TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen ‘46. Ortaöğretim Kurumları Arası Proje Yarışması’nda Erzurum Anadolu Lisesi katıldığı iki projele birinci oldu.
’46. Ortaöğretim Kurumları Arası Proje Yarışması’na 13 ilden toplam 2 bin 413 proje katıldı. Erzurum Türkiye’ deki 13 il içinde 1. sırada yer alırken Erzurum Lisesi öğrencilerinden Evin Şahin, Zehra Kocaman, Enes Başar, Miray Ozan, Emine Çetin’in hazırladıkları projeler TÜBİTAK’a gitmeye hak kazandı. Elde edilen başarının Erzurum’un gururu olduğunu belirten Erzurum Lisesi Müdürü Selami Güneş, Erzurum Lisesinin tarihte olduğu gibi adını başarıyla duyurması gerektiğini belirtti. Güneş, “Okulumuzun iki projesi TÜBİTAK proje yarışmasına gitmesi bizleri sevindirdi böylelikle Erzurum Lisesi eski günlerine tekrar dönecektir.” şeklinde konuştu.
ATIK YAĞLARA ÇÖZÜM BULDU
TÜBİTAK 46. Ortaöğretim Kurumları Arası Proje Yarışması’nda Kimya dalında birincili alan‘Yağı kucaklayan Nanopartikülleri’ projesi hakkında bilgi veren Erzurum Lisesi Proje ve Kimya Öğretmeni Tahsin Barkın Barın, “Hazırladığımız projedeki amacımız yüzey sularının özellikle deniz suyunun veya içme sularının yağın ve petrol türevlerinin en uygun biçimde doğaya zarar vermeden ucuz biçimde yok etmekti. Buradan yola çıkarak bunun için kullandığımız taşıyıcı malzememiz olan talaş organik bir molekül olduğu için herhangi bir atık veya doğaya bir zararı yoktur. Talaş, suyu seven bir malzeme olduğu için suya atıldığı zaman şişer ve dibe çöker bizim yaptığımız yüzey yükünü değiştirerek suyu sevmeyen özellik kazandırmaktı. Hazırladığımız projeyle bunu başardık.” dedi.
SIĞINMACILARI DİNLEDİ
Erzurum Lisesi öğrencisi Muhammet Enes Başar ise, ‘sığınmacılara yönelik toplumsal bakış açısının değerlendirilmesi konulu projesiyle Sosyoloji dalında bölge birincisi oldu. Proje ve Matematik öğretmeni İbrahim Balıkçı ile projesini hazırlayan Muhammet Enes Başar, Erzurum’un mültecilere bakış açısını analizini ve bu bakışın değişim sürecini ele alan bir proje hazırladığını belirterek, incelemek istediğini mültecilerle görüştüğünü ve onların sıkıntı dertlerini dinledikten sonra onlara sorunlarını çözme yönünde proje hazırladıklarını söyledi. Başar, “Mülteciler hakkında bilgi sahibi olan vatandaşın artık onlara karşı önyargılı olmadığını ve daha çok pozitif düşündüğünü gözlemledik. Toplumun mülteciler hakkında bilgilendirilmesi gerektiğini medya ve sosyal paylaşım sitelerinde, seminerlerde mültecilerin yaşam mücadelesi hakkında bilgiler verilmesi gerektiği sonucuna ulaştık.” diye konuştu.