Kars-Akyaka arasında her gün 400 vatandaşın yolculuk ettiğini belirten Turgut Turan, "Devlet süper market veya özel işletmeci değildir. Demiryolları KİT'tir ve KİT'lerin kuruluş amacı da hizmettir. Vatandaş mağdur olmasın diye devlet bazen zarar edebilir. Kamu hizmeti ve sosyal devlet anlayışı bunu gerektirir" dedi.
//DEMİRYOLU PASİF KALMAMALI
Kapının açılacağı söylenen bir süreçte trenin seferden kaldırılmasının saçma olduğunu da kaydeden Turgut Turan, "İlçemizden geçen demiryolu Doğu Kapı'ya kadar uzanmaktadır. Doğu Kapı'nın açılacağı söylenen bir süreçte Akyaka treninin seferden kaldırılarak, demiryolunun pasif hale getirilmesini anlamış değiliz. Akyaka treni, özellikle kış ayları güvenli yolculuk nedeniyle vatandaşın öncelikli tercihiydi. Her gün 400 yolcu treni tercih ediyordu. Bunların 70'i öğrenciydi. Bu öğrenciler perişan olacak. Özellikle kışın trenin kaldırılmasını da anlamış değiliz. Çünkü kışın daha çok tercih ediliyordu tren. Trenin kaldırılması bölgemizi cezalandırmaktan başka bir şey değildir. Özellikle milletvekillerimizden duyarlılık beklemekteyiz" diye konuştu.
BTS MALATYA ŞUBESİ'NDEN TEPKİ
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Malatya Şube Başkanı Hasan Akdemir, Malatya'da hızlı treni beklerken, ellerindekinin de alındığını söyledi.
Sendika binasında bir basın açıklaması yapan Akdemir, "Geçtiğimiz süreçte bazı demiryolları hatları dahil, istasyonlar, garlar ve atölyeler başta olmak üzere birçok iş birimini kapatan, limanları, taşınmazları satan TCDD Yönetimi; son olarak karşılıklı 14 yolcu trenini daha verimsiz oldukları bahanesi ile seferden kaldırılacağını ilan etmiştir. Bu kapsamda bölgemizde 1 Ocak tarihinden itibaren Diyarbakır-Adana arasında çalışan posta treni ve 10 Ocak'tan itibaren de Malatya-Ankara arasında çalışan 4 Eylül Mavi Tren'i çalıştırılmayacaktır. Malatya halkı, siyasetçiler ve bürokratlar tarafından vaat edilen hızlı trenin kentimize gelmesini beklerken elinde bulunan trenleri kaybetmeyle karşı karşıyadır. Kaldırılması düşünülen bu trenler ile seyahat etme hakkı Malatyalıların elinden alınacaktır. Sivas'ta üniversite de okuyan öğrencilerimiz 4 Eylül Mavi Tren'i ile 7.50 TL bilet ücreti ödemekteydi. 10 Ocak'tan sonra bu rakam 20 TL'ye çıkacaktır. Diyarbakır'a 4 TL'ye giden öğrenciler de 20 TL ödemek zorunda kalacaklar. Yolcu trenlerinin neden verimsiz çalıştıklarını bilen yönetim, trenlerin verimli çalışması için gerekli çalışmaları yapmak yerine, trenleri seferden kaldıran bir anlayışı benimsemektedir. Seferden kaldırılan trenler, güzergahında bulunan birçok yerleşim alanı arasındaki tek ulaşım aracının demiryolu olması göz ardı edilerek insanlarımız adeta kaderine terk edilmiştir. Kamuoyuna sesleniyoruz, trenlerinize sahip çıkınız" dedi.