İSTANBUL (İHA) - Türkiye Finans Katılım Bankası desteğiyle düzenlenen Anadolu Markaları 2012 Yarışması başladı. Markalaşma stratejisini başarılı yöneterek rekabette farklılaşan firmaların ödüllendirileceği Anadolu Markaları Yarışması, Türkiye çapında markalaşma bilincini yerleştirmeyi hedefliyor.
Tanıtım toplantılarına Afyon'da başlanan Anadolu Markaları 2012 Yarışması'na bu yıl firmalardan geniş katılım bekleniyor. Son başvuru tarihi 25 Ekim olan yarışmanın tanıtım toplantıları dört ilde daha yapılacak. Toplantılarda Türkiye Finans Genel Müdürü Derya Gürerk, Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş ile Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Fatoş Karahasan, Anadolu'nun önde gelen firmalarının yetkilileri ile bir araya gelecek.
Bu yıl altıncısı düzenlenen Anadolu Markaları 2012 Yarışması, Türkiye Finans Katılım Bankası sponsorluğunda başladı. İstanbul dışındaki illerde markalaşmanın önemi konusunda bilinç yaratmayı hedefleyen yarışmanın açılış toplantısı 4 Haziran'da Afyon'da yapıldı. Afyonkarahisar Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (AFSİAD) desteğiyle yapılan toplantıya AFSİAD Başkanı Şükrü Demirayak, Türkiye Finans Genel Müdürü Derya Gürerk, Afyon ABİGEM (Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi) Direktörü Erdal Koçak, Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Fatoş Karahasan ve Kütahya Porselen A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral katıldı. Toplantılar, Türkiye'nin farklı bölgelerini temsilen seçilen Hatay, Malatya, Samsun ve Van illerinde devam edecek.
Yarışma hakkında konuşan Türkiye Finans Genel Müdürü Derya Gürerk, Dünya'daki ve Türkiye'deki ekonomik gelişmeleri değerlendirerek, Türkiye Finans'ın kurulduğu günden beri her zaman reel sektörün yanında olduğunu belirtti. Anadolu Markaları projesinin Türkiye Finans'ın ülke ekonomisine destek olma misyonuyla birebir örtüştüğünü ifade eden Derya Gürerk, bu nedenle projede yer almaktan büyük mutluluk duyduklarını dile getirdi. Anadolu Markaları Yarışması'nın Türk markalarını bir dünya markası haline getirmek için büyük bir fırsat sunduğunu söyleyen Gürerk sözlerine şöyle devam etti:
"Markalaşma; gelişen ve globalleşen rekabet ortamında var olabilmek için vazgeçilmez bir unsur. Nitelik çok önemli ve pek çok şirketimiz marka yatırımı yapmayı stratejileri içinde ön plana alıyorlar. Ulusal markalarımızın uluslararası boyut kazanması bizi mutlu ettiği kadar geleceğe yönelik şevkimizi de artırıyor. Anadolu Markaları yarışması da, bu bağlamda, bir dünya markası haline gelmek isteyen firmalarımıza büyük bir fırsat sunuyor."
Derya Gürerk; firmalara markalaşma yolunda ihtiyaç duydukları finansman desteğini sağlamak ve sayısız başarı öykülerine yenilerini eklemek için Türkiye Finans olarak reel sektöre desteklerinin aralıksız devam edeceğini de sözlerine ekledi.
Afyon ABİGEM Direktörü Erdal Koçak ise, ABİGEM - Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezleri'nin, Avrupa Birliği fonları ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)'nin öncülüğünde ve sanayi ve ticaret odaların ev sahipliği ile kurulduğuna dikkat çekerek Türkiye çapında mevcut 19 merkez dahilinde, KOBİ'lerin potansiyellerini geliştirmelerine ve rekabet güçlerini ulusal ve uluslar arası piyasalarda artırmalarına yardımcı olacak profesyonel danışmanlık ve eğitim hizmetlerini sunarak, bölgenin ekonomik
kalkınmasına destek olmayı amaçladıklarını belirtti.
Krizler çağında marka yönetiminin yeni kurallarını anlatan Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Fatoş Karahasan ise krizlerin geri planında, büyük bir sosyal dönüşüm yaşandığını vurguladı. Sürekli bir devinim içinde olan yeni düzende, geçmişin kurallı ve planlı çalışma biçimlerinin yetersiz kaldığına değinen Karahasan, yirminci yüzyılda pazarlama sayesinde büyüyen markalar dünyasının da, yeni dünya düzenine ayak uydurmak zorunda olduğunun altını çizdi.
Anadolu Markaları 2012 Yarışması'nda, Anadolu çapında marka bilincini geliştirmek amacıyla markalaşma stratejisiyle fark yaratan kurumlar ödüllendirilecek. Yarışmada kurumsal ve ticari firmalar, "Büyük Şirketler" ve "Küçük İşletmeler" olarak iki grupta değerlendirilecek. "Büyük Şirketler" ve "Küçük İşletmeler" grupları içerisinde sektörlere göre ayrışan farklı kategorilerde, markalaşma konusunda en başarılı performansı sergileyen ilk 3 şirket ödüllendirilecek.
5 Haziran itibarıyla başvuruların başladığı Anadolu Markaları Yarışması'nda markaların başarı hikayeleriyle son başvuru tarihi 25 Ekim.