Büyükşehir Belediyesi, “ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi”, “ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi” ve “ISO 10002 Vatandaş Memnuniyeti Yönetim Sistemi” kalite belgelerini aldı.
Kalite Danışmanı Fırat Dumlu, kısa adı TÜRKAK olan Türk Akreditasyon Kurumu tarafından verilen kalite belgelerini Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen’e makamında takdim etti. Erzurum Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Ali Rıza Kiremitci ve Erzurum Büyükşehir Belediyesi Kalite Temsilcisi ve ISO 9001 Baş Denetçisi Tayyip Çubukcu’nun da hazır bulunduğu ziyarette Başkan Sekmen, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, “Erzurum Büyükşehir Belediyesi olarak son günlerde artan kalite standartlarına binaen, yapılan yeni çalışmaların Türk Kalite Yönetimi tarafından tescillenmesi, belediyemizin bundan sonra atacağı yeni adımların habercisi olacağının açık bir belirtisidir” dedi. Sekmen, şöyle devam etti: “Kamuda kalite, küreselleşmenin sosyal ve ekonomik hayatı kuşatması, yönetimin hizmet sunum anlayışında değişim zorunluluğunu da beraberinde getirmiştir. Bu fikirle yönetim sistemimizi kalite yönetim sistemi, çevre yönetim sistemi ve vatandaş memnuniyeti yönetim sistemini oluşturduğumuz, bir kalite temsilcimiz ve on beş denetçimizle, ISO BELGELERİ’Nİ 5 ay yapılan aralıksız çalışmalarla devlet kurumu onayıyla almış bulunmaktayız.”
ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Sekmen, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesinin hizmetlerdeki etkinliğin bir ifadesi olduğunu belirtti. Sekmen, “ISO 9001; Vatandaş beklentileri, ihtiyaçları ve mevzuat şartlarını karşılama yolu ile vatandaş memnuniyetinin artırılmasını öngören dünyaca kabul görmüş bir kalite yönetim sistemi biçimidir. Bu yönetim sisteminin amacı, hata ve kusurları azaltmak, daha önemlisi oluşabilecek hata ve kusurları engellemektir. Yani sonuç olarak bu kalite yönetim sistemi hizmetlerimize etkin bir kalite yönetim sistemi portföyü sunacaktır” diye konuştu.
ISO 14001 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 14001’in doğal kaynak kullanımının azaltılmasını öngördüğünü anımsatan Başkan Mehmet Sekmen, şöyle devam etti: “Bu kalite serisi standardı ise özünde, doğal kaynak kullanımının azaltılması, toprağa, suya, havaya verilen zararların minimum düzeye indirilmesini amaçlayan standartların bütünüdür. Çevresel faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin gerekli önlemler ile kontrol altına alınarak çevreye verilen zararın en aza indirilmesi için kılavuzluk yapan bir standarttır. Bu belge sayesinde ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlara uyum daha kolay sağlanacak, izin ve yetki belgelerinin alınmasını kolaylaşacak,
ulusal ve uluslararası alanda Büyükşehir’e kurumsal bir itibar kazandırılacak, personele verilen eğitimler sayesinde çalışanlarda çevre bilinci oluşturulacak ve çevre etkilerinden kaynaklanan maliyetler düşecek.”
ISO 10002 VATANDAŞ MEMNUNİYETİ YÖNETİM SİSTEMİ
Başkan Sekmen, ISO 10002’nin vatandaş memnuniyetini esas aldığını vurguladı. Sekmen, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu yönetim sistemi, kurumun vatandaşlar ile diyalogunun anlaşılabilir ve bu diyalogların geliştirilmesini sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. ISO 10002 belgesiyle oluşan yeni kalite anlayışı sayesinde vatandaşlardan gelen geri bildirimler doğrultusunda, nasıl bir yol izleyeceğini gösterir. Vatandaş memnuniyet ve şikâyetleri konusunda çalışanların bilinç ve dikkatini geliştirir.” Sekmen, üç büyük kalite belgesinin haricinde diğer çalışmaların da devam ettiğini anımsatarak, “Yeni yönetim anlayışımızla hizmet kalitemizi yükseltmek adına bir diğer kalite yönetim sistemleri olan İş Sağlığı Güvenliği, Bilgi Güvenliği Sistemi, Gıda Güvenliği Sistemi belgelerini de kurumumuza kazandırmak için çalışmalarımız devam ediyor” şeklinde konuştu.