ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Trendyol 1. Lig: E.Erokspor: 1 - Adanaspor: 0
Trendyol 1. Lig: E.Erokspor: 1 - Adanaspor: 0
Kutlu: ‘Fazla transfer düşünmüyoruz’
Kutlu: ‘Fazla transfer düşünmüyoruz’
Uzgur: ‘Beklemediğimiz bir yenilgi aldık'
Uzgur: ‘Beklemediğimiz bir yenilgi aldık'
Erzurumspor 4 haftalık suskunluğunu bozdu: 2 - 0
Erzurumspor 4 haftalık suskunluğunu bozdu: 2 - 0
Erzurum MEM raporu açıklandı
Erzurum MEM raporu açıklandı
HABERLER>EKONOMİ
15 Ocak 2011 Cumartesi - 02:42

Trabzon-Erzurum demiryolu gündemde

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Mühendislik Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fazıl Çelik, 'Trabzon üzerinden geçen tarihi İpek Yolunu canlandırmak üzere çağdaş ipek yolu güzergahımızı yeniden tesis edebilir, uluslararası ticaretin önemli bir kısmını üzerimize çekerek Doğu Karadeniz'i tarihteki zenginliğine yeniden kavuşturabiliriz' dedi.

Trabzon-Erzurum demiryolu gündemde

ERZURUM gazetesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Mühendislik Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fazıl Çelik, 'Trabzon üzerinden geçen tarihi İpek Yolunu canlandırmak üzere çağdaş ipek yolu güzergahımızı yeniden tesis edebilir, uluslararası ticaretin önemli bir kısmını üzerimize çekerek Doğu Karadeniz'i tarihteki zenginliğine yeniden kavuşturabiliriz' dedi.
ULAŞIMA AKADEMİK YAKLAŞIM
Çelik, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Trabzon'un demiryolu macerasının yaklaşık bir asırdır devam ettiğini, Trabzon-Erzurum demiryolu hattının ilk olarak 1911'de gündeme geldiğini, tarihi süreç içerisinde bu konuda kanun çıkarılmasına rağmen demiryolu hattının bir türlü yapılamadığını belirtti.
//İPEKYOLU GÜZERGAHI
Türkiye üzerinden geçen tarihi ipek yollarının çeşitli nedenlerle önemlerini yitirdiğini, fakat 20. yüzyılın sonlarına doğru Doğru Karadeniz havzasında meydana gelen önemli gelişmelerin, bölgenin önüne paha biçilmez tarihi fırsatlar çıkardığını vurgulayan Çelik, şunları söyledi: 'SSCB dağılmış, Tuna ve Ren nehirleri birleştirilerek Karadeniz'i Baltık Denizi ile Kuzey Denizi'ne, dolayısıyla Batı Avrupa ülkelerine bağlayan kesintisiz su yolu elde edilmiştir. Bu su yolunun en doğu ucunda bulunan Doğu Karadeniz limanları, tüm Kafkaslar ve Orta Asya ülkelerinin, Karadeniz su yoluna açılan kapıları konumundadır. Ancak, çağdaş ticaret koridorları kombine taşımacılığa uygun su yolu-demiryolu güzergahları şeklinde gelişmiş olduğundan, bu limanların fonksiyonel olmaları ve uluslararası ticareti üzerlerine çekebilmeleri için eski Sovyet Demiryolu ağına entegre olmaları gerekiyor. Trabzon üzerinden geçen tarihi İpek Yolunu canlandırmak üzere, çağdaş İpek Yolu güzergahımızı yeniden tesis edebilir, uluslararası ticaretin önemli bir kısmını üzerimize çekerek Doğu Karadeniz'i tarihteki zenginliğine yeniden kavuşturabiliriz.'
 //KARADENİZ HAVZASINA AÇILAN EN UYGUN KAPI
Çağdaş ipek yollarının, yani uluslararası ticaret koridorlarının, kombine taşımacılığa uygun suyolu-demiryolu güzergahlarından geçtiğini belirten Çelik, şöyle devam etti:
'Doğu Karadeniz limanlarımızın Batum demiryoluna bağlı olmaması, Kafkaslar'dan Uzak Doğuya kadar çok geniş bir coğrafyaya demiryolu aracılığı ile uzanamama anlamına gelmektedir. Sarp Sınır kapısının açıldığı günden beri öncelikle Hopa Limanı'nın, 30 kilometre gibi çok kısa bir demiryolu bağlantısıyla Batum demiryollarına bağlanmasını, sonra bu demiryolunun Rize ve Trabzon limanlarına, hatta Samsun'a kadar uzatılmasını savunduk. Doğu Karadeniz limanları, İran'ın Karadeniz'e açılan kapısı konumundadır. İran'ın, Kafkaslardan geçmeyen en kısa Karadeniz-Tuna-Baltık yoluyla Avrupa bağlantısı Doğu Karadeniz üzerindendir. İran, Karadeniz'in doğusundaki en büyük limanlar olan Gürcistan'ın Batum ve Poti limanlarını kullanma konusunda anlaşmıştır ama Hopa ya da Trabzon Limanı'nın demiryoluyla İran'a bağlanması halinde bu güzergah daha ekonomik olacak ve tercih edilecektir.'

