AŞKALE ÇİMENTO ŞEREF KÜRSÜSÜNDE
Dünya Gazetesi’nin " 2005 Yılı Ekonominin Şeref Kürsüsü" araştırmasında Aşkale Çimento, Türkiye’de Yılın ‘Çok Ortaklı Şirketi’ seçildi.
Dünya Gazetesi’nin geleneksel hale getirdiği "Ekonominin Şeref Kürsüsü" araştırması açıklandı. Aşkale Çimento Sanayi T.A.Ş.; iş dünyası temsilcileri ile okurlar ve bürolar nezdinde yapılan değerlendirmeler sonucu 2005 yılı Ekonominin Şeref Kürsüsü’nde ‘Türkiye’de Yılın En İyi Çok Ortaklı Şirketi’ olarak yerini aldı.
İŞTE BU ÖDÜLÜN GEREKÇESİ
Türkiye’deki yüzlerce dev şirket içinde ‘Türkiye’de Yılın En İyi Çok Ortaklı Şirketi’ seçilen Aşkale Çimento’ya bu ödülün verilme gerekçesi şöyle açıklandı; 1993’te özelleştirilen Aşkale Çimento bu alanda Türkiye’deki örnek modellerden biri oldu. İSO’nun 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde 478 sırada yer aldı. Trabzon Çimento’yu aldı. 900 ortaklı şirket ile yaklaşık 200 milyon dolarlık bir şirket haline geldi. 2006 yılında Aşkale’de 30 milyon euroluk yatırıma star verecek. OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Belgesini aldı.
BU GURURU PAYLAŞIYORUZ
Aşkale Çimento Sanayi T.A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik, 10 yılı aşan başarılı özelleştirme uygulamasının benzeri ödüllerle bir kez daha pekiştiğini belirterek, ‘Türkiye’deki onlarca çimento fabrikası ve dev şirketleri içinde Aşkale Çimento’nun önplana çıkmasının gururunu yaşıyoruz. Bu başarı elbette Aşkale Çimento’ya destek veren ve yüreklendiren insanların ortak ürünüdür. Aşkale Çimento, yılda 2 milyon ton çimento satışı ve binlerce insanın istihdamının hedeflemektedir. Bunları yaparken; kaliteden ve çağdaş yönetim sistemlerinden asla ödün vermiyoruz.” dedi.
NEREDEN NEREYE GELDİ?
1993 yılında bölge insanının kolektif ruh bilinciyle satın alınan Aşkale Çimento; mevcut 250 bin ton çimento üretimini 650 bin tona çıkardı. Şirkette ISO 9001 Toplam Kalite Sistemini yerleştiren şirket, çalışanlarının güvenliğini ve sağlık koşullarını Avrupa standartlarına getirmek için OHSAS 18001 sistemini uygulamaya başladı. İç piyasada belirli bir trend yakalayan şirket çimento ihracatı yapmaya başladı. Erzurum ve Ağrı’da hazır beton tesisleri açan şirket; gerek ülke ekonomisine gerekse bölge ekonomisine ciddi katkılarda bulunmaya başladı. Trabzon Çimento’nun satın alınması ve 2006’da yapacağı 30 milyon euroluk yatırımla kendisine güvenenleri asla utandırmadı. Şirketin en temel hedefleri; daha fazla istihdam, daha fazla katma değer, daha fazla yatırım ve daha fazla katkı.