KOBİ’LER DESTEK BEKLİYOR
Küreselleşen ekonominin gündeme getirdiği rekabet şartları, Erzurum’da yerel üreticiyi zor durumda bırakıyor. İşletme ve yatırım sermayesi sorunu yaşayan Erzurum KOBİ’leri, bölge ve ülke içinde aynı iş kolunda faaliyet veren marka üreticilerle rekabet gücü bulamadıklarından, pazar içindeki payları ve üretim kapasiteleri küçülüyor. Bu durum KOBİ’lerde istihdam hacminin de daralmasına yol açıyor.
MARKA KONSEPTİ GÜÇLENEMİYOR
Erzurum’da zorunlu tüketim malzemesi üreten ve pazarlayan KOBİ ve şirketler, halkın yerel üretim ve pazarlamayı yeterince desteklememesi ve üretilen mallara ilgi göstermemesinden yakınarak, bu durumun Erzurum’da marka konseptini olumsuz etkilediği görüşünü taşıyorlar.
KOBİLER KAPANDIKÇA İŞSİZLİK ARTIYOR
Erzurum’da son on yıllık süreçte, il dışında üretilen mal ve hizmetler, yerelde üretilen mal ve hizmetlerden daha yüksek oranda pazar buluyor. Vergisini Erzurum’da ödeyen ve istihdam kapasitesinin tamamını Erzurum’dan kullanan yerel üretici ve şirketler, yerel ürün ve hizmete ilgisizliğin sürdürülmesi durumunda, şirketleşme oranının düşeceği ve yerel üretimin duracağı endişesi içindeler.
HALK, YEREL ÜRETİME DESTEK OLMALI
Erzurum’un mal ve hizmetlerde marka çıkarabilmesi için halkın yerel üreticiye destek vermesinin mutlak şart olduğunu, bunun yapılmasıyla üretimde kalite ve verimliliğin sağlanabileceğini kaydeden yerel üreticiler, ilgisizliğin Erzurum’da işsizlik sorununu artıracağı ve ilin sadece bir Pazar haline geleceğini belirterek, vatandaştan destek istiyorlar.
REKABET GÜCÜ EKSİKLİĞİ
2007 yılının ilk çeyreğinde kapanan şirket sayısının 65’e ulaştığını, bu sayının açılan şirket sayısına oranının ise yüzde 35’lere vardığına dikkat çeken yerel üreticiler, faaliyetini durduran şirketlerin rekabet gücü bulunmayan ve Pazar payı elde edemeyen şirketler olduğuna vurgu yapıyorlar.