Çayın taze demlerini Ramazan ayının coşkusuyla harmanlamaya hazırlanan Lipton, 2007 yılından bu yana özel eğitim vererek yetiştirdiği çay uzmanlarını, Türkiye’nin dört bir yanında bulunan çay tutkunlarıyla buluşturuyor.
ÇAYLA İLGİLİ BİLİNMEYENLERİ CEVAPLANDIRACAKLAR
Sertifikalı’ Lipton ‘çay uzmanları’, Ramazan’ın ilk haftasında 33 şehirdeki 150 satış noktasında, çayla ilgili A’dan Z’ye merak edilen tüm soruları cevaplayacak ve tadım aktiviteleri gerçekleştirecek. Çay uzmanlarının Türkiye’nin 7 bölgesi ve 33 şehrinde görevlendirilmesi ile ilgili görüşlerini aldığımız Lipton Ürün Müdürü Aras Şenyüz, Lipton’un 120 yıldır çay kültürünün gelişmesi ve güçlenmesi için çalışan bir marka olduğunu belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Çay uzmanlarımız, çayın tarihinden, dünyadaki çeşitli demleme usullerine, çayın faydalarından, en uygun içim zamanlarına kadar çayla ilgili uzun ve detaylı bir eğitim aldılar. Böylece Lipton’un çay konusundaki uzmanlığını tüketicilerimize ulaştırmayı hedefliyoruz. Bu proje ile iftar ve sahur sofralarının vazgeçilmezi olan çay konusunda derinlemesine bilgi sahibi olan tüketicilerimiz Ramazan ayında da çay tutkusunu yaşayacaklar. Tüm tüketicilerimizi uzmanlarımıza danışmak üzere marketlere bekliyoruz” dedi.
LİPTON ÇAYIN BAŞARI ÖYKÜSÜ
1986 yılında ülkemizde çay üretiminin özel sektöre açılmasıyla birlikte Lipton, Rize’nin Pazar ilçesinde faaliyete geçirdiği fabrikası ile Türk çayseverleri "dünya kalitesi"yle buluşturdu. Lipton, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bazı pazarları yarattı: 1989’da poşet çay, 1990’da ise demlik poşet çay piyasaya sürüldü. 1991 yılında Earl Gray poşet, 1992’de Golden Ceylon demlik poşet, 1993’te ise Golden Ceylon paket ve Earl Grey teneke kutu çayların lansmanını yapan Lipton, ikinci fabrikasını 1994 yılında kurdu. English Breakfast ve Golden Ceylon poşet çaylarının 1996 yılında Türk çay severlerin beğenisine sunulmasının ardından, 1998 yılında da üçüncü fabrika faaliyetine başladı. Earl Grey poşet çaylar da 1998 yılında piyasaya çıktı. 2004 yılında yüzde 100 Türk harmanı Doğu Karadeniz çayının raflardaki yerini almasının ardından, 2005 yılında da yepyeni Bitki ve Meyve Çayları ve Aromalı çaylar tüketicisiyle buluştu. Türk çay pazarının inovasyon lideri olan Lipton, 2007 yılında Türk çayseverleri ilk kez piramit poşet çaylarla tanıştırdı ve portföyüne çay tüketicilerinin keyfine keyif katması için Lipton Premium Dökme Çayları ekledi.