NENEHATUN VİZYON BÜYÜTTÜ
Erzurum'da, Nene Hatun Kadın Doğum Hastanesi personeline, hasta ve yakınlarıyla daha iyi diyalog kurulabilmesi amacıyla diksiyon kursu verildi.
Erzurum-Çat karayolunda bulunan ve 150 personelle hizmet veren Nene Hatun Kadın Doğum Hastanesi'nin müracaat, hasta kabul ve polikliniklerinde görevli personele, 15'er gün süreyle devam eden diksiyon kursunda, Erzurum Devlet Tiyatrosu'nda görevli uzmanlar tarafından eğitim verildi.
AMAÇ DAHA İYİ DİYALOG OLUŞTURMAK
Hastane Başhekim Yardımcısı Dr. Adnan Yılmaz, yaptığı açıklamada, hastalarla daha iyi diyalog kurmak ve onların sorunlarını daha hızlı çözmek amacıyla hastanelerinde bir takım yenilikler yaptıklarını söyledi.
İlk olarak vatandaşla birebir diyalog kurmak zorunda olan birimleri ilgilendiren çalışmalar yaptıklarını anlatan Yılmaz, şunları kaydetti: ''İmkanlarımız ölçüsünde vatandaşa en kaliteli hizmeti sunmaya çalışıyoruz. Diksiyon kursumuz da hizmet kalitemizin artmasına yönelik çalışmalarımızdan birisidir. 2005 yılında yaptığımız bu çalışmada hastalarımızla daha iyi diyalog kurulmasını sağlamaya çalıştık. 2006 yılında da benzer çalışmalarımız olacak.''
Yılmaz ayrıca, söz konusu uygulamanın ardından vatandaşlarla personel arasında daha iyi diyalog kurulduğuna dikkat çekerek, bazı vatandaşların da bu yönde memnuniyetlerini kendilerine bildirdiklerini ifade etti.
HASTA VE YAKINLARINA ÇAY SERVİSİ.
Yılmaz, hastanelerinde ayrıca sabah ve öğlen saatlerinde hasta ve yakınlarına ücretsiz olarak çay servisi yapıldığını belirtti.
Hastanelerinde yaptıkları ve yapmayı planladıkları çalışmaların genellikle özel hastanelerde görülen tarzda çalışmalar olduğunu anlatan Yılmaz, şöyle devam etti:
''Hastanemizde yaptığımız çalışmaları vatandaşlarımız devlet hastanelerinde pek görmedikleri için zaman zaman şaşırıyorlar. Günde iki defa yaptığımız ücretsiz çay servisi de bu uygulamalardan birisi. Benzer çalışmalarımız devam edecek.''
HEDEF, HASTA ASİSTANI UYGULAMASI.
Yılmaz, hastanelerinde yapmayı planladıkları en önemli çalışmanın ise hasta asistanı uygulaması olduğunu belirterek, söz konusu uygulamanın Türkiye'de sadece bazı özel hastanelerde yapıldığını söyledi.
Hastanelerine gelen bazı hasta ve yakınlarının okuma yazma bilmediğini ve bu nedenle işlerini yapmakta sıkıntı yaşadıklarını belirten Yılmaz, ''Hastanede işleyişi bilen ve hastalara yol göstermede yardımcı olabilecek nitelikte asistan personel uygulamasını hayata geçirmek tek hedefimiz'' dedi.
Yılmaz, söz konusu uygulamanın hastanelerindeki yoğunluk nedeniyle hayata geçirilmesinde sıkıntı yaşayabileceklerini belirterek, ''Bu bizim için şu anda bir proje ancak imkansız değil'' diye konuştu.