Yakutiye Belediye Başkanı Ali Korkut, gazeteniz ERZURUM’u ziyaret ederek, çalışmaları hakkında bilgi verdi.Yakutiye Belediyesi’nin 55 milyon TL borcu olduğunu belirten Korkut, “ Belediyemizin finansman alanında önemli sorunları var. Geçmiş dönemde biriken borçlar ve diğer giderler belediyemizde finansal sıkıntılar oluşturuyor. Buna rağmen bu sıkıntıları aşıp, Yakutiye’yi çağdaş vizyona kavuşturacağımıza inanıyoruz” dedi.
AMAÇ YAKUTİYE’Yİ BÜYÜTMEK
Çok geniş bir alana sahip olan Yakutiye Belediyesi sınırları içerisinde gündüz saatlerinde 350 bin hareketli nüfus olmasına rağmen ilçenin 200 binin altındaki nüfusa göre pay aldığını belirten Korkut, "İlçede 5 yıl boyunca inşaat sektörü durmuş. Biz bunu hareketlendirmek ve böylece de ekonomiyi canlandırmak istiyoruz. Hedefimiz 5 yıl sonra en az 250 bin insanın oturduğu bir belediyeye kavuşmak. Böylece şehir merkezini metruk yapılar ve gecekondulardan kurtarmış olacağız. Biz elimizi taşın altına koyuyoruz. İşadamlarımız da çaba gösterip, modern bir kent oluşmasına destek versinler."diye konuştu.
Yakutiye Belediyesi’nde şu an itibariyle 800’ün üzerinde personel bulunduğuna vurgu yapan Başkan Korkut, “Bu kadar parayla personel giderini karşılamak elbette mümkün değil. Sıkışarak, belki muhtelif kalemlerden kesinti yaparak, öyle ya da böyle personele maaşın bir kısmı ödendi diyelim, ama bunun da sonu yok. Bir zaman gelir, tıkanırsınız.” şeklinde konuştu.
ÖNCELİĞİMİZ İMAR SORUNU
Tarihi dokunun korunması ve imar sorunlarının aşılması konularının öncelikleri arasında yer aldığını belirten Başkan Korkut, “ İmar konusundaki uygulamaları göz ardı edenlerin gözünün yaşına bakmayacağız. Amacımız çağdaş imari yapıya sahip bir yerleşim merkezi oluşturarak, tarihi dokuyu korumak.Yakutiye ilçesi, aynı zamanda gecekondulaşmanın en yoğun olduğu bölgelerimizden birisi. Bu durum bir bakıma avantaj olarak değerlendirilebilir. Çünkü bu gecekondu bölgeleri, ıslah edilmek suretiyle kentin tarihi ve kültürel dokusu ön plana çıkarılabilinir ve yapılaşma da, bu doğrultuda gerçekleştirilebilinir” dedi.