ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Uzundere'de bulutlar görsel şölen oluşturdu
Uzundere'de bulutlar görsel şölen oluşturdu
Vali Çiftçi’ye GÖKSEM brifingi
Vali Çiftçi’ye GÖKSEM brifingi
Vali Çiftçi’den trafik uyarısı
Vali Çiftçi’den trafik uyarısı
3 taraftar hakkında soruşturma
3 taraftar hakkında soruşturma
Doğa ve Bilim Okulu projesi başladı
Doğa ve Bilim Okulu projesi başladı
HABERLER>TÜRKİYE
9 Ekim 2016 Pazar - 09:14

‘Olmaz denilenler hamdolsun oldu’

Kullandığı makam aracıyla Avrasya Tüneli’nden geçen Cumhurbaşkanı Erdoğan, 14 yılda ