Gelir İdaresi Başkanlığı, önceki adıyla Ilıca ilçesinde hizmet veren Ilıca Mal Müdürlüğü’nün Kazım Karabekir Vergi Dairesi’ne bağlanması teklifine onay verdi. Yapılan yazışmaların sonuçlanmasıyla birlikte, Aziziye Vergi Dairesi’nin Kazım Karabekir Vergi Dairesi ile birleştirilmesi süreci, Ağustos ayı sonuna kadar tamamlanmış olunacak. Erzurum Vergi Dairesi Başkanı Yunus Poyraz, “ 5216 ve 5747 sayılı kanunlar ile Erzurum Büyükşehir Belediyesi’nin sınırları değişmiş olup, daha önce Ilıca olan ilçenin adı, Aziziye olarak değiştirilmiş ve merkez ilçe haline getirilmiştir. Ilıca merkez ilçe haline geldikten sonra bazı kamu kurumları, verimlilik açısından buradaki birimlerini kapatmış ve personelini merkeze almıştır. Erzurum Vergi Dairesi Başkanlığı da, Aziziye Mal Müdürlüğü’nü kapatarak buradaki mükellefleri merkeze bağlamak için Gelir İdaresi Başkanlığı’na yazı yazmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda Ağustos sonu itibariyle birleşme işlemi sona erecektir. Buna göre Aziziye Mal Müdürlüğü’ne sürekli vergilendirme bölümü Kazım Karabekir Vergi Dairesi’ne, Süreksiz Yükümlülükler Bölümü ise Aziziye Vergi Dairesi Müdürlüğü’ne bağlanacaktır. Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi mükellefleri Sürekli Yükümlülükler Bölümü’ne bağlanacaktır. Veraset Vergisi mükellefleri ise, Süreksiz Yükümlülükler Servisi’nce takip edilecektir.” diye konuştu.
//AZİZİYE’DEKİ MÜKELLEF SAYISI
Aziziye Mal Müdürlüğü’ne bağlı faal mükellef sayısının 626 olduğunu açıklayan Vergi DAiresi Başkanı Yunus Poyraz, bu mükelleflerden 575’inin, 326’sı gerçek usul ve 234’ü de basit usul olmak üzere gelir vergisi, 15’inin GMSİ ve 51’inin ise, kurumlar vergisi mükellefi olduğunu dile getirdi. Aziziye Mal Müdürlüğü’nün, Nisan ayı sonu itibariyle 2010 yılı tahakkuk tutarının 8 milyon 587 bin 573 TL tutarında vergi tahakkuk ettirdiğini kaydeden Poyraz, aynı dönem dahilinde gerçekleştirilen tahsilat tutarının ise, 1 milyon 418 bin 12 TL olduğunu dile getiridi.
Öte yandan Erzurum Vergi Dairesi olarak, birleşme sürecinde mükelleflerin herhangi bir sıkıntı yaşamaması için her türlü tedbiri aldıklarını anlatan Poyraz, “Ilıca Mal Müdürlüğü’ne bağlı mükelleflerimiz, yeniden yapılandırmanın ardından bizden çok daha kaliteli hizmet alabilecekler. Çünkü orada 6 personelle yürütülen işlemler, burada KKVD diye adlandırılan Kazım Karabekir Vergi Dairesi’nin uzman kadroları tarafından yapılacak. Ne birleşme, ne de sonraki süreçte, hiçbir mükellefimiz mağdur edilmeyecek, işlemlerde herhangi bir aksaklık yaşanmayacaktır. Hem idari, hem de kurumsal anlamda tüm personellerimiz, söz konusu yapılandırma doğrultusunda gerekli tüm tedbirleri almış durumdadır.” dedi.