Doğu Karadeniz limanlarının tercih edilen güçlü bir seçenek olabilmesinin, bu limanların demiryolu sistemlerine entegre olmalarıyla mümkün olabileceğini vurgulayan Çelik, 'Bu limanların içe bağlanmalarını gerekli kılan başka bir olgu da Türkiye'nin varını yoğunu harcadığı GAP Projesi'dir. GAP tarım ürünlerinin ve tarım ürünlerine bağlı sanayi ürünlerinin Karadeniz havzasına açılan en uygun kapısı Doğu Karadeniz limanlarıdır. Dolayısıyla bu limanların GAP Demiryoluna bağlantısı çok önemlidir' diye konuştu.

 

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 6 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 2 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
dadaş.. 18 Ocak 2011 Salı 10:55

o 750 milyon tl ile yeniden erzurum inşa edilirdi bee...unüvesad2011 de yapılacak gelip geçecek..1 avuç işadamına kazandıracak...sporla uğraşan sözde iş sahibi olmak için sporcu ve antrenör olmuş bir grup insan kazanacak..ne hikmetse yurtdışı başarılarını bırakın kendilerine hayrı bile yok bu insanların ...erzuruma ne kadar faydası olduğunu!!! şubattan sonra göreceğiz...o yapılan tesisler atıl kalacak...mahallebaşı dağ mahallesi tebrizkapı ve kalenin etrafındaki mağaralar yerli yerinde duracak...erzurum tüketim ili olmaya devam edecek..o harcanan parayla o kadar güzel işler yapılırdıki erzuruma ama ne önemi var 1 kaç tane beton yığınıyla insanların gözü boyanıyor..1 avuç sporcu tayfasının yüzü gülecek..bedava konaklama bedava hayat devlet bursu,maaşı v.b...sonra çin olimpiyatlarınadada dumura uğrayan bir ülke..

Yorumu oyla      6      4  
doğubey 18 Ocak 2011 Salı 09:05

erzurumun gençlerine yeni bir ulaşım yolu.şimdi tren ucuzda olur.

Yorumu oyla      6      4  
Hüsamettin ŞENER 15 Ocak 2011 Cumartesi 10:25

Ölü yatırım olur. Giresun ve ordu illerini dışlayarak geçen demir yolu. Erzincan -Trabzon demiryolu akıllı yatırım olur. www.depremerkenuyari.com

Yorumu oyla      6      4  
Sahipsiz Memleket 15 Ocak 2011 Cumartesi 00:24

Tutan tuttuğu yerden götürüyor. Olan Erzurum'a oluyor. Erzurumda Üniversiteden başka ne var? Hiç bir şey. Universiad diye bi türkü tutturulmuş, 750 Milyon liranın harcandığı söyleniyor. Bu parayı Erzurumlu mu aldı. Hayır. En basitinden taşıma ihaleleri bile başka illerin adamlarına verildi. Ezirmikli ağbeyimiz öyle güzel anlatmış ki, oturup ağlamak lazım bu hale...

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 14 Ocak 2011 Cuma 22:03

Asıl proje eskiden beri Erzurum gümüşhene treboludur.Trabzon bürokrasisini engellemesi nedeni ile trebolu yolu bile 20 yıla yapılmadı toruldan 20 tünelle gidildi.Şimdi de demiryolu için aynısı yapılıyor.İki kafada değiştiriiyor.Sahilden trabzon içeriden erzincan suyun başını tutmuş.Erzurum ve Rize seyrediyor. Erzurum bölge şehri özelliğini iyice kaybediyor.Kendi jeopolitik coğrafi tarihi kariyerini çevre illere kaptırdı.Nüfus gücü de azalıyor.Van yakında Erzurumun bölge gücünü alacak.Ulaştırma Bakanı Erzincan odaklı, demiryolu projesi ile Trabzon bürokrasisi Erzincan Gümüşhene hatlı tren projesi ve ikinci zigana tüneli karayolu projeleri ile Erzincanı merkeze alıyor.Yıldırım akbulut vari Osmanlıdan kalan Erzurum Tirebolu Demiryolu projesi değişti.Ovit tüneli yerine Zigana tüneli.Lojistik Merkez Erzincana olursa şaşırmayın.DDY deposuda bunun alt yapısı.Bakan güzel çalışıyor şehri için.Özal da Malatya için çalışdı.Teşvik kanunu Trabzon Elazığ Malatyayı uçurdu.Biz ise Uçak ve Tren seferlerinden oluyoruz.Milletvekillerine sorun bir; Erz Trbz demiryolu,Lojistik merkez ,ovit tüneli ,nabucco ,kentsel dönüşüm,bunlar konusunda bilgileri varmı.Hiç sanmam.Sonra da Erzurum da, Bar yerine horon oynanır, Vancouver a Trabzon milletvekilleri gider, Lojistik merkez erzincana kurulur, Petrol rafinerisi Karsa, Çevrim santrali Iğdıra.Ne yapalım Geçmişte elimizde ki orduları Erz cn Malty vermişiz.Şimdide kalanları.İstikrarlı ilerliyoruz.Yeni gelen yok gidenlere selamlar. İşte size Kamuoyu oluşturacak Düşünülen Demiryolu hatları çalışmaları bu konuyu takip edin gündeme alın ; 157 km’ lik, Projesi HAZIR, ARAKLI-DAĞBAŞI Bayburt Aşkale 1 Nolu güzergah 252 km’ lik 2 Nolu güzergah. Trabzon Of Bayburt Erzincan 2 nolu güzergah 332 km’ lik, Projesi AVAN halde olan, 3 Nolu güzergâh. Trabzon Tirebolu Gümüşhane Erzincan 3 nolu Şu an Trabzon Erzincan Gümüşhane hattında Bakan destekli proje.( İspir Erzurum arası karayolu ile 2,5 saat sürüyor bu arada) Trabzon Erzincan demiryolu için Platform oluşturuldu, kamuoyu var, biz ne yapıyoruz.Erzincan Kelkit Trabzon yolu yapılıyor.Ordu Sivas yolu tamamlandı.Artvin Cankurtaran tüneli ihalesi oldu,Artvin Erzurumdan biraz daha koptu.Biz hala İspire 2,5 saate giderken kırık tüneli neden yapılamıyor.Tahsin Bayramoğlu ve İsmet KÖSOĞLUNA soralım.Gümüşhene derneği başkanı NAS nasıl kulis yapıyor.Türkiye bürokrasi ve kamu düzeninde ilerler.Teknik gereklilik zorunluluk en sondur. 1-Lojistik merkez olmak.Trabzon brokrasisini aşarsa Rize ile beraber Ovit tünelini hayata geçirmek.Tünel sadece karayolu değil demiryolu içinde olacak, doğalgaz ve benzeri işlerde de kullanılacak.Kars tiflis ile parelel olacak.Basra Rize arası nakliye ile Rize Liman şehri olacak.40 gros tonluk gemiler Rize limanına yanaşmakta,Trabzon buna uygun değil.Erzurumun iran ile etkinliği artacak.Yoksa isfahan dan uçak Erzurum yerine Trabzona iner.tebriz erzurum tarihi bağları kuvvetli ama Van da İran bankası açılmak üzere.Biz ne alemdeyiz. 2-Nabucco hayata geçerse enerji merkezi olmak. 3- Ticaret merkezi olmak buda yoların kısalması ile olur. Parekende.org sitesinde Kervansaray Avm kriterleri denen bir yazı okumuştum. Bunun için yol gerekli. 4- Hayvancılık üzerine Urfa benzeri Koç Ata türü tesis. Şairin de dediği gibi Erzurum hala alacaklı.

Yorumu oyla      7      4  
erdem 14 Ocak 2011 Cuma 19:52

Onu bunu bilmiyorumda Erzurum demiryolu konusunda ağır kalıyor habersiz gibi.Aylardır Trabzon_Erzincan Demiryolu nereden geçsin tartışması yapılıyor ve dillendiriliyor.Karadeniz doğuya bağlanacaksa Erzurumdan bağlanmalıdır.Erzincandan bağlanırsa Erzurum tamamen pasifize edilmiş oluyor.Kenarda kalmış bir il gibi.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
2011 proje dönemi olacak..
Devlet Planlama Teşkilatınca (DPT) 2010 yılı için Erzurum’un da aralarında ...
Tarım eğitiminde değişim süreci
Ziraat Fakültelerinin yenilenme konusunda geç kaldıklarını belirten Yükseköğretim ...
Kar yağdı, turist sayısı arttı
Erzurum Palandöken Kayak Merkezi'nde yerli ve yabancı turistler kayak yapmanın keyfini yaşıyor.
 
Afet konutlarında yeni yaklaşım
Erzurum Afet ve Acil Durum Müdürü Abdurrahman Aktürk, afet konutlarını ...
‘Esnaf krediye tutundu’
Kazım Karabekir Esnaf ve Kredi Kooperatifleri’nin 2010 yılı kredi bilançosu ...
Göç mü verdik, güç mü kazandık?...
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) üzerinden yapılan nüfus sayım ...
 
Yıl yılı yine arattı..
2010 dönemi Faal Vergi Mükellef sayıları açıklandı.Maliye Bakanlığı Gelir ...
Tapu Sicil Müdürlüklerinde randevu dönemi
Bayındırlık ve İskan Bakanı Demir, "Artık vatandaşlar aracıya gerek kalmaksızın, ...
TKK 56 milyon TL kredi kullandıracak
Son iki yıl içerisinde kredi büyüklüğünü yüzde 100 artıran Erzurum Bölge ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Tek Ayaklısı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
1 milyon Mehmet’in ardından...
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Amerika’nın Yangın İmtihanı ve Türkiye’nin Farkı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Dadaşlar Diyarı'nın Gönül Valisine Veda
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva