TÜKETİCİ AYIPLI MALLARDAN ŞİKAYETÇİ
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, tüketicilerin haklarını arama konusunda geçmişe göre daha bilinçli olduklarını belirterek, yaz sezonunda kapıdan satış mağduriyetlerinde kısmide olsa artışlar yaşandığına dikkat çekti.
Tüketici Hakem Heyeti ve İl Müdürlüklerine gelen şikâyetler çerçevesinde tüketici bilincinin her geçen gün artına anık olduklarını belirten Ağ, “Tüketici haklarını arama konusunda geçmişe göre daha bilinçli, bu konuda gelen şikâyetlerin her alanda ve yoğun olması, tüketici bilincinin arttığının en önemli göstergesi” diye konuştu.
KAPIDAN SATIŞLARA DİKKAT
Yaz sezonunda kapıdan satışlardaki mağduriyetlerde kısmi artışlar yaşandığını belirten Ağ, “Söz konusu tüketici eğer bir haftalık süreyi geçirmemiş ise malı geri iade edilebilir. Hatalı olsun veya olmasın kapıdan satışların tamamında cayma bildirim belgesi olmalıdır. Bu konuda bir haftalık sürenin de geçirilmemesi gerekiyor. Mecbur kalmadıkça kapıdan satış şeklini tercih edilmemeli ve sözleşme dikkatli bir şekilde okunmalıdır ” dedi.
AYIPLI MALLARDA BİR AYLIK SÜRE GEÇERLİ
Ayıplı mallara ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Hikmet Ağ, “Bir diğer konuda ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin konular. Ayıplı mallarda bir aylık süre içerisinde malın geri iade hakkı vardır. Ayıbın tüketicinin kendi hatasından kaynaklanıyor olmaması da gerekiyor. Bu konuda ilgili mercilerin verdiği kararlarda bilirkişiler inceleme yapıyorlar. Hizmet alımlarında da bir aylık süre içerisinde itiraz etme hakkı vardır” diye konuştu.