SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS), Erzurum’da bugüne kadar 95 bin 396 kişiye randevu verdi. Sistemden faydalanan il sayısı, bugün itibariyle 40’a yükselirken, Oltu Devlet Hastanesi, randevuda liderliği yine kimseye kaptırmadı.
REKOR OLTU’DA
Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nin (MHRS), hizmet verdiği il sayısı, bugün itibariyle 40’a yükseldi. Sistemden faydalanarak randevulu sağlık hizmeti alanların sayısının, Erzurum’da 95 bin 396’ya ulaştığı bildirilirken, randevu rekorunu Oltu Devlet Hastanesi kırdı. İl Sağlık Müdürlüğü Bilgi İşlem Şube Müdürü Gültekin Ceyhun, geçtiğimiz yılın Mart ayında hizmete sokulan Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nin (MHRS), hitap ettiği il sayısının bugün itibariyle 40’a çıktığını bildirdi. Hastaların, has taneye gitmeden önce randevu almak suretiyle istifade ettikleri sisteme, Haziran ayında 2 ilin daha dahil edileceğini vurgulayan Gültekin Ceyhun, söz konusu hizmetin en fazla talebi Erzurum’dan gördüğünü kaydetti.
CEYHUN UYGULAMA HAKKINDA BİLGİ VERDİ
Uygulamanın pilot il olarak devreye sokulduğu iki ilden birisi olan Erzurum’da, MHRS tarafından bugüne kadar verilen randevu sayısının 95 bin 396’yı bulduğunu dile getiren Ceyhun, sistemden en fazla randevu talep edilen yerleşim yerinin ise, Oltu olduğunu bildirdi. Oltu Devlet Hastanesi’nden randevulu sağlık hizmeti alanların sayısının 41 bin 181 olduğunu kaydeden Ceyhun, Oltu Devlet Hastanesi’ni 24 bin 155 randevuyla Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin takip ettiğini açıkladı. Ceyhun, MHRS’de üçüncülüğün sahibi olan hastanenin ise, 15 bin 292 hastayla Palandöken Devlet Hastanesi olduğunu ifade etti.
RANDEVU SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIYOR?
Sistem, vatandaşların Sağlık Bakanlığı'na bağlı 2. ve 3. basamak hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezleri için 182 Çağrı Merkezi'ni arayarak canlı operatörlerden istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilmelerini sağlıyor. Erzurum ve Kayseri'de uygulaması başlayan proje ile hasta memnuniyetinin artması ve hastane kuyruklarının azaltılması amaçlanıyor.
Sistemin işlemesi için ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi'nin aranması gerekiyor. Vatandaş, operatöre TC kimlik numarasını vererek randevu talebinde bulunuyor. Randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinin verilmesinin ardından, operatör tarafından uygun tarih ve saat dilimleri vatandaşa iletiliyor. Randevu zamanından önce aynı hat aranarak, randevu iptal edilebiliyor. Vatandaşın kendisine verilen randevu zamanından 30 dakika önce ilgili hastanenin MHRS Hasta Kabul Bölümü'ne başvurması gerekiyor. MHRS'nin yapılacak pilot uygulama sonrasında, Türkiye genelinde yaygınlaştırılması hedefleniyor.