TES'TEN ÖSS DEĞERLENDİRMESİ
EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ SAĞLANMALI
Türkiye Bağımsız Eğitimciler Sendikası Erzurum 2 Nolu Şube Başkanı Mehmet Zülfikar Kotanlı, 1 milyon 615 bin adayın girdiği ÖSS sınavından 47 bin kişinin sıfır puan aldığını belirterek, eğitimde fırsat eşitliği sağlanmasını istedi.
Kotanlı, konuyla ilgili olarak yaptığı yazılı açıklamada görüşlerini şöyle dile getirdi: “818 bin adayın girdiği 2007-OKS sınavından da 27 bin kişi sıfır puan almıştı. Bir tarafta son teknolojiyle donatılmış, bütün altyapısı tamamlanmış, her branştan birkaç öğretmenin görev yaptığı okullar, öte yandan derslik ve öğretmen açığıyla boğuşan, laboratuvarları, teknoloji sınıfları bulunmayan, spor salonları olmayan fakir semt ve kasaba okulları. Ama yarış eşit şartlarda başlıyor. Eşit olmayanlar eşit şartlarda yarışıyor. Sınavda sıfır çekenlerin çoğunun sosyo-ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocukları olması, teşhis ve tedavi adına nelerin öncelik teşkil ettiğini ortaya koymaktadır. Fakir insanların çocuklarının devam ettiği okullarda başarı oranının oldukça düşük olması Anayasada güvence altına alınan, Eğitimde fırsat eşitliği ile çelişmektedir.”
EĞİTİMDE EŞİTSİZLİK GİDERİLMELİ
Uygulanan eğitim politikalarının eşitsizlik üzerine kurulu olduğunu ve eğitim sistemini çökerttiğini savunan Kotanlı, açıklamasında daha sonra şunları ifade etti:”ÖSS ye başvuran adayların sadece yüzde 10'u örgün öğretim programına yerleştirilebilecek. Türkiye'deki eğitim sisteminin sınav merkezli hale getirilmesi çok yönlü eğitim yollarının engellenmesine neden olmuştur. Öğrenciler ilköğretimden başlayarak yarış içine sokulmuş ve gençler arasındaki rekabet eğitim kalitesini düşürdüğü gibi gençlerimizin psikolojisini bozmuş ve gençliklerini, çocukluklarını yaşayamamalarına neden olmuştur. Eğitim sistemi, öğrencileri sadece sınavlara hazırlıyor. Tüm eğitim sisteminde sosyo-ekonomik şartlar dahil bölgeler, okullar, cinsiyetler arasındaki eşitsizlikler giderilmeli, herkesin eşit eğitim hakkından, eşit ve parasız olarak yaralanacağı hale getirilmelidir. Eğitimde fırsat eşitliği sağlanmalıdır. Aksi takdirde her yıl yapılan sınavlar öncekilerin tekrarı olmaktan öteye gitmeyecektir, eğitim sistemi yeni başarısızlıklar üretmeye devam edecektir.”