AHMET AKBUĞA
ERZURUM (İHA) - Turkcell, şirketlerin mobil teknolojileri kullanım oranlarını ölçümlediği ve karlılıklarını artırıcı iş yapış modelleri sunduğu “MobilŞirket” vizyonunu anlatmak üzere Erzurum’daydı. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in ev sahipliği yaptığı, iş dünyası ve yerel yönetimin önde gelen isimlerini buluşturan “MobilŞirket” toplantıları yıl boyunca farklı illerde devam edecek.
Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell, şirketlerin iş yapış biçimlerine katkı sağlamak ve karlılıklarını artırmak amacıyla başlattığı “MobilŞirket” vizyonunu anlatmak üzere çıktığı Anadolu turuna devam ediyor. Turkcell’in; teknoloji ve mobilitenin hüküm sürdüğü yeni dünyaya adapte olmak isteyen şirketlere ulaşmak için planladığı Anadolu turundaki durağı bu kez Erzurum oldu.
Erzurum Xanadu Hotel’de gerçekleştirilen toplantıda, Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Lütfü Yücelik ve Erzurum Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Eyüp Tavlaşoğlu açılış konuşmalarını yaptı.
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ve Turkcell Kurumsal Hizmetler Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş’ın Turkcell’in mobil şirket vizyonuyla ilgili yaptığı konuşmaların ardından, mobil teknolojileri kullanarak sektörlerinde farklılaşan Erzurum Minibüsçüler Odası Başkan Vekili Ensar Alper, Korkmazlar Grup Genel Müdürü Cüneyt Akpulat, Yılmazlar İnşaat Genel Müdürü Musa Karakaş başarı hikayelerini anlattılar.
CİLİV: “KÜRESEL REKABET İÇİN, MOBİL TEKNOLOJİLER ŞART”
Toplantının ev sahipliğini yapan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Turkcell’li olmayı tercih eden şirketlerin başarısına “daha fazla” katkı sağlamak için yeni bir vizyon geliştirerek Turkcell MobilŞirket’i hayata geçirdik. 1 yılı aşkın süredir şirketlerimize mobil iletişimin sağladığı olanakları tanıtmak ve danışmanlık vererek yaşayacakları teknolojik dönüşümü kolaylaştırmak için yoğun bir çaba içerisindeyiz. Anadolu’yu gezerek, binlerce şirketimize bu vizyonu anlatıyoruz, anlatmaya devam edeceğiz” dedi.
Türkiye’nin en mobil 31. ili olan Erzurum’da en mobil sektörlerin Hızlı Tüketim, Enerji, İnşaat, Üretim, Bilgi Teknolojileri, Otomotiv, Profesyonel Hizmetler, Lojistik, Kamu, Sağlık, Finans olduğu saptandı. Ayrıca Erzurum’da en çok kullanılan mobil teknolojiler; Mobil Ses , Mobil POS, Mesajlaşma, Mobil İnternet, Toplu Mesajlaşma oldu.
TÜRKİYENİN “MOBİL ŞİRKET” HARİTASI ÇIKARILDI
Turkcell, yeni vizyonunu hayata geçirmede ilk adım olarak, Türkiye’nin MobilŞirket envanterini çıkarmak üzere McKinsey Danışmanlık ile birlikte kapsamlı bir çalışma yaptı. 81 ilden 350 bini aşkın Turkcell’li şirket, geliştirilen MobilŞirket skoru algoritmasına uygun olarak değerlendirilmeye tabi tutuldu. Şirketlerin kullanımına sunduğu mobil teknoloji çözümleri “Temel Haberleşme, Bilgiye ve İşe Her Yerden Erişim, Süreç/Operasyon Yönetimi, Müşteriye Ulaşma” olarak 4 kategoride toplandı. Her bir çözüm kullanımına, şirkete yarattığı faydayı da göz önünde bulundurarak bir skor belirlendi.
“EN MOBİL İL: İSTANBUL; EN MOBİL SEKTÖR: FİNANS”
Yapılan araştırmaya göre, en mobil iller: 1.İstanbul, 2.Ankara, 3.İzmir, 4.Antalya, 5.Bursa, 6.Kocaeli, 7.Konya, 8.Adana, 9.Mersin, 10.Gaziantep, 11.Kayseri, 12. Denizli.
Türkiye’nin en mobil sektörleri ise: 1. Finans, 2. Üretim 3. İnşaat, 4. Hızlı Tüketim Malzemeleri, 5. Tekstil, 6. Lojistik, 7. Eğitim, 8. Sağlık, 9. Bilgi Teknolojileri, 10. Medya-Reklam.
Firmaların teknolojiyi ne kadar kullandıklarını ölçümleyebilmesi için, web üzerinden “Turkcell MobilŞirket” skorlarını hesaplayabileceği, kendi segment ve sektörlerine göre kıyaslama yapabileceği özel bir portal oluşturuldu. www.mobilsirket.com’a giren kurumsal müşteriler, kurumsal telefon numaralarını sisteme girerek kendi şirketleri için bu hesaplamayı yapabilecek. Her şirket, bu metod sayesinde kendinin ne kadar “MobilŞirket” olduğunu görerek, kendi sektörü ve kendi büyüklüğündeki şirketlerle karşılaştırma yapabilecek, kuvvetli alanlarını ve gelişim alanlarını tespit ederek, teknoloji yatırımlarını nerelere yapabileceğini belirleyebilecek.
Şirketlere, mobil teknoloji kullanımında yol göstermek üzere Turkcell’in uzman Proje ve Müşteri Yöneticileri ücretsiz danışmanlık hizmeti verecek.