ERZURUM (İHA) - Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkan Yardımcısı Müberra Eresin, seyahat endüstrisinde satışlar, online rezervasyona yöneldiğini, bunun için alt yapının zaman kaybedilmeden tamamlanması gerektiğini belirtti.
Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı’nca (KUDAKA) yürütülen İnovasyona Dayalı Turizm Stratejisi’ni değerlendiren TUROB Başkan Yardımcısı Müberra Eresin, e-ticaret rakamları içerisinde özellikle seyahat endüstrisinde online rezervasyonun her geçen gün arttığını söyledi. TUROB olarak, konaklama işletmelerin iPhone, iPad gibi aplikasyonu konusunda bir çalışma yaptıklarını kaydeden Eresin, hayata geçirilecek projeyle, tanıtım ve pazarlamanın mobil cihazlar üzerinden de yönetileceğini dile getirdi.
BİLİŞİM VE TURİZM
İnternetin artık hayatın önemli bir parçası olduğunu ifade eden Eresin, “Dünyada 2 milyarın üzerinde, Türkiye’de 35 milyona yakın kişinin internet kullanıcısı olması da sanal alemin boyutlarını gözler önüne seriyor. Online satış ve pazarlama kanallarını etkin kullanan işletmeler; dünyanın dört bir yanından rezervasyon alırken, internette 1 birim yatırım ise, ortalama 11 birimi olarak geri dönüyor. Tatil tüketicisi, tatile çıkmadan önce hayal kuruyor, yüzde 65’i tatil hayalini internette araştırıyor ve ortalama 44 kez arama yapıyor. Peki, tüketicisinin hayal kurduğu yerde sizin markanız var mı? Tüketiciyi, web sitenize nasıl çekeceksiniz? Zira, bireyler, bir sitede kalıp kalmamaya, 8 saniye içerisinde karar vermektedir. İşte bu noktada, sanal dünyadaki yeriniz, görüntünüz ve içeriğiniz çok büyük önem kazanmaktadır. O nedenle de, web sitenizin, muhakkak yalın ve anlaşılır olması gerekmektedir. Yapılan araştırmalara göre, sayfanın sol üst köşesi, ilk göze çarpan yerlerden biridir. Bu bölümde, yaptığınız promosyonlar hakkında, kısa ve net bilgiler verilmelidir. Online rezervasyon altyapısının da hazır olması lazımdır ki, satın almak isteyen kişi, anında rezervasyonunu yapabilsin. Diğer önemli bir nokta da, sitenize yoğun trafik çekmek için, kurumsalınıza uygun anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Bu anahtar kelimeler ile internette reklam yapmalısınız ve tüketici, bu kelimeleri aradığında, web siteniz, internette üst sıralarda ve özellikle ilk sayfada yer alabilsin” diye konuştu.
Dünya genelinde e-ticaretin katlanarak arttığını ve bunun devam edeceğini aktaran Eresin, “Bu süreçte online rezervasyon almayı planlayan otellerin, fonksiyonel bir web sitesinin yanı sıra, Youtube, sosyal medya, Twitter gibi sanal dünyadaki her platformda olmasının yanı sıra, bu mecraları da etkin şekilde yönetmesi gerekiyor. Otellerle ilgili aralamalarda harita üzerinde görüntülenme çok önemli. Oteliniz ile ilgili yapılan bir aramanın sonucunda, ekrana düşen görüntü, bir anlamda sizin kartvizitinizdir. Buradaki, görüntünüz, içeriğiniz, google map üzerinde yer almanız önemlidir” diye konuştu.