TÜRKİYE’NİN PROJESİ
Ofluoğlu Ovit Tüneli için başlattıkları çalışmaları sürdürdüklerini belirterek önümüzdeki günlerde konuyla ilgili TOBB Genel Merkezi’nde gerçekleştirecekleri bir toplantıda Ovit Tüneli’nden istifade edecek illerin oda başkanlarından destek isteyeceklerini söyledi. Ofluoğlu, tünele giden güzergah üzerindeki duble yol ihalelerinin yapıldığını belirterek “Yol üzerinde çalışmalar başladı. Sayın Başbakanımızın talimatı ile bu konuda güçlü donanıma sahip olan İstanbul Büyük Şehir Belediyesi bir yıl önce başlattığı proje çalışmalarını tamamlama aşamasına getirdik. Güzergah çalışmaları bitmek üzere. Tünel inşaatının başlaması için bu projelendirme çalışmalarının tamamlanması gerekiyor. Bu süreç de gerçekten zor bir süreç. Bilindiği gibi Bolu tünelindeki küçük bir hesap hatasından dolayı tünel yıllarca bitirilemedi. Bu tünel tahminen 8.5 kilometre uzunluğunda olacak. İkizdere yol ayrımından başlaması planlanan tünelin çıkış noktası Erzurum’un Pazaryolu Beldesi olarak planlanıyor. Rize Ticaret ve Sanayi Odası (RTSO) olarak her gün bu işin takibineyiz. Önümüzdeki günlerde TOBB’da tünel güzergahında ve sonrasındaki illerin oda başkanları ile genişletilmiş bir toplantı yapacağız” dedi.
DOĞU ANADOLU’YU KARADENİZ’E YAKLAŞTIRAN PROJE
Ovit Tüneli’nin Türkiye’nin projesi olduğunu söyleyen Ofluoğlu, “Bu tünel Rize’nin değil Türkiye’nin projesidir. Bu projeye sadece bölgeyi ilgilendiren bir proje olarak bakılmamalı. Bu proje ticari anlamda yapılabilecek en rantabıl yatırımdır. Doğu Anadolu Bölgesi’ni Karadeniz’e 200 kilometre yaklaştıran bir projedir. Gürbulak Kapısı’nı 200 kilometre daha Karadeniz’e yaklaştıran bir projedir. Ekonomik geri dönüşü en hızlı olacak yatırımlardan bir tanesidir. Bu proje Türkiye’ye İran taşımacılığını kazandıracaktır. İran taşımacılığı geçmişte olduğu gibi yeniden Doğu Karadeniz’e kaydıracaktır” diye konuştu.
TÜNELİN STRATEJİK ÖNEMİ
Ofluoğlu, Ovit Tüneli’nin stratejik açıdan büyük önem taşıdığını hatırlatarak, “Rize ile Trabzon sınırından geçecek olan bu proje her iki il içinde ciddi önem taşımaktadır. Bizi ilgilendirdiği kadar Trabzon’u da ilgilendirmektedir. Her hangi bir olağan üstü durumda Zigana tüneli araç ulaşımına kapansa Doğu Karadeniz ile Doğu arasındaki ulaşımın başka bir alternatifi yoktur. Stratejik açıdan da bu tünelin yapılması önemlidir” şeklinde konuştu.
TÜRKİYE’NİN PROJESİ
Ofluoğlu Ovit Tüneli için başlattıkları çalışmaları sürdürdüklerini belirterek önümüzdeki günlerde konuyla ilgili TOBB Genel Merkezi’nde gerçekleştirecekleri bir toplantıda Ovit Tüneli’nden istifade edecek illerin oda başkanlarından destek isteyeceklerini söyledi. Ofluoğlu, tünele giden güzergah üzerindeki duble yol ihalelerinin yapıldığını belirterek “Yol üzerinde çalışmalar başladı. Sayın Başbakanımızın talimatı ile bu konuda güçlü donanıma sahip olan İstanbul Büyük Şehir Belediyesi bir yıl önce başlattığı proje çalışmalarını tamamlama aşamasına getirdik. Güzergah çalışmaları bitmek üzere. Tünel inşaatının başlaması için bu projelendirme çalışmalarının tamamlanması gerekiyor. Bu süreç de gerçekten zor bir süreç. Bilindiği gibi Bolu tünelindeki küçük bir hesap hatasından dolayı tünel yıllarca bitirilemedi. Bu tünel tahminen 8.5 kilometre uzunluğunda olacak. İkizdere yol ayrımından başlaması planlanan tünelin çıkış noktası Erzurum’un Pazaryolu Beldesi olarak planlanıyor. Rize Ticaret ve Sanayi Odası (RTSO) olarak her gün bu işin takibineyiz. Önümüzdeki günlerde TOBB’da tünel güzergahında ve sonrasındaki illerin oda başkanları ile genişletilmiş bir toplantı yapacağız” dedi.
DOĞU ANADOLU’YU KARADENİZ’E YAKLAŞTIRAN PROJE
Ovit Tüneli’nin Türkiye’nin projesi olduğunu söyleyen Ofluoğlu, “Bu tünel Rize’nin değil Türkiye’nin projesidir. Bu projeye sadece bölgeyi ilgilendiren bir proje olarak bakılmamalı. Bu proje ticari anlamda yapılabilecek en rantabıl yatırımdır. Doğu Anadolu Bölgesi’ni Karadeniz’e 200 kilometre yaklaştıran bir projedir. Gürbulak Kapısı’nı 200 kilometre daha Karadeniz’e yaklaştıran bir projedir. Ekonomik geri dönüşü en hızlı olacak yatırımlardan bir tanesidir. Bu proje Türkiye’ye İran taşımacılığını kazandıracaktır. İran taşımacılığı geçmişte olduğu gibi yeniden Doğu Karadeniz’e kaydıracaktır” diye konuştu.
TÜNELİN STRATEJİK ÖNEMİ
Ofluoğlu, Ovit Tüneli’nin stratejik açıdan büyük önem taşıdığını hatırlatarak, “Rize ile Trabzon sınırından geçecek olan bu proje her iki il içinde ciddi önem taşımaktadır. Bizi ilgilendirdiği kadar Trabzon’u da ilgilendirmektedir. Her hangi bir olağan üstü durumda Zigana tüneli araç ulaşımına kapansa Doğu Karadeniz ile Doğu arasındaki ulaşımın başka bir alternatifi yoktur. Stratejik açıdan da bu tünelin yapılması önemlidir” şeklinde konuştu.