ERZURUM gazetesi
Son yıllarda giriştiği iddialı tanıtım atağıyla dikkatleri üzerine çeken Türkiye’nin lider sucuk ve pastırma üreticilerinden Şahin Sucukları, Ankara’da düzenlenen “2’nci Uluslararası Güvenilir Gıda Zirvesi”nde kendi kategorisinde “en güvenilir marka” ödülünü kazandı.
BÜYÜK ÖLÇEKLİ TANITIM ATAĞI
Sucuk ve pastırma sektörünün önde gelen şirketlerinden Şahin Melek Et ve Et Mamülleri Gıda San. Tic. Ltd. Şti., geçtiğimiz günlerde Ankara’da düzenlenen “2’nci Uluslararası Güvenilir Gıda Zirvesi”nde hem yurt içi hem de yurt dışı piyasalarda büyük rağbet gören aynı isimli sucuk markasıyla, kendi kategorisinde “en güvenilir marka” ödülüne lâyık görüldü. Kayseri merkezli olarak üretim yapan bir aile şirketi konumundaki Şahin Sucukları, özellikle 2005’den bu yana giriştiği büyük ölçekli tanıtım atağıyla dikkati çekiyor.
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Ekonomize Dergisi tarafından bir sosyal sorumluluk projesi olarak bu yıl 5-7 Mart tarihleri arasında ikinci kez düzenlenen “Uluslararası Güvenilir Gıda Zirvesi”, Türk gıda sektöründen seçkin şirketlerin yöneticileri, hükûmet temsilcileri, sektörel uzmanlar, milletvekilleri ve medya mensuplarının katılımıyla Ankara’da gerçekleştirildi.
ÖDÜLÜ BAKAN EKER VERDİ
Rixos Oteli’nde düzenlenen kapanış törenine katılan Tarım ve Köy İşleri Bakanı Mehdi Eker, Türkiye’nin gıda güvenliği konusunda Avrupa Birliği kriterlerini eksiksiz yakalayacağı bir düzeye büyük bir hızla yaklaşmakta olduğunu belirterek, “Hükûmet olarak, bu alandaki kanunu, gıda güvenliğini tarladan sofraya, çiftlikten çatala kesintisiz bir zincir olarak ele alan çağdaş bir anlayışla hazırladık. Sonrasında da Haziran 2010’da AB ile -doğrudan bu konuyu ilgilendiren- 12’nci faslı müzakereye açtık. AB ile şimdiye kadar müzakere ettiğimiz 35 faslın 3’ü tarımla ilgilidir. Memnuniyetle belirtmek isterim ki Türkiye artık AB’nin gıda güvenliğine ilişkin en hassas kriterlerini yakalamanın eşiğine gelmiştir. Zaten, muhataplarımız da yaptıkları incelemelerde bütün ön şartları yerine getirdiğimizi memnuniyetle gördüler” dedi. Eker, 2010 yılı içinde 376 bin gıda denetimi yaptıklarını açıklayarak, 81 ildeki gıda denetçisi sayısını da 5 bine çıkardıklarını belirtti. Saha denetimi noktasındaki rakamların hâlâ istenilen düzeyde olmadığını vurgulayan Bakan, “Buna karşılık, halk sağlığını hiçe sayan bir merdiven altı üretim anlayışı, ülkemizde artık son demlerini yaşamaktadır. Önümüzdeki beş yıl içinde de Türkiye’nin Avrupa’da gıda güvenliği alanında en hassas ve en disiplinli ülkeye dönüşeceğine dair inancım tamdır” şeklinde konuştu.
ÖDÜL, BAKAN’IN ELİNDEN GELDİ
“2’nci Uluslararası Güvenilir Gıda Zirvesi”nin kapanış töreninde, 2010 yılı içinde kendi sektörlerinde gıda güvenliğine verdikleri önem ve değerle ön plana çıkan bir dizi şirkete de yine Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehdi Eker tarafından ödülleri takdim edildi. Gıda sektörüne ilişkin değişik kategorilerde dağıtılan bu ödüller arasında, ülkemizde üretim ve dağıtım süreci en tartışmalı gıdalar arasında yer alan “sucuk” da yer alırken, yarışmanın seçici kurulu, Kayseri merkezli Şahin Sucukları’nın bu kategorideki büyük ödüle lâyık görüldüğünü açıkladı. Şahin Sucukları’nın ödülü, Bakan Eker tarafından, şirketi temsilen ödül töreninde bulunan Ankara temsilcisi Hüsamettin Bülbül’e sunuldu.
1923’den bugüne deden toruna intikal ederek gelen ve öncelikle Kayseri ve yakın çevredeki illerin perakende tüketim ihtiyacına cevap vermek üzere küçük ölçekli bir aile şirketi olarak kurulan Şahin Sucukları, sınırlı sayıda ürettiği sucuk ve pastırmanın kalitesinin zamanla yurt sathında ün kazanmasıyla birlikte, 1990’lı yılardan itibaren istikrarlı bir şekilde büyüyerek önce ülke çapında, ardından da 2000’lerle birlikte uluslararası boyutta bir şirkete dönüştü. Ailenin ikinci kuşağından Salih Fazlıoğlu’nun halen yönetim kurulu üyeliğini yürüttüğü Şahin Sucukları, özellikle 2005’den itibaren agresif bir yaklaşımla sürdürdüğü reklâm kampanyaları sayesinde yurt çapındaki marka bilinirliğini yüzde 500 oranında artırmayı başardı. Bir dizi başarılı tanıtım operasyonuyla sektörün 5 büyük markası arasına girmeyi başaran şirket, buna paralel olarak da Kayseri’deki üretim tesislerini baştan aşağı çağdaş teknolojiyle donattı. Şahin Sucukları, bu gibi atılımlarının yanı sıra, kurulu olduğu kentte yalnızca sucuk ve pastırma formunda işlenmiş et ürünlerinin satıldığı bir “butik mağaza” açmak gibi -sonradan sıkça taklit edilen- bazı sektörel yeniliklerin de öncüsü oldu.
Küresel ölçekte kabul edilmiş bütün gıda güvenliği sertifikalarına ( ISO 9001 ve ISO 22000 v.s.) sahip olan Şahin Sucukları, üretiminin önemli bir bölümünü yurt içi piyasaya sunmakla birlikte, çevre ülkelerden, özellikle de “helâl gıda” konusunda duyarlı İslâm ülkelerinden gelen yoğun talep nedeniyle çok sınırlı miktarda ihracat yapıyor. Yönetim Kurulu Üyesi Fazlıoğlu, Şahin Sucukları’nın saygın bir jürinin denetim ve incelemelerinin sonucunda kazandığı bu prestijli ödülün kendilerini sektörde daha da yükseklere çıkma noktasında kamçıladığını belirterek, “En fazla 2015 yılı gibi, yalnızca Türk tüketicisine değil, İslâm coğrafyasında yediğine içtiğine azamî düzeyde dikkat eden diğer kardeş ülkelerin tüketicilerine de hatırı sayılır miktarlarda ürün gönderen çok uluslu bir şirkete dönüşeceğiz” şeklinde konuştu.
ŞEFFAFLIK ÖLÇÜTÜ
Fazlıoğlu, şeffaf bir üretim ve yönetim yapısına sahip olduklarını da belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bizim en büyük kozumuz da bu şeffaflık… Kapalı kapılar ardında üretim yapmıyoruz. Bizden ürün almak isteyen bütün toptancı ve aracıları şirketimizde ağırlarken ilk yaptığımız şey, onlara üretim bantlarımızı baştan aşağıya gezdirmek… Yerli ve yabancı dağıtıcılar tesislerimize hâkim olan düzeni, hijyeni ve her anlamdaki titizliği gördükten sonra, zaten başka söze de gerek kalmıyor.”
Şahin Sucukları’nın sucuk ve pastırmaları, ülkemizdeki hemen bütün hipermarket zincirlerinde, büyük alışveriş merkezlerinde ve seçkin şarküterilerde perakende olarak satılıyor.