PTT, elektronik iletilerin güvenli olarak iletilmesini sağlamak amacıyla 4 yıldır üzerinde çalıştığı Kayıtlı Ekonomik Posta Hizmetleri Sistemini uygulamaya koydu. İletilerin hukuki yaptırımını sağlayan sistem, resmi, özel, ticari her türlü belge veya yazının kurum kuruluş ve şahıslar arasında güvenli olarak gönderilip alınmasını sağlayacak.
PTT Kayıtlı Ekonomik Posta Hizmetleri Sistemini (KEP) başlattı. Sistem artık, elektronik ortamda oluşturulan belgenin kişiler ve kurumlar arasında hukuken geçerli olmasını sağlarken, elektronik belgede "güvenli imza " ve "zaman damgalanması" kullanılması ile belge hukuki güvenliğe sahip olacak.
PTT Erzurum Başmüdürü Faruk Fakirullahoğlu, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemiyle ilgili usul ve esasların Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunca (BTK) hazırlanan yönetmelikle belirlendiğini anlattı.
Fakirullahoğlu, “Günümüzde daha yaygın internet ağı ile birlikte, fiziki işlemlerden dijital hizmetlere doğru artan oranda bir yönelim vardır ve fiziki mektuba karşılık e-posta kullanım oranı artmıştır. PTT de bu değişim süreci içerisinde elektronik hizmetler geliştirip sunarak, teknoloji açısından en ileri gelişmişlik düzeyine ulaşmayı amaçlamaktadır. Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Projesi, posta hizmetlerinde PTT'nin mevcut teknoloji düzeyini ileri götüren bir projedir. KEP günümüzdeki geleneksel posta pulunun elektronik ortamda eşdeğeridir. Tarih, saat, dijital tanımlama logosu, içerik doğrulama ve kriptolama özelliklerinin yanı sıra en önemli yapısı değiştirilemez olmasıdır. KEP projesi kapsamında kullanılan zaman damgası, gönderilerin elektronik olarak orijinalliğinin bozulmadığı ve dokümanın değiştirilmediğinin hukuki kanıtıdır. KEP sistemine, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile tüzel ve özel tüm kişiler üye olabilecektir. Her üye bir başka üyeye Kayıtlı Elektronik Posta İletisi gönderebilecek ve alabilecektir. Ayrıca gelen iletileri saklamak için ilave kota hizmeti ve cep telefonlarına hesaplarına KEP iletisi geldiğini belirten SMS ile bilgilendirme hizmetlerinden istekleri doğrultusunda faydalanabileceklerdir. Tüzel kişiler yetkilendirilmiş PTT Merkez Müdürlüklerine başvurarak, gerçek kişiler ise internet üzerinden veya yetkilendirilmiş PTT Merkez Müdürlüklerine başvurarak Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı açtırabileceklerdir. Yetkilendirilmiş PTT Merkez Müdürlükleri listesine “Başvuru” sekmesinden ulaşabilirsiniz. Erzurum’da 50’ye yakın kamu kuruluşlarda abonelik yapıldı. “ dedi