TEFEKKÜR ZAMANI..
89. yıldönümünde ilkokula başlayan bugünün çocukları, 23 Nisan 2019’da, Ulusal Egemenliğe erişmenin 100’üncü yılında birer genç adam olarak hayata atılacaklar. 23 Nisan, Türkiye’nin yarınları olan çocuklarımızın geleceğini hazırlamak noktasında toplumun kendini sorgulaması için özel bir anlam taşıyor. Onlara nasıl bir gelecek, nasıl bir Erzurum bırakacağız? Düşünülmesi ve irdelenmesi gereken mesele bu..
ERZURUM NEREDE?
89 yılda, Erzurum’da, bu ilin çocukları için ne yaptık? Ecdadın bize bıraktığı Erzurum’dan ne kaldı geride? Övünebilecekleri tarihi mirası yeterince koruyabildik mi? Erzurum’un milli ve manevi dokusunu ifade eden ecdat yadigarlarını, çocuklarımızın geleceği için muhafaza edebildik ve onlara bu kutlu mirasın manasını öğretebildik mi? Cumhuriyeti kuran şehir Erzurum’un çocukları için ne yaptık ve ne yapıyoruz? Düşünüyor musunuz?
ERZURUM NEREYE?
Milli iradenin tecelli ettiği, şerefli zaman dilimi 23 Nisan 1920’nin takvim olarak 89’uncu yılına eriştik.. Bugün Türkiye iller sıralamasında sosyo ekonomik performans bakımından 62’inci olan bir Erzurum var.. Eğitim başarısı sıralamasında 60’ıncılığa takılmış bir Erzurum..
Sanayisini oluşturamamış, istihdama yönelik yatırımda yoksul kalmış bir Erzurum.. Çalışan bir kişinin en az altı kişiyi geçindirdiği, hane halkı büyüklüğünün standartları aştığı bir Erzurum..Çocuklarımız buna layık mı? Sorguluyor musunuz?
GÖÇ OLMASIN, GÜÇ OLSUN..
23 Nisan’ın ifade ettiği manada ve o kutlu dirilişin atmosferinde Erzurum için bir derin tefekkür lazım artık. Emek, beyin, sermaye göçünün hız kazandığı bir Erzurum var önümüzde. Nüfusu düştükçe, nüfuzu da düşen bir Erzurum.. Ekmeğini gurbette aramaya mecbur kalmış dadaşların yürek sızısı var geride..Çocuklarımız gülsün, çocuklarımız refah içinde olsun istiyoruz..Ne ki manzara bu..
ERZURUM İÇİN NE YAPTIK?
Ekonomisi üretime erişmemiş, tüketim çarkına düşmüş, eğitimde başarısı tesadüfe kalmış, kalkınması zamanın akışına terkedilmiş bir Erzurum’u çocuklarımıza hangi yüzle bırakacak ve onlara bu Erzurum’u nasıl tarif edeceğiz? Erzurum için ne yaptınız, bizim için hangi atılımlara yöneldiniz sorularını yönelttiklerinde ne cevap vereceğiz. Bilen var mı?
MASAL ERZURUM’U
Tarih hazinesi, tarih mekanı diye sıfatlandırılmış bu mübarek şehrin, manasını ve dadaşlık duruşunu sergileyecek hangi Erzurum dokusunu koyduk geride..Tarihi evleri birer ikişer yok edilmiş, tarihi mahalleleri silinmiş bir Erzurum, çocuklarımız için ne ifade edecek? Anlatılan Erzurum bir masal olma sürecinde artık, anlatılacak Erzurum için lügate ihtiyaç var. Özellikli bir ili sıradanlaştırmakla mı övüneceğiz? Ne dersiniz?...
GELİN…
Bugün 23 Nisan..Milli dirilişin ifade edildiği kutlu bir zamanın 89’uncu yıldönümünü coşkuyla kutluyoruz..10 yıl sonra çocuklarımız birer yetişkin olarak 100’üncü yılın milli sevincini yaşayacak. 2009’un Erzurum manzarasını 2020’de sunmayalım..Milli birlik ve beraberliğin otağı olan bu şehrin büyükleri olarak, el ele, gönül gönüle onlar için kalkınmış bir Erzurum hazırlayalım.. Unutmayın..Herkesin yapacağı bir görev vardır, Erzurum geleceği adına..Çocuklarımız hatırına, 23 Nisan 2020 onuruna. Gelin…
KUTLAMA
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramının manasında, Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere tüm şehit ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyor, geleceğin teminatı olan çocuklarımız başta olmak üzere Yüce Türk Milleti’nin bayramını yürekten kutluyoruz..