VATANDAŞ 2011’E TURİST KALIYOR
Erzurumlu 2011’in adını, zamanını ve içeriğini biliyor. Ne ki kendine düşen tanıtım görevinden ise habersiz. Kendi geleceğini yakından ilgilendiren, yaşadığı ilin kalkınma sorununa çözüm üretebilecek etkinliğin dışında. Vatandaş 2011’da yapılacak sportif etkinliklerin kayak dışındakileri bilmiyor. Başka bir deyimle Erzurumlu 2011’e turist kalıyor.
MEDYA DA HAZIR DEĞİL
2011 için yatırım sürecine paralel olarak halkı, medyayı, esnafı kuşatacak bir biçimde eğitim çalışması yapılmaması büyük bir eksiklik olarak göze çarpıyor. Oyunlardaki spor dalları hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan yerel medyanın 2011 oyunlarını nasıl yansıtacağı merak konusu.
SEYİRCİ EĞİTİMİ
Uluslar arası her organizasyonda, etkinliğin gerçekleştirildiği kentlerdeki halk, tribünlerin vazgeçilmezi. Oyunların başarısı, tesisleşme kadar seyircinin de bilgili duruşuyla yakından ilgili. Kayak, sürat pateni ve buz hokeyi dışındaki yarışma alanlarını bilmeyen Erzurumluyu oyunlara çekebilmek ise zor görünüyor. Halk içeriğini bilmediği yarışlara büyük ihtimalle seyirci olarak katılmayacak.
ÖĞRENCİLERE 2011 EĞİTİMİ
2011’e 17 aylık bir zaman kaldı. Ancak ilköğretim ve orta öğretimde öğrencilere yönelik bir eğitim çalışması yok Gençler kendi gelecekleriyle yakından ilgili olan organizasyon hakkında yeterli bilgiye sahip değil. Milli Eğitim yetkililerinin ilk ve orta öğretimde “eğitsel kol” adı altındaki derslerde 2011 konusunda eğitim çalışmasını başlatması mümkün. Ne ki bu yolda atılmış hiçbir somut adım gözlenmiyor..
ESNAF BEKLEMEDE
Sportif organizasyonların katma değer oluşturması, halkın aktif olarak organizasyonları benimsemesi, ona uygun bir anlayış ve bütünleşme sergilemesiyle mümkün. Erzurum’da ise henüz böylesi bir süreç başlamadı. Kent esnafı 2011’le ilgili gelişmelerin sadece seyircisi durumunda. Oysa başarının yolu halkın 2011’le bütünleşmesinden geçiyor.
TOPLUMSAL SORUMLULUK BİLİNCİ
Esnaf 2011’i kendisinin dışında olduğu bir aktivite olarak algılıyor. Organizasyonun heyecanını hissetmiyor. 2011’in başarısı yolunda sorumluluk üstlenmiyor. Hangi konumda katkı sunacağını bilmiyor. Bu olumsuz durum esnafa yönelik bilgilendirme çalışmalarının yapılmamasından kaynaklanıyor.
TANITIM SÜRECİ
2011, sportif alanda olduğu gibi Erzurum’un diğer değerleriyle de tanıtımı için önemli bir adım. Tarih turizminin canlandırılması, il doğasının dünya turizm vizyonuna çıkarılması için tarihi bir fırsat. Minarelerinin restorasyonu hala yapılmayan Çifteminareli Medrese Erzurum’un simgesi olmasına rağmen 2011’e hazır değil. Kentsel dönüşüm alanında ise çalışmalar belediyelerin sınırlı imkanlarıyla yürütülüyor.
ÇALIŞMALAR KAMU DÜZEYİNDE BAŞARILI AMA..
2011’e hazırlık çalışmalarının sadece kamu düzeyinde yürütülmesi ciddi bir eksiklik. Sivil Toplum kuruluşları etkinlik faaliyetlerinin dışında kalıyor. Kış oyunları için sivil inisiyatifinde içinde yer alabileceği bir platform oluşturulmadığı için tüm Erzurum’u kapsayan 2011’in başarı sürecini yönetecek ortak bir sorumluluk yok. Vatandaş hizmete hazır, ancak görev veren yok..