Erzurum’dan sonra Doğu Anadolu Bölgesi'nin ikinci büyük çağrı merkezi Erzincan’da açıldı. Erzincan’da açılan çağrı merkezi , Erzurum’dan farklı olarak, 2010 yılında başında Bilişim merkezine dönüştürülecek. Atateknokent’in beş yıldan beri hayata geçirilemediği Erzurum, Erzincan Telekom Çağrı merkezinin bilişim üssü haline getirilmesiyle birlikte, teknokent önceliğini de Erzincan’a kaptıracak.
ERZURUM GERİLEMEDE
Erzincan Ulaştırma Bakanlığı Alo Danışma Hattı UBAK’la birlikte Doğu Anadolu Bölgesinde ulaşım’da bölge merkezi haline gelirken, ilde de yeni istihdam alanları açılmış oldu. İpekyolu güzergahında tarihi merkez olarak bilinen Erzurum ise Trabzon demiryolu doğu Anadolu bağlantı merkezliği, Bakü Tiflis demiryolu merkezliğini bölgenin diğer illerine kaptırdı:
BAKAN YILDIRIM ÇAĞRI MERKEZİNİ HİZMETE AÇTI
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ulaştırma Bakanlığı Alo Danışma Hattı UBAK'ın açılışını yaptı. 93 kişiyle hizmete başlayan ve yıl sonuna kadar bilişim merkezine dönüştürülecek olan 444 2407 Alo UBAK hattında Ulaştırma Bakanlığı bünyesindeki, karayolu, demiryolu, deniz ve havayolu ile ilgili arayan vatandaşlara istenilen bilgiler verilecek.
Düzenlenen törende açılışın yapılmasının ardından UBAK santral biriminde incelemelerde bulunan Bakan Yıldırım, 444 2407 telefonla ilk arayan oldu ve Ulaştırma Bakanlığı hakkında operatörlerden bilgiler aldı.
ERZİNCAN’A BİLİŞİM MERKEZİ
Erzincan'ın eski Belediye İş Hanı'nın Kasım ayında bilişim merkezi olarak hizmete gireceğini belirten Bakan Yıldırım, bu merkezde çeşitli kamu kuruluşlarının hizmetlerinin sunulacağını ve vatandaşların pek çok sorununun çözümü için 7 gün 24 saat faaliyet gösterileceğini anlattıErzincan'da Telekom Çağrı Merkezi'nin açılışını yapan Yıldırım, buradaki konuşmasında, çağrı merkezinin geçici olarak 93 kişiyle hizmete başladığını, yıl sonuna kadar bilişim merkezine dönüştürüleceğini söyledi. Yıldırım, çağrı merkezi sektörünün cirosunun 1 milyar TL'ye ulaştığını, 5 yılda gösterdiği büyümenin çok çarpıcı boyutlara ulaştığını anlatarak, Türkiye'de 300 büyük ve orta ölçekli işletmede 30 bin çalışanın istihdam edildiğini belirterek," ''Avrupa'da her 100 kişiye, Türkiye'de ise 2 bin 500 kişiye 1 çağrı masası düşüyor. Demek ki Türkiye'de çağrı merkezi alanında 1 milyon kişilik istihdam imkanı var. Bizim en önemli sorunumuz olan işsizliğin çözümü burada. Bir masa, bir kafa... Alın terinin yerini beyin teri alıyor.'' diye konuştu.
BİLGİ TEKNOLOJİSİ
Bilgi teknolojilerinin zaman ve mekan kavramlarını ortadan kaldırdığını ifade eden Yıldırım, Türkiye'nin bilgi teknolojileri alanında pek çok gelişmiş ülkeyi yakaladığını iddia etti. Çağrı merkezinde istihdam edilen 93 kişinin mesleki eğitimden geçtiklerini ve noter huzurunda yapılan çekilişle belirlendiklerini anlatan Yıldırım, Erzincan'da 2010 sonuna kadar istihdam edilecek çağrı merkezi personeli sayısının bini geçeceğini söyledi. Avrupa'da her 100 kişiye, Türkiye'de ise 2 bin 500 kişiye bir çağrı
masasının düştüğünü belirterek, Türkiye'de çağrı merkezi alanında 1 milyon kişilik istihdam imkanı bulunduğunu belirtti. Yıldırım ayrıca, yardıma muhtaç kadınlara istihdam olanağı sağlayan özel idare serasının da açılışını yaptı.