ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Yıldız öğrencilere seslendi
Yıldız öğrencilere seslendi
Erzurumspor kupada gruplara yükseldi
Erzurumspor kupada gruplara yükseldi
Basketbolda Erzurum Anadolu Lisesi farkı
Basketbolda Erzurum Anadolu Lisesi farkı
ETÜ’de Veri ve Bilgiye Erişim gündemi
ETÜ’de Veri ve Bilgiye Erişim gündemi
ETÜ ve ATAUNİV’den ortak proje başarısı
ETÜ ve ATAUNİV’den ortak proje başarısı
HABERLER>EKONOMİ
6 Mayıs 2019 Pazartesi - 11:54

Tüketicilerin yüzde 71’i yeni ürünleri deniyor

İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Samsun, Malatya, Kayseri, Tekirdağ, Trabzon, Erzurum olmak üzere 12 ilde yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, 45-55 yaş grubundaki tüketiciler ise yeni ürünleri denemekte diğer yaş gruplarına göre daha isteksiz davranıyor

Tüketicilerin yüzde 71’i yeni ürünleri deniyor

Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) programı kapsamında yapılan araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin yüzde 71’i 'yeni' ürünleri denemeyi seviyor. Her 4 tüketiciden 3’ü ise ürün fiyatının satın alma kararını etkilediğini ifade ediyor.

Kazanan ürünlerin tüketicilerin oylarıyla belirlendiği ve Türkiye’de 4'üncü kez gerçekleştirilen Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin yüzde 71’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeyi tercih ediyor. Yaş grubu özelinde 18-24, 25-34 ve 35-44 yaş grubu tüketiciler yeni ürünleri denemeye en açık yaş grupları olarak öne çıkıyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Samsun, Malatya, Kayseri, Tekirdağ, Trabzon, Erzurum olmak üzere 12 ilde 4 bin 35 tüketiciyle yüz yüze yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, 45-55 yaş grubundaki tüketiciler ise yeni ürünleri denemekte diğer yaş gruplarına göre daha isteksiz davranıyor.

Fiyat satın almayı etkiliyor

Araştırma sonuçlarına göre, Türk tüketicilerinin yüzde 47’si piyasada yeterli miktarda yeni ürün bulunmadığını belirtirken, yüzde 63’ü ise ürünün beklentiyi karşılaması durumunda daha fazlasını ödemeye hazır olduklarını ifade ediyor. Her 4 tüketiciden 3’ü ürünün fiyatının satın alma kararını etkilediğini ve başkalarının tavsiye ettikleri ürünleri denemeye yatkın olduklarını belirtiyor.

Güven, yenilikçi ürünlerden en önemli beklenti

Türk tüketicilerinin yenilikçi ürünlerden beklentileri dikkate alındığında, hızlı tüketim ürünlerinde ürünün güvenilirliği ve sağlıklı oluşu ön plana çıkarken, dayanıklı tüketim ürünlerinde ürün ömrünün uzunluğu ve güvenilir olması önem kazanıyor. Tüketiciler, hizmet sektöründe ise yenilikçi ürünlere ait müşteri hizmetlerinin hızlı ve güvenilir olmasını ve yeni teknolojiler sunmasını bekliyor.

Medya satın alma davranışlarını etkiliyor

Araştırmada sunulan yanıtlara göre, yeni ürünler hakkında farkındalık oluşturmada en büyük rol medyaya ait. Medyanın ardından sosyal medya, aile, iş ve arkadaş çevresi tüketici farkındalığını etkileyen faktörler olarak öne çıkıyor.

 
“Şiir Meclisinden Rahmet Mevsimine”
 
Geleceğin teknoloji yıldızı olmak için yarıştılar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sekmen: 'İş birliğine hazırız'
Sekmen, Erzurum’un ekonomik ve turizm faaliyetlerini desteklemek adına ...
Narman tarımında fasulye ve mercimek hamlesi
Narman'da baklagil üretiminin artırılması çalışmaları kapsamında fasulye ...
Pehlivan KUDAKA vizyonunu paylaştı
Nitelikli iş gücü yetiştirilmesine yönelik mesleki eğitim çalışmalarına ...
 
Şenkaya ekonomisinde Bardız kilimi gündemi
Şenkaya Belediye Başkanı Yavuz Bedir, “Kaymakamlığımızla birlikte Bardız ...
Aziziye Konut Projesi kurası 30 temmuzda çekilecek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 5 Mart'ta İstanbul Kasımpaşa’daki ...
Erzurum Nisan 2019 TÜFE’si açıklandı
MAHMUT AKDAĞ - ÖZEL - Erzurum Doğu Anadolu Bölgesi illerini kapsayan 4 ...
 
Erzurum’da mart ayında 3 bin 197 araç devredildi
MAHMUT AKDAĞ - ÖZEL - Motorlu Kara Taşıtları Devir verileri, Mart 2019 ...
Erzurum araç varlığı açıklandı
MAHMUT AKDAĞ - ÖZEL - Erzurum’da trafiğe kayıtlı motorlu kara taşıtı sayısı ...
‘Şifreler çözülmüştür’
Erdoğan, “Yaptırım tehditleri Türkiye ile ontolojik sorunu olan çevrelerin ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Müslümanlar Müslüman Olmadıkça
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Erdal mı kahraman, Zekeriya mı unutulan?
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Sosyal Medya ve Siyaset: Ahlakın Kaybolduğu Yer mi?
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Erzurum tarım ve hayvancılıkla şahlanır mı?
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Prof. Dr. Fatih Alper Gibi Derman Olacaksın !
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
İş Yapma Ayrı Sahiplenme Ayrı İştir Ve Erzurumspor
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva