TÜİK veri üretiyor
Türkiye İstatistik Kurumuna (TÜİK) veri talebi her geçen gün artıyor. 2005 yılında bölge müdürlüğüne 141 istatistik kullanıcısı başvuruda bulundu. Kurumdan en çok veri talep eden kamu kurumları içerisinde birinci sırada mahkemeler yer alırken özel kişi ve sektörlerdeki taleplerde öğrenciler yüzde 28 ile birinci sırda yer aldı.
Türkiye İstatistik Kurumuna veri talebi her geçen gün artıyor. 2005 yılında bölge müdürlüğüne 141 istatistik kullanıcısı başvuruda bulundu. Kurumdan en çok veri talep eden kamu kurumları içerisinde birinci sırada mahkemeler yer alırken özel kişi ve sektörlerdeki taleplerde öğrenciler yüzde 28 ile birinci sırda yer aldı.
2005 YILINDA 141 BİLGİ TALEBİNDE BULUNULDU
Türkiye istatistik Kurumu Bölge Müdürü Nejdet Çalış, 2005 yılında veri talebine yönelik yaptıkları çalışmalar konusunda değerlendirmelerde bulundu.
Çalış, “Bölge Müdürlüğümüze 2004 yılında 120, 2005 yılında 141 bilgi talebinde bulunulmuştur. 2004 yılına göre 2005 yılında bilgi taleplerinde % 17,5 oranında artış gerçekleşmiştir” dedi.
FİYAT İSTATİSTİKLERİ BİRİNCİ SIRADA
Konularına göre yapılan isteklerinin konularını da sıralayan Çalış, “ İstatistikler içerisinde ki taleplerde fiyat, nüfus, tarım, ekonomi istatistikleri ilk sırada yer alıyor.Bilginin talep edilme şekli resmi yazı, faks , dilekçe, e- posta olarak ortaya çıkıyor” diye konuştu.
KAMU KURUMLARI İÇERİSİNDE MAHKEMELER İLK SIRADA
Kamu kurumları bazında yapılan istatistiklerde veri talebinde ilk sırada mahkemelerin yer aldığını belirten Çalış, “ mahkemeleri bölge il ve ilçe müdürlükleri, okul müdürlükleri, belediyeler, üniversite valilik takip ediyor” diye konuştu.
Çalış , özel sektör ve kişiler arasında yapılan sırlamalarda öğrencilerin yüzde 28 ile ilk sırda yer aldığını belirterek, “ özel sektör ve kuruluşlar arasındaki veri talebi şu şekilde sıralanmıştır; medya yüzde 10, firmalar yüzde 19, şahıs yüzde 15, öğrenci yüzde 28, sivil toplum kuruluşları yüzde 13, diğer yüzde 15 olarak sıralanmıştır” dedi.
BİLGİ TALEBİNİN KARŞILANMASI ÇOK KISA BİR SÜREÇTKE YAPILIYOR
Bilgi taleplerinin karşılanması konusunda açıklamalarda bulunan Çalış, “ 2004 yılında Bilgi taleplerinin ortalama karşılanma süresi doğrudan bölge müdürlüğü tarafından karşılanan bilgi talepleri 2.16, 2005 yılında 1.73 gün, bilgi taleplerinin en geç karşılanma süresi 2004 yılında 16, 2005 yılında 13 gün, TÜİK Başkanlığından temin edilerek karşılanan bilgi talepleri 2004 yılında ortalama 6.29, 2005 yılında 12.1 gün, bilgi taleplerinin en geç karşılanma süresi 2004 yılında TÜİK Başkanlığından temin edilerek karşılanan 29, 2005 yılında TÜİK başkanlığından ise en geç 28 olarak tespit edilmektedir” dedi.