ERZURUM gazetesi
Belediye ve Özel İdare Çalışanları Birliği Sendikası (Bem-Bir-Sen) AR-GE Birimi tarafından yapılan araştırmaya göre, yoksulluk sınırı Şubat ayında 2 bin 622,49 TL olurken, yoksullaşma Mart ayında 11,93 TL'lik bir yükselme kaydederek, 2 bin 634,41 TL olarak gerçekleşti.
TÜİK verileri baz alınarak hazırlanan 2011 yılı Mart ayı Asgari Gıda Harcaması (Açlık Sınırı) ve Asgari Geçim Haddi ( Yoksulluk Sınırı) rakamları açıklandı. Buna göre, 2011 yılı başında düşüşe geçen rakamlar, Şubat ayı itibariyle başladığı yükselme trendine Mart ayında da ara vermedi. Şubat ayına oranla açlık rakamlarında 7,49 yoksulluk rakamlarında ise 11,93 TL'lik bir yükselme yaşandı.
Şubat ayında 4 kişilik bir ailenin tüketmesi gereken zorunlu gıda harcaması yani açlık sınırı 903,22 lira olarak hesaplanırken, Mart ayında açlık rakamlarında 7,49 oranında bir artış yaşanarak 910,71 lira olarak kayıtlara geçti.
Yine 4 kişilik bir ailenin asgari şartlarda geçinebilmesi için harcaması gereken tutar yani yoksulluk sınırı Şubat ayında 2 bin 622,49 TL olurken, yoksullaşma Mart ayında 11,93 TL'lik bir yükselme kaydederek, 2 bin 634,41 TL olarak gerçekleşti.
MART AYININ ZAM ŞAMPİYONU AYVA OLDU
Geçtiğimiz Mart ayında vatandaşlar en çok harcamayı taze sebze ve meyve ile diğer gıda harcamalarında yaptılar. Mart ayının fiyatları en çok yükselen gıdaları ayva ve elma oldu. İndekse göre bunları yine yüksek fiyat artışı ile tavuk eti izledi.
Bahar aylarında çiftçilerin bağ bahçe ekimi mazota olan ihtiyacı yükseltirken, Mart ayında yine rakamları yükselen ihtiyaçların başında mazot geldi.
TÜFE'DE AYLIK DEĞİŞİM YÜZDE 0.42 OLARAK GERÇEKLEŞTİ
2011 yılı Mart ayında 2003 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Endeksi'nde bir önceki aya göre yüzde 0,42, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 1,57, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,99 ve 12 aylık ortalamalara göre yüzde 7,29 artış gerçekleşti.
ULAŞTIRMA RAKAMLARI ARTTI, ALKOLSÜZ İÇEÇEKLER DÜŞTÜ
Ana harcama grupları itibariyle bir ay önceye göre en yüksek artış yüzde 1,57 ile ulaştırma grubunda yaşandı. Mart ayında endekste yer alan gruplardan çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 1,17, ev eşyasında yüzde 0,94, giyim ve ayakkabıda yüzde 0,77, eğlence ve kültürde yüzde 0,46, lokanta ve otellerde yüzde 0,43, konutta yüzde 0,38, haberleşmede yüzde 0,34, eğitimde yüzde 0,29, sağlıkta yüzde 0,15, alkollü içecekler ve tütünde yüzde 0,03 artış, gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde -0,41 düşüş gerçekleşti.