Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından, illerde çevre bilinci oluşturmak amacıyla ETSO Konferans Salonu'nda eğitim semineri düzenlendi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Burhan Şener, sözde Ermeni soykırımı iddiaları ve terör olaylarının turizmi olumsuz etkilediğini söyledi.
ETSO’DA EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Şener, yaptığı konuşmada, Türkiye'nin turizmde çok daha iyi yerlere gelebilmesi için uluslararası arenada imajının çok daha iyi olması gerektiğini ifade etti.
TARİHİ DOKU VE İMAJ
Türkiye'nin bugünkü sınırları içinde birçok medeniyetin yaşamış olması ve bunlardan kalan birçok tarihi değerin bulunması kadar, imajın da önemli olduğunu hatırlatan Şener, şöyle konuştu: ''Öncelikli olarak dışardaki imajımızın olumlu olması lazım. Son yıllarda bu olumsuzluk değişmeye başladı. Genç Türkiye'nin öncesi de var. Dolayısıyla o süreç içerisinde yapılan faaliyetler var ve bazı ülkeler sürekli imajımızı bozacak şekilde yayınlar yapıyor. Hala görüyoruz ki bir Ermeni meselesi, değişik ülkelerin parlamentolarında güdeme getiriliyor. Son yıllara kadar bunları çok ciddiye almadık ve iddiaların asılsız olduğundan emin olduğumuz için bunun üstünde durmadık. Son dönemde ise bilinçli bir şekilde bu konuda söylenenlerin doğru olmadığını gösteren belgeler ortaya koyduk ve bunu söyleyenler sıkışmış oldu. Bu olumsuzluğu ortadan kaldırmamız lazım. Bizim bildiğimizi dünyaya anlatmamız lazım. O zaman Türkiye'nin imajını olumsuz etkileyen iddiaları ortadan kaldırmış oluruz.''
Yrd. Doç. Dr. Şener, Türkiye'nin son 30 yıldır terörle mücadele ettiğini, bunun da turizmi olumsuz etkileyen unsurlardan biri olduğunu belirterek, ''Turizmin olduğu yerde terör olmamalı. Türkiye hakkındaki asılsız iddialar ve ülkedeki terör, turizmi olumsuz etkilemektedir'' dedi.
TÜRKİYE'NİN MARKA KENTLERİ
2007 yılında Türkiye'ye gelen 22 milyon turistin 18.5 milyar harcama yaptığını ifade eden Şener, ülkede dış ticaret açığının kapatılması açısından turizm gelirlerinin çok önemli olduğunu dile getirdi.
Dünya turizminde İstanbul ve Antalya'nın marka olduğunu belirten Yrd. Doç.Dr. Şener, ''İstanbul'u ayrı bir devlet olarak bilen yabancılar bile vardır. İstanbul'un çeşitli özellikleri vardır, 7 tepe üzerine kurulan ender şehirlerden biridir. İstanbul imparatorluklara başkenti olmuş bir kenttir. Dolayısıyla bundan dolayı önem taşır. Antalya ise kıyı, deniz turizmi açısında dünyada marka olmuştur. Geçen ay itibariyle Antalya'ya gelen turist sayısı 7 milyonu geçmiştir. Bu çok önemlidir ama yeterli değildir'' şeklinde konuştu.
Türkiye'ye gelen turist sayısının Avrupa'daki bazı ülkelere göre çok düşük olduğunu ifade eden Şener, ''İspanya'ya yılda 60 milyon turist geliyor ve ülkeye de 50-55 milyar dolar para kalıyor. Türkiye olarak turizm değerlerinde o ülkelerden daha fazlasına sahibiz. Bize onlardan daha fazla turist gelememesinin sebebi bazı eksikliklerimizin olmasıdır'' diye konuştu.