Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Samih Bayrakçeken, bir buçuk asırlık öğretmen yetiştirme tarihine rağmen, öğretmenlerin eğitim ve istihdamında sağlıklı bir planlama yapılamadığını bildirdi.
ÖĞRETMENLİK ÖZELLİK GEREKTİREN BİR MESLEK
Öğretmen okullarının kuruluşunun 161 yıldönümü sebebiyle Atatürk Üniversitesi Kültür Merkezi’nde tören düzenlendi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Nevzat Karabağ Anadolu Öğretmen Lisesi, Ilıca Yavuz Sultan Selim Anadolu Öğretmen Lisesi tarafından organize edilen törene Milli Eğitim Müdürü Fevzi Budak, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Samih Bahrakçeken, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.
Erzurum Milli Eğitim Müdürü Fevzi Budak, öğretmenliğin sıradan bir meslek olmadığını belirterek, toplumların öğretmenlerle kalkınacağını söyledi.
BAYRAKÇEKEN ÖĞRETMENLERİN TOPLUMSAL ROLÜNÜ ANLATTI
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Samih Bayrakçeken, milletlerin hayatlarında dönüm noktası olan tarihler olduğunu, 16 Mart 1848 tarihinin de Türk Milleti için önemli olduğunu söyledi. Bu tarihte bir öğretmen okulu olan Darülmuallimîn açılarak öğretmenliğin bir ihtisas mesleği olarak yapılandırıldığını anlatan Bayrakçeken, “Yaklaşık bir buçuk asırlık öğretmen yetiştirme tarihimize rağmen, öğretmenlerin eğitim ve istihdamında sağlıklı bir planlama yapılamamış olması, 16 Mart'ı daha anlamlı ve önemli kılmaktadır. Değişmenin ve gelişmenin, hedeflenen toplumsal dönüşümün ve ulusal kalkınmanın ancak eğitimle gerçekleştirileceğini kavrayan aydınlar, eğitimin de bilim alanı olarak yapılandırılması halinde işlevini yapabileceğini öngörmüşlerdir. Öğretmen yetiştiren bir yükseköğretim kurumu olarak 16 Mart'ı işte bu öngörünün yıldönümü ve geleceği aydınlatan meşalenin kıvılcımı olarak değerlendiriyoruz.”dedi.
HERKES ÖĞRETMEN OLAMAZ
Öğretmenlik, her yüksek okul mezonu ya da her gönüllünün yapacağı bir meslek olmadığını ifade eden Bayrakçeken, konuşmasında şunları ifade etti:“Öğretmenliğin bir ihtisas mesleği olarak kabul edilmesinin, öğretmen eğitimi ve istihdamının bu anlayışla yapılmasının önemini bir kez daha vurgulamak istiyorum. Öğretmenlik her yüksekokul mezununun ya da her gönüllünün yapabileceği bir iş değildir. Öğretmenlik, birçok bilgi, beceri ve olumlu kişilik özellikleri ile kazanılan ve kendine özgü etiği olan bir meslektir. Bilimsel anlayışla oluşturulmuş bir alan bilgisi, eğitimde yükselen değerlerin özümsendiği bir meslek bilgisi, mesleğine adanmışlığı, yaşam boyu öğrenmeyi yaşama biçimine dönüştüren bir meslek sevgisi ve üst düzeyde bir sorumluluk bilinci gerektirir.”
Tören, halk oyunları ekiplerinin gösterileriyle sona erdi.