AHMET AKBUĞA (İHA) - Saadet Partisi (SP) Erzurum İl Başkanı Faik Çalık, 4+4+4 ile ilgili görüşlerini açıkladı. Çalık, ülkenin en önemli gündem maddelerinden birisinin eğitim konusu olduğunu ifade ederek, “Son zamanlarda eğitim konusu; 4+4+4 şeklinde ifade edilen ve en çok tartışılan konu haline gelmiştir. Halbuki eğitimin ana problemi; ‘Okutulacak dersler, müfredat konuları, içerikleri ve eğitimin kalitesidir.’ Mesele eğitim sistemini uzatmak değil, asıl mesele eğitimin kalitesi ve faydalı olmasıdır. İbn-i Sina'lar, Ali Kuşçu'lar, Piri Reis'ler ve zamanımızda yetişen büyük bilginler nasıl yetişti? Asıl konu budur. AK Parti iktidarının 10 yıldır bu konuyu ele almayışı ayrıca dikkat çekici bir husustur.” dedi.
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN HEDEFİ
Bütün dünya devletlerinin eğitimlerinde bir hedef olduğunu kaydeden Çalık, “İsrail'de ‘Arz-ı Mevud’, Yunanistan'da ‘Megalo İdea’, Ermeniler ‘Büyük Ermenistan’ ve benzeri.Peki Türkiye de eğitimin hedefi nedir? Dünya'da kendi tarih kitaplarında; Türkiye kadar kendi tarihine hakaret eden, küçük gören hiçbir devlet yoktur. Eğer alkol ve uyuşturucu alışkanlığının ilkokullara kadar indiğinden şikayetiniz varsa ve eğer caddelere fuhuş kartvizitleri atılıyorsa o zaman eğitimin her aşamasına ahlaki ve manevi eğitimi yerleştirmek mecburiyetindesiniz.” diye konuştu.
MESLEKİ YÖNLENDİRME VURGUSU
Çalık, eğitim sisteminin önceliklerinin tespit edilerek "Yaz-boz tahtası" olmaktan kurtarılması gerektiğini ifade ederek şöyle konuştu: “ Mesleki yönlendirme, ilkokuldan (ilköğretim 1. kademesi) sonra yapılmalıdır. (Her insanın fıtratı ve kabiliyeti farklıdır.) Kaldı ki, resim, spor, bale, müzik, edebiyat, tiyatro, Kuran eğitimi ve Hafızlık eğitiminin çok küçük yaşlardan itibaren verilebildiği hepimizin malumudur. Açıköğretim ilkokuldan sonra (ilköğretim 1.Kademeden sonra) verilmelidir. İlkokuldan sonra her meslek alanında orta okullar açılmalıdır. (Kuran Kursu, liselerin orta kısmı, çıraklık vb.). Orta öğretim (lise) 3 yıl olmalıdır. (Yani, 4+4+4 yerine 4+4+3 olarak düzeltilmeli). Her kademeden sonra mutlaka diploma verilmeli ve her kademe için diploma denkliği sağlanmalıdır. Ortaokulların (ilköğretim 2. kademe) programları, ortaöğretim (lise) programları ile ilişkilendirilmelidir. Ortaokul ve ortaöğretim (lise) okulları arası geçişler esnek olmalıdır. Karma eğitim zorunlu olmaktan çıkarılmalı ve eskiden olduğu gibi kız ortaokulu, kız lisesi açılabiimelidir. Kuranı kerim (ilkokuldan itibaren) Arapça dersleri, Osmanlıca. İlimler tarihi, (ortaokuldan itibaren) eğitimin bütün aşamalarında seçmeli ders olarak okutulmalıdır. Özel eğitime muhtaç çocuklar (işitme, görme, ortopedik engelli, yada üstün zekalı çocuklar) ile ilgili müfredat programları da bu düzenlemelerde dikkate alınmalıdır. Eğitimde 2. kademeden itibaren kılık-kıyafet dayatmasından vazgeçilerek öğrenci ve ailelerin özgür iradelerine bırakılmalıdır.”
MUHALEFETE ELEŞTİRİ
Sonuç olarak eğitimin bütün kademeleri ile ilgili müfredat programlarının ve ders kitaplarının acilen hazırlanması gerektiğini belirterek CHP’nin her şeye muhalif tavrını da eleştiren Çalık, “CHP,BDP ve maalesef bunların peşine takılan MHP'nin İmam-Hatip önyargısı ile meslek liseleri ve eğitime darbe vurmaya teşebbüs etmelerini anlamakta zorluk çekiyoruz. Eğitim sistemi tartışmalarını ideolojik zemine taşımak ve İmam-Hatip paranoyası ile eğitimin kalitesini hiç dikkate almamak büyük bir gaflettir. CHP eğitim ve kalitesini tartışmıyor kendisini ve ideolojisini tartışıyor. Bundan vazgeçmeli. Dünyanın neresinde kesintisiz 8- 10 yıllık eğitim var? Hiçbir yerde yok. Dünya kabiliyetlere göre kademeli,yönlendirmeli eğitimi uyguluyor.” dedi.