ÖDEME SÜRESİ ŞARTI İHLAL Mİ EDİLİYOR?
Erzurum’daki doğalgaz kullanıcılarının, durumu EPDK’ya bildirmesinin ardından inceleme başlatıldığı öğrenilirken, kurum yetkilileri, bazı faturaların yanlış düzenlenmiş olabileceğini kabul ettiler.
Bazı aboneler, adlarına tanzim edilen faturalarda ‘7 gün’ şartının yerine getirilmediğini öne sürerken, PALEN A.Ş. Erzurum Müşteri Hizmetleri Müdürü Cem İlker Karaduman, faturaları hatalı düzenlenmiş olan müşterilerin kuruma başvuru yapmaları çağrısında bulundu.
ABONELER ŞİKAYETÇİ
Erzurum’da faturalara ödeme tarihini hatalı işleyen PALEN’in, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu’na (EPDK) yapılan şikayetler üzerine yeni düzenlemeler yaptığı öğrenildi. EPDK’nın, artan şikayetler üzerine yaptığı incelemede, PALEN’in ilk ve son ödeme tarihlerini tanzim ederken, hataya düştüğü ortaya çıktı.
PALEN’E TEPKİ YAĞIYOR
EPDK’nın Doğal Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin 12 Maddesi gereğince, faturanın aboneye ibraz ediliş tarihi ile son ödeme tarihi arasındaki sürenin ‘7 gün’ olması gerekirken, Erzurum’da bazı aboneler için düzenlenen faturalarda bu sürenin 3 güne kadar düştüğü gözlendi. Yönetmeliklerin tam tersine, ödeme günlerinin belirlenmesi konusunda hataya düşen PALEN’e, abonelerden tepki yağarken, yetkililer bazı okumalarda hata yapıldığını kabul ederek, “Başvuru yapanların faturalarında gerekli düzenlemeler yapılacak” açıklamasında bulundular.
7 GÜNLÜK ÖDEME SÜRESİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURULMUYOR
İlk ve son ödeme tarihleri arasında kanunen en az 7 günlük sürenin bulunması gerektiğini belirten bir abone, adına tanzim edilen faturayı göstererek, “İlk ödeme tarihi 09 Şubat 2009 olan faturanın son ödeme tarihi 12 Şubat 2009 olarak kayda geçmiş. Yani 4 gün içinde faturanın tahsili isteniyor” derken, başka bir doğalgaz abonesi de, “26 Ocak 2009 tarihi ilk ödeme tarihi olarak işlenen faturamda, son ödeme tarihi 31 Ocak 2009 şeklinde düzenlenmiş. 31 Ocak, son ödeme tarihi olduğu için, bugünden sonra fatura yatırırsanız günlük faiz ödüyorsunuz. Bu abonelere yönelik olarak yapılan büyük bir haksızlıktır” diye konuştu.
PALEN ABONELERE ÇAĞRIDA BULUNDU
EPDK’ya mağdur edildikleri için başvuran abonelerin iddialarıyla ilgili olarak bir açıklama yapan PALEN A.Ş. Erzurum Müşteri Hizmetleri Müdürü Cem İlker Karaduman, faturasında hata yapıldığını düşünen veya hata yapıldığını görenlerin kuruma müracaat etmelerini istedi. Fatura tarihlerinde yanlışlıkla gün hatası yapılmış olabileceğini kabul eden Karaduman, “Abonelere ayrıca ihbarname göndermiyoruz. Ancak, fatura üzerinde eski borcunu belirterek, yatırmaması halinde gazının kapatılacağını belirten bir ibare bulunduruyoruz” diye konuştu.
Erzurum’da doğalgaz faturalarındaki ödeme tarihleriyle ilgili sürenin, kasıtlı olarak kısa tutulduğu iddialarını kabul etmeyen Karaduman, “EPDK mevzuatına göre, ilk ve son ödeme tarihleri arasındaki gün sayısının 7 olması gerekiyor, Erzurum’daki bu sürenin kısa tutulduğu faturalar var ise, hemen düzeltilebilinir. Bu durumdaki abonelerimiz vakit kaybetmeden merkezimize başvursun. Faturaların son ödeme tarihlerine ilişkin yapılan yeni düzenleme çalışmalarımız var. Bu çalışmalar tamamlanınca sıkıntılar ortadan kalkacak. Erzurum’da son ödeme tarihi ile ilk ödeme tarihi arasında 7 gün yerine 20 gün olsa zaten sorun kalmaz. Bunu yapmak bizim elimizde değil. Eğer EPDK ve BOTAŞ arasında bu tür bir düzenleme yapılırsa, Erzurum’da hem doğalgaz kullanımı artar, hem de fatura yatırmak için vatandaşların çektiği sıkıntı azalır.” şeklinde konuştu.