Yücelik, şirketler üzerindeki yoğun fiyat baskısına neden olan rekabet ortamının, artan maliyetler ve kar oranlarının düşmesinin, kriz ortamında ayakta kalma mücadelesi veren iş adamının önünde büyük bir engel teşkil etmeye başladığını kaydetti.
//MARKALAŞMA GEREĞİ
Kaliteden ödün vermeden, kârlılığı düşürmeden rekabet etmek isteyen piyasanın aktörlerinin, artık farklılaşmaya ve markalaşmaya daha büyük önem verdiklerini anlatan ETSO Başkanı Yücelik, “İş hayatında başarılı olan iş adamlarının hikayesinde, artık cesaretleri ve sermayesi kadar marka olmaya verdikleri önem ve farklı olma hevesi de önemli bir yer tutuyor. İş dünyasındaki acımasız rekabet ortamı, artık markalaşmayı ve yeniliği kaçınılmaz kılıyor. Yani işimizde marka olmanın yolunu arayıp, bulmaktan başka çare yok.” dedi.
//MARKA KESCİLİNDE GERİDEYİZ
Türk Patent Enstitüsü’nün 2009 yılının ilk 7 ayına ait verilerinde, Erzurum’da 55 markanın tescil edildiğinin görüldüğünü aktaran Yücelik, “Artık sermayelerimizi birleştirip güçlü markalarla piyasada var olmak lazım. Palandöken dağı turizm sektöründe nasıl Erzurum’un markası olduysa, Aşkale Çimento nasıl bölgenin en bilinen markalarından biri olmayı başardıysa, bunlara yenilerinin eklenmesi de imkansız değildir. Çünkü Erzurum, tarihi ve kültürel kimliğiyle, ticari altyapısıyla köklü bir geçmişe sahiptir.” diye konuştu.
//FIRSATLAR VE RİSKLER
İletişim teknolojileri sayesinde bilginin ve ürünün anında dünya ile paylaşıldığı bir ortamda ele geçirilen fırsatların akıllıca değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Lütfü Yücelik, paylaşımın ve pazarlama imkanlarının, bundan 15-20 yıl öncesinden çok daha kolay olduğunu vurgulayarak, “Öyleyse, markalaşmayı ve yeniliği bir bütün olarak düşünüp, elimize geçen fırsatları, ürünümüzü ve hizmetimizi sunmak adına çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor.” dedi.
//AR-GE İHTİYACI
Erzurum’daki firmaların da şiddetle markalaşmaya ihtiyaç duyduklarını belirten ETSO Başkanı Yücelik, “Firmaların bunu gerçekleştirmesi için hiç şüphesiz ki imkanları ölçüsünde Ar-Ge desteğine başvurmaları gerekiyor. Farklılığımızı ortaya koyduğumuzda kendi markamızı oluşturmanın ilk adımını atmış olacağız. Erzurum’da her zaman bunu başaracak nitelikte, cesaretli müteşebbislerimizin olduğuna da inanıyorum. Şunu da hatırlatmakta fayda var; yeni teşvik yasasında her platformda dile getirdiğimiz eksikliklerin giderilmesi ve önerilerimizin dikkate alınması da, bu müteşebbislerimizin cesaretlerini artırmaktadır.” ifadelerini kullandı.