Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM ve marketlerin israfı arttırdığını belirterek, “3 al 1 öde, 1 alana 1 bedava sloganlarına kanma, ihtiyacın kadarını ucuza al” şeklinde tüketicilere tavsiyede bulundu.
Palandöken, yaşam stili değiştikçe tüketim alışkanlıklarının da değiştiğini bilhassa genç neslin mahalle esnafı kültüründen uzak yetiştiğini belirterek “250 milyar dolarlık perakende sektörü büyüyor. Bunun yarısını gıda harcamaları oluşturuyor. AVM'ler ve hipermarketlerde cazip promosyon ve tuzak ürün reklamları ile tüketim konseptinin hızlı ve toptan alış verişe yönelttiği genç neslimizin gıda israfı artıyor. Hızlı bir yaşam döngüsü içinde aylık alışveriş tarzını benimseyen vatandaşlarımız promosyonlardan faydalanma, indirimli alışveriş reklamlarının büyüsüne kapılıp pek çok şeyi fazla fazla alıyor. Meyve-sebzeyi manavdan, eti kasaptan, ekmeği fırından almaya vakit ve sabır yok artık. Ay sonu geldiğinde pek çok gıda maddesinin tüketilmeden hatta poşetinden çıkarılmadan atıldığını görüyoruz” dedi.
Mahallelerden çıkıp toplu konutlara, rezidanslara ve sitelere taşınan insanların yaşamlarında esnafın yerinin yavaş yavaş kaybolduğunu kaydeden Palandöken, şunları söyledi:
“Tüketiciler süpermarketler tarafından tüm ihtiyaçların aylık olarak, toplu alışverişle yapıldığında ürünleri ucuza alabileceklerine inandırılmış. 3 al 1 öde, 1 alana 1 bedava sloganlarına kanma, ihtiyacın kadarını al. Aldığın gıdanın yüzde 20’sini-30’unu atarsan nerede kaldı tazelik, nerede kaldı ucuzluk. Halbuki gıda alışverişlerinde semt pazarlarının veya manav, kasap, peynirci, fırın gibi belli gıda ürünleri üzerine ustalaşmış esnafımızın tercih edilmesinin nedeni; en kaliteli, taze ve lezzetli gıdaya erişebilmek. Halkımızı bilhassa gıda alışverişlerini semt pazarları veya mahalle esnafımızdan günlük olarak yapmaya davet ediyorum.”