ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Aziziye’de AK heyecan
Aziziye’de AK heyecan
Erzurum’da spor istişaresi
Erzurum’da spor istişaresi
Erzurum’da ‘Çeyrek asır çocuk buluşması’
Erzurum’da ‘Çeyrek asır çocuk buluşması’
Ala’dan İHL nostaljisi
Ala’dan İHL nostaljisi
Araştırma'nın Yenidoğan Ünitesinden şefkat mesajı
Araştırma'nın Yenidoğan Ünitesinden şefkat mesajı
HABERLER>EKONOMİ
24 Mart 2011 Perşembe - 06:54

Tüketim çılgınlığına bilimsel tepki

A.Ü. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğretim üyesi, Doç. Dr. Derya Tellan, reklamların tüketici ile buluşturulduğu medyanın, tüketim toplumunu oluşturmada baş role sahip olduğunu söyledi.

Tüketim çılgınlığına bilimsel tepki

ERZURUM (İHA) - Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğretim üyesi, Doç. Dr. Derya Tellan, reklamların tüketici ile buluşturulduğu medyanın, tüketim toplumunu oluşturmada baş role sahip olduğunu söyledi.
Tellan, Kültür Merkezi’nde verdiği “Sembolik tüketimin üretimi ve reklamların anlamı” konulu konferansta, bireyin gündelik yaşantısında maruz kaldığı reklam unsurlarını, tüketim alışkanlıklarının yeniden üretiminde ‘sembolik’ olarak kurdukları iletişim bağlamında ele aldı.
REKLAM VE TÜKETİM
Tellan, ‘reklamcılık’ ve ‘tüketim’ ilişkisi içerisinde inşa edilen ‘sembolik yaşantıları’ açıklarken, üç konu üzerinde durdu. Öncelikle, ‘nesne’nin günümüze gelinceye değin geçirdiği anlamsal dönüşümü tartışan Tellan, ardından tüketim toplumunun reklamlar ve semboller aracılığıyla inşasını sorgulama yoluna gitti. Son olarak Tellan, reklamların tüketici ile buluşturulduğu medyanın, tüketim toplumunun oluşumundaki başat rolünü vurguladı.
Günümüzde, sembolik anlamlar yüklenmiş nesnelerin bolluğunun geleneksel değiş-tokuş mantığını değiştirdiği üzerinde duran Tellan, reklamlarda bir ürünün sahip olduğu niteliklerin sunulmasından öte akılcı amaçların dışına taşan satın alma eylemlerini güçlendiren unsurların dikkat çekici hale geldiğini belirtti.
TÜKETİM TOPLUMU OLMA SÜRECİ
Medyanın, tüketim toplumunun oluşumunda önemli bir role sahip olduğunu vurgulayan Tellan, şunları kaydetti: “İçinde bulunduğumuz yüzyılda, sosyal yaşantımız ‘tüketim odaklı’ bakış açısı ve ‘gösteri toplumu’ anlayışı, ‘eğlence’ ve ‘seyirlik yaşam’ olguları üzerinden kurgulanmış bulunmaktadır. Reklamlar yoluyla markalara sadık tüketiciler açığa çıkarılmakta, mesajın içinde kurgulanan ‘eksiklik’, ‘yoksunluk’ ve ‘çaresizlik’ sorunlarına karşı geçici-hayali çareler üretilmektedir. Yine reklamlar yoluyla bireyin kimliğini ürünlerden geçerek yeniden inşa etmesi sağlamakta ve en nihayetinde ürünleri, kişisel tarz ve servet ile eşleştirmek gibi unsurlar hep reklam olgusuyla ön plana çıkarılmaktadır.”

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Arıcılar’dan ceza tepkisi
SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Birleşmiş Milletler Gıda Tarım Örgütü (FAO) tarafından ...
Finansbank'tan Dünya Saati Eylemine Destek
Finansbank, küresel iklim değişikliğine dikkat çekmek amacıyla Doğal Hayatı ...
Erzurum orman fakiri
Dünya Ormancılık Günü, Oltu Orman İşletme Müdürlüğü tarafından da kutlandı. 21 ...
 
Tarımsal Hibe Desteği süreci uzatıldı
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nca 5 yıl önce başlatılan ve süresi 2010 ...
Tarımda bilimsel açılım
Atatürk Üniversitesi Erzurum merkezli olmak üzere Doğu Anadolu Bölgesi ...
Erzurum, meralarını yitiriyor
Yüzde 64’ü çayır ve meralardan oluşan Erzurum’un, önemli büyüklükte bir ...
 
KOSGEB’den Genç Girişimcilere destek
Erzurum Genç Girişimci İş Adamlar Derneği bilgilendirme toplantılarına başladı.
Yeşil Meslekler 156 Genci İş Sahibi Yapacak
TTMD'nin Avrupa Birliği Hazırladığı 'Yeşil Meslekler İçin Gençlerin Eğitimi ...
Çiftçiye Denizbank desteği
DenizBank, çiftçilerin “Torba Yasa’’ kapsamında af gelen gecikmiş Bağ-Kur ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Hırsızlığa ‘zulüm’ dedikleri yerden buyurun!
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva