ERZURUM(GHA) – Erzurum’da 5 şubeyle halka hizmet veren Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, toplumda ağız ve diş sağlığı bilincinin yerleşmesini de sağladı. Şubelerle birlikte 42 hekimin görev yaptığı Erzurum Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nde 24 saat esasına göre sağlık hizmeti verilirken, en az merkez kadar, şubeler de vatandaşlardan büyük ilgi görüyor.
SAĞLIKTA YENİ ADIM
Erzurum Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, sağlık hizmetlerinde marka haline geldi. Ilıca, Dadaşkent, Yıldızkent, Yenişehir ve Ana Çocuk Sağlığı Merkezi’nin yerinde şube statüsünde verilen hizmetler, ağız ve diş sağlığı bilincinin çok daha geniş kesimlere yerleşmesini sağladı.
Erzurum Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’den sağlık hizmeti alan hastaların sayısının her geçen gün arttığını vurgulayan Başhekim Kasil, “Önceleri ağız ve diş problemleri için ehliyeti olmayan ve çantacı diye tabir edilen kişilere başvuruluyordu. Fakat şimdi durum değişti. İnsanlar, dişlerindeki en küçük sorunla karşılaşmaları halinde bile, tedavi talebinde bulunuyorlar. Bundan 5-10 yıl öncesine kadar, dişlerine önem vermeyenler, çok küçük bir çürüme halinde bile çekilmesini isteyenler, bugün kanal tedavi ve dolgu talebinde bulunuyorlar. Bu da toplumda ağız ve diş sağlığıyla ilgili olarak bir bilincin yerleşmeye başladığını gösteriyor.” diye konuştu.
KASİL MERKEZ HAKKINDA BİLGİ VERDİ
Erzurum Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nin, şehirde 5 şubeyle hizmet verdiğini ve 42 diş hekiminin 24 saat esasına göre çalıştığını anlatan Kasil, “Şehir merkezindeki ana merkezimiz, bu bölgede yaşayan vatandaşlarımızın ihtiyaçlarına cevap veriyor. Ilıca, Dadaşkent, Yenişehir ve Yıldızkent’te de, şubelerimiz aracılığıyla halkımıza ağız ve diş sağlığı hizmeti ulaştırıyoruz. Böylece vatandaşlarımız günün her saatinde şehir merkezine inmeden ihtiyaç duydukları hizmeti alabiliyorlar.” şeklinde konuştu.
AYNI ZAMANDA EĞİTİM MERKEZİ
Öte yandan 42 diş hekimiyle hizmet veren kurumun, halk tarafından da büyük ilgi görmesini, güler yüzlü personel ve kaliteli hizmet anlayışına bağlayan Erzurum Ağız Diş Sağlığı Merkezi Başhekimi Raci Kasil, görev yapan personelin aynı zamanda hastalara ağız ve diş sağılığı hakkında da eğitsel hizmetler verdiğini kaydetti.
Hastaneye gelen vatandaşlara, ağız ve diş sağlığının vücut için taşıdığı önemi her fırsatta anlattıklarını vurgulayan Kasil, “Amacımız halkımız tedavi ederken, bir yandan da onlara ağız ve diş sağlığının önemini anlatmaktır. Halkımıza sağlıklı dişlere nasıl sahip olacaklarına dair gerekli bilgiler, hekimlerimiz tarafından detaylı bir şekilde anlatılıyor. Ancak, dişinin küçük bir kısmı çürüyen vatandaş, ilada dişinin çekilmesini istiyor. Amacımız bu tür yanlış düşünceye sahip olanları bilgilendirmektir.” dedi.
Hasta memnuniyetine büyük önem verdiklerini kaydeden Diş Hekimi Kasil, diş çekimi, diş tedavisi, diş temizliği, sabit veya yarı hareketli protez gibi bir çok hizmeti aynı anda sunduklarını kaydetti. Başhekim Kasil, “Gece saatlerine kadar tedavi yapılması vatandaşı son derece memnun ediyor. Saat 24.00’e kadar tedavi kabulü yapılırken, bu saatten sonrada nöbetçi hekim yine aynı şekilde hizmeti devam ettiriyor.” şeklinde konuştu.
Kasil, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nin, vatandaşlara randevuyla sağlık hizmeti de verdiğinin altını çizerek, hastaların artık 182 numaralı telefondan randevu alarak merkezden faydalanabildiklerini sözlerine ekledi.