Atatürk Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi’nde, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nin de ortaklığıyla ‘grafik tasarım çalıştayı’ düzenlendi.
Etkinlikte yer alan Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Öğretim üyelerinden Prof. İncilay Yurdakul ve Prof. Namık Sarıkavak çalıştay sonrası değerlendirmelerini paylaştı.
Kent yönetimlerinin, belediyelerin ve grafik tasarım ekiplerinin birlikte stratejik bir planlama yaparak marka kent çalışmalarının sürdürülebilirliğinin sağlanması gerektiğine vurgu yapan Yurdakul, “ Biz Atatürk Üniversitesinin 60’ıncı yıl kuruluş kutlama etkinlikleri için bir dizi faaliyetle burada bulunmaktayız. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümünde bizim grafik atölyelerimizde iletişim tasarımı, yeni medya tasarımı derslerimizde hazırlanmış olan çoğunluğunu asistan arkadaşlarımızın yaptığı ürünlerden oluşan bir grafik tasarım sergisi ile burada bulunuyoruz. Sergimizde çalışma alanlarımıza, uzmanlık alanlarımıza yönelik olarak yaptığımız çalışmalarımız bulunuyor. Burada kendi çalışmalarım ve yorumlamalarımda var. Çalışmalarım radyasyon ve bu yabancılaşma sergisinden ilk kentleşme sorunlarının yaşandığı, kentlerin işgal edildiği dönemleri eserlerime yansıttım. Çalışma sürecimiz boyunca tipografik çalışmalar, illüstrasyon ve afiş çalışmaları bulunuyor.
Sunumunda 21’inci yüzyılda marka kent olgusu ve tasarım süreçleri üzerinde duran Yurdakul, “genel olarak çalışmamda Sidney, New York, Melbourne, Amsterdam ve Rio da Janeiro kentleri üzerinde duruyorum. Bu şehirleri konu aldım. Bunlar hem olimpiyat kentleri olarak seçilmiş kentler, hem de daha sonra marka kent sürecinde bu çalışmalarla gündeme oturmuş kentlerdir. Aynı şekilde Londra Olimpiyat Oyunları’nda da Londra için çok özel bir marka kent çalışması yapıldı. Bunlar üzerinde duruyorum. Bugün kent yönetimlerinin, belediyelerin ve grafik tasarım ekiplerinin birlikte stratejik bir planlama yaparak marka kent çalışmalarının sürdürülebilir bir şekilde yapılması gerekir. Bunların içerisinde en önemlisi bildiğiniz üzere marka kent çalışmaları 2000 yılında ki Sidney Olimpiyatlarıyla gündeme oturdu. Avustralya kendi doğasında var olan şeylerin sentezi ile öne çıktı, marka kent çalışmasında. Kendi kültürünü batı kültürü ile birleştirdi. Eğer siz çok etkileyici, gerçekten kentin iyi analizini yapan ve bugün ki çağdaş stratejik planlamaları yerinde yapabilen ve çok akıllı kent yöneticileri ile iyi tasarım ekipleri çalışırsa bütün dünyayı etkileyen marka kent tasarımları ortaya çıkabilir. O zaman da kent bir çekim merkezi olur, aynı zamanda kent çözüm merkezi olarak bu başarıyı katlayarak sürdürülebilir hale getirilir” ifadelerine yer verdi.
Sunumunda Tipografi alanında gerçekleşen önemli değişim ve dönüşümün etkilerini, yansımalarını örnekler eşliğinde öğrenciler ile paylaştığının altını çizen Sarıkavak ise, “Kısaca Tipografinin 20 ve 21’inci yüzyılda ki boyutlarını ele aldım. Kavramsal tipografi başlıklı bir sunuma imza attık, öğrencilerimizle beraber. Tipografinin görsel iletilişim tasarımı veya iletişim tasarımı olarak adlandırdığımız bu iletişim alanında gerçekleşen önemli değişim ve dönüşümün etkilerini, yansımalarını örnekler eşliğinde öğrencilerimizle paylaştık. Hacettepe Grafik Bölümü olarak burada olmaktan mutluyuz, güzel bir işbirliğime imza attık. Bilgilerimizi öğrencilerimizle, akademik görevli arkadaşlarımızla paylaştık. Umarım faydalı olmuştur” diye konuştu.