RECEP ERGİN
GÜMÜŞHANE (İHA) - Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından İmam Hatip Liseleri arasında düzenlenen Kur’an-ı Kerim okuma yarışması 2. bölge finali Gümüşhane’de yapıldı.
Toplam 10 ilden 11 öğrencinin katıldığı yarışmada birinciliği Erzurum Pasinler Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Mustafa Sarıgül elde ederek, Diyarbakır’da yapılacak olan Türkiye Finalinde bölgeyi temsil etmeye hak kazandı.
Gümüşhane Fatih Anadolu Lisesi koordinatörlüğünde Gümüşhane Kültür Merkezinde düzenlenen programa Belediye Başkan Vekili Bilal Özdener, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Hüseyin Demirbaş, İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, İl Müftüsü Dr. Süleyman Aktaş, AK Parti İl Başkanı Ercan Çimen, Atatürkçü Düşünce Derneği Şube Başkanı Yalçıncakaya Kömürcüoğlu, kurum yöneticileri, yarışmaya katılan illerin Milli Eğitim Müdürleri, öğretmenleri ve vatandaşlar katıldı.
Kur'an-ı Kerim tilaveti ile başlayan programda konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş, yarışmanın kaybedeni olmayacağını belirterek, “Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüz İmam Hatip Liselerimiz arasında öğrencilerinin kürsüde, mihrapta, minberde, faaliyetlerini kaliteli hale dönüştürme, öğrencilerini teşvik etme maksadıyla her yıl Kur’an-ı Kerim, hafızlık ve ezan okuma yarışmaları düzenlemektedir. Kaybedeni olmayan bir yarışma izleyeceğiz. Herkesin istifade edeceği bir yarışma olacak. Gelen öğrencilerimiz önce okullarında, sonra illerindeki imam hatip liseleri arasında birinci olduktan sonra bugün burada hem okullarını hem illerini temsil edecekler. Buradan seçeceğimiz bölge birincisi de Diyarbakır’da yapılacak Türkiye Finalinde bölgemizi temsil edecek.” dedi.
“İMAM HATİPLER TÜRKİYE’NİN BİR GERÇEĞİDİR”
Din Öğretimi Genel Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Hüseyin Demirbaş ise İmam Hatip Liselerinin Türkiye’nin bir gerçeği, olmazsa olmazı olduğunu vurguladı. Okullarda cıvıl cıvıl, iyi insan yetiştirme projeleri yürüttüklerini ifade eden Demirbaş, yurtdışından gelen heyetlerin Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne geldiği zaman kendilerine ‘Türkiye’de bir okul modeli varmış. Hem din eğitimi yapıyor hem de dünyevi, pozitif ilimleri yerine getiriyormuş’ sorusu yönelttiklerini belirterek, kendilerinin de gelen misafirleri Ankara’da ki bir İmam Hatip Liselerini gezdirdiklerini söyledi. Fizik, kimya matematik dersine arkasından da Kur’an-ı Kerim dersine soktukları heyetlerin kendilerinden kendi ülkelerinde uygulamak için program desteği istediklerini kaydeden Demirbaş, “Bu durum İmam Hatip Liselerini öne çıkarmıştır. Türkiye’nin en hayırlı projesi İmam Hatip Liseleridir. 21. yüzyılda dünyanın en büyük problemi iyi insan yetiştirmekten geçiyor. Dünyadaki bütün pedagoglar iyi öğrenci ve iyi nesil nasıl yetiştiririmin peşindeler. Biz bütün okullarımıza milli ve manevi değerlerine bağlı, teknolojiyi iyi kullanan, iyi konuşan, iyi giyinen ve iyi ahlaklı, maneviyatı bütün olan nesiller, öğrenciler yetiştirmek zorundayız.” diye konuştu.
Gümüşhane Fatih Anadolu Lisesi müdürü Yaşar Gül de konuşmasında İmam Hatiplilik ruhunun Selçuklu ve Osmanlı medreselerinden beslenerek Türkiye Cumhuriyetinde İmam hatip Ortaokulları ve liseleri olarak yerini aldığını söyledi. Gül, İmam hatiplerin sorumluluğunun “İslam dininin esaslarını bütün yönleriyle doğru bir şekilde öğrenip, vatandaşlarımıza ve tüm insanlara anlatan bireyler yetiştirmek” olduğunu dile getirdi.
Yapılan konuşmaların ardından İl Müftüsü Dr. Süleyman Aktaş'ın başkanlığında toplam 12 kişiden oluşan jüri heyetinin değerlendirmesi ile Gümüşhane, Ağrı, Ardahan, Bayburt, Bingöl, Erzincan, Erzurum, Iğdır, Kars ve Muş illerinden gelen 11 öğrenci Kur’an-ı en güzel ve en doğru şekilde okumak suretiyle yarıştı.
Yarışma sonucunda Erzurum Pasinler Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Mustafa Sarıgül birinci, Iğdır Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Ferdi Yerlikaya ikinci ve Ağrı Doğubeyazıt Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Mehmet Talha Çildan üçüncü oldu.
İlahi dinletisinin ardından düzenlenen ödül töreninde Fatih Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Aile Birliği Adem Ay, jüri heyeti, yarışmaya katılan öğrencilerin öğretmenlerine ve dereceye giren öğrencilere ödülleri protokol üyeleri tarafından verildi.