değeri yüksek, markalı ürün üretimine yönelmezsek AB sürecinde ciddi sıkıntılar yaşayacağız" dedi.
KOBİLERİN DAHA FAZLA DESTEĞE İHTİYACI VAR
İTO'nun bu yıl ikincisini düzenlediği 'Başarılı KOBİ Yarışması' ödül töreninde konuşan Yalçıntaş, son yıllarda Türkiye'de KOBİ'lere verilen önemin gittikçe artmaya başladığını söyledi. Türkiye'nin iniş çıkışların olduğu, uyum sürecinden geçtiğini belirten Yalçıntaş, artık Türk şirketlerini uluslararası rekabete açık hale geldiğini, bu süreçte KOBİ'lerin daha fazla desteğe ve teşviğe ihtiyacı bulunduğunu belirtti.
AB'YE UYUM KOBİ'LERE YATIRIM YÜKÜ GETİRİYOR
Ticaretin tanımında kar etmenin bulunduğunu, Türk KOBİ'lerinin de en çok ihtiyaç duyduğu şeyin bu olduğunu ifade eden Yalçıntaş, şunları kaydetti: "Bu süreç hepimizin karlarını ciddi oranda düşürüyor. Türkiye'deki KOBİ'lerin daha güçlü olmaları gerekiyor. İstihdam sağlamada, bölgeler arası dengesizlikleri gidermede KOBİ'ler çok önemli rol oynuyor. Türkiye'de KOBİ'lerin şu anda sahip olduğu seviye AB seviyesinin maalesef çok altında. AB'ye uyum biz KOBİ'lere ciddi yatırım yükümlülüğü getiriyor. KOBİ'ler olarak katma değeri yüksek, markalı ürün üretimine yönelmezsek, AB sürecinde ciddi sıkıntılar yaşayacağız." Yalçıntaş, KOBİ'lerin üretimde, pazarlamada, finansman ve yetişmiş insan gücü konusunda sorunları bulunduğunu, KOBİ'leri daha yüksek teknolojiye taşımak gerektiğini kaydetti.