TRT1’de Cumartesi günü yayımlanan ve reyting bakımından ciddi sayıda bir izleyici kitlesi bulunan‘Osmanlı Tokadı’ dizisinde İspir şeker fasulyesine vurgu yapıldı. Dizinin bir sahnesinde kuru fasulye ikramı yapılırken, yemeğin İspir Fasulyesi’nden yapıldığı belirtildi ve ‘Fasulyesi de İspir olunca ortaya bu şaheser çıktı’ repliğiyle İspir Şeker fasulyesinin marka değeri ifade edildi.
MARKALAŞMADA YENİ KONSEPT
Markalaşmada yeni konsept, ürünlerin sinema, tv film ve dizilerinde, müzikte kullanılması ve dillendirilmesi. Reytingi yüksek tv dizilerinde üretim yeri ve adı belirtilerek marka ürün ve alanların tanıtılması, markalaşmada yeni bir rekabet alanı. BU konsepti kullanan ülke, şehir ve üreticiler küresel turizm gelirlerinden önemli paylar alıyor.
ERKAL İLKİ BAŞARDI
Erzurum’un en önemli markası olan Palandöken Turizm Merkezinin tanıtımı ilk ve en önemli şekilde 1990’ların başında Sanatçı İbrahim Erkal tarafından gerçekleştirildi. Erkal’ın ‘Haydi Gel Erzurum’a Gel’ isimli parçası, ilin tanıtımında ilk çağdaş hamle oldu. Erkal’ın kaydettiği bu tanıtım, Palandöken Kayak Merkezi’ni bir anda ülke gündemine yerleştirdi.
80’LER DİZİSİ VE BEKÇİ BEKİR
Erzurum’un son dönemde bir diğer tanıtımı da Reytingi çok yüksek olan ‘80’ler’dizisinde gerçekleşti. Dizide Bekçi Bekir rolünü üstlenen Erzurumlu Tiyatro sanatçısı Hacı Ali Konuk, Erzurum mutfağını, folklor ürünlerini ve geleneksel yaşam üslubunu ekranlara taşıyarak, il tanıtımında önemli bir performans sergiledi.