Dershane kaldırılmasını konuşmaktan önce dershaneye olan ihtiyacın yok edilmesini konuşmak gerektiğini belirten Turgut, “ Dershanelerin okula dönüştürüleceği açıklaması ise mümkün görünmüyor. 6 bin dershaneden ancak 30 tanesi okul olmaya elverişli durumda. Üniversite sınavı kalkabilir, ancak dershaneler kalkmaz. İşlevi değişir. İnsanlar okul dışında bale, müzik, resim, İngilizce dersleri alıyor. Eksiklerini tamamlamak için matematik, sosyal dersi alıyor.” diye konuştu.
Dershaneleri var eden birinci etkenin nitelikli eğitim arayışı olduğunu söyleyen Birol Turgut, “Bu arayış tatmin edilmediği sürece dershaneler ama öyle ama böyle devam edecektir. İkinci etken, eğitimin ölçme ve değerlendirmeye dayalı olması ve bunun yarışı ve elenmeyi beraberinde getirmesidir. Okullar, başarılı ya da başarısız öğrenci değerlendirmesi yaptığı sürece, başarılı olmak isteyenlerin okul dışı arayışa yönelmesi kaçınılmazdır. Bu, özel hoca tutmaktan, dershane ve etüt merkezine kadar birçok özel öğretim kurumunun var olmasının nedenidir. Gençler, imkanları olmayan üniversitelere gitmek istemiyor, veliler çocuklarını sıradan bir lisede okutmak istemiyor. Tüm liseleri ve üniversiteleri aynı kalitede yapabilirseniz tamam. Ama farklılık olduğu sürece yarış olacaktır. Bu yarışta dershaneleri kapatırsanız insanlar gizli gizli özel ders alır. Demek ki dershaneleri var eden birinci etken nitelikli eğitim arayışıdır. Eğitimle ilgili bir sorun yaşandığında ilk suçlanan dershaneler oluyor. Oysa Türkiye'de öğrencilerin sadece yüzde 8'i dershanelere gidiyor. Başka ülkelerde ise bu oran yüzde 70'leri buluyor. Her şehirde olduğu gibi Erzurum’da da dershaneler mevcut kontenjanlarının en az yüzde beşi oranında öğrenciyi tam burslu okutuyor. Fırsat eşitsizliği yüzünden iyi bir eğitim alamayan veya yoksul olan öğrencileri dershaneler ya tam burslu ya da sembolik ücretlerle alıp onlara eşit ortamda tamamlayıcı eğitimlerini vermektedirler. Dershaneler hiçbir problemin nedeni değildir, dershaneler sonuçtur: Eğitim sistemlerinin ve velilerin öğrencilerine daha iyi eğitim kazandırma arayışının.” şeklinde konuştu.