Türkiye'de doğudan batıya, kuzeyden güneye baştan başa iki denizi birleştiren dört ana ulaşım hattı olduğunu ifade eden Yıldırım, bu koridorların turizm, sanayi ve nüfusa göre belirlendiğini, bu yol hatlarının doğudan batıya, kuzeyden güneye ulaşımı kolaştıracağını, maliyetleri azaltacağını kaydetti. Anadolu'nun üretiminin ihracat limanlarının ulaştırılmasının kolaylaşacağının altını çizen Yıldırım, yurtdışından gelen ürünlerin iç pazardaki adreslerine kolay erişiminin de sağlanacağını bildirdi. BakanYıldırım, bu koridorlar ile yolları çıkmaz sokaklara değil birbirine bağlayacaklarını, karayolunu, demiryoluna, havayoluna, deniz yoluna entegre edeceklerini dile getirdi.
Türkiye'de son 50 yılda en fazla ihmal edilen işlerden bir tanesinin ulaşım türleri arasındaki dengenin gözetilmemesi ve dengenin yurtiçi taşımacılıkta karayolu lehine çok büyümesi olduğunu ifade eden Yıldırım, "Bunun sonucunda Türkiye yük taşımacılığında, yolcu taşımacılığında karayoluna bağlı kaldığı için trafik kazalarının bedelleri hem can hem de mal açısından ağır oluyor. Aynı zamanda da yollarımız kapasitenin üzerinde kullanıldığı için 25 yıl kullanılacak olan yollarımız 2-2.5 yılda bozuluyor. Obakımdan amacımız bir yandan bu ulaşım koridorlarını oluştururken diğer yandan da ulaşım türleri arasındaki dengeyi sağlayacak orta ve uzun vadeli projelere öncelik vermek" ifadelerini kullandı.
ERZURUM, KUZEY-GÜNEY KORİDORU
Yıldırım, Türkiye'nin 10 ana koridorunu şöyle açıkladı:
"- Karadeniz Sahil Yolu: Samsun- Hopa
- Tarihi İpek Yolu: Edirne-Ankara-Kars
- Kuzey TETEK Yolu: İstanbul-Gerede-Merzifon-Samsun
- Güney TETEK Yolu: İzmir-Muğla-Antalya-Habur
- Orta Anadolu Koridoru: İzmir-Konya-Kayseri-Malatya
- Kuzey Güney Koridoru 1: Edirne-Tekirdağ-Çanakkale-İzmir-Antalya
- Kuzey Güney Koridoru 2: Edirne-İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir
- Kuzey Güney Koridoru 3: Samsun-Ankara-Niğde-Pozantı-Adana
- Kuzey Güney Koridoru 4: Giresun-Malatya
- Kuzey Güney Koridoru 5: Trabzon-Erzurum-Malatya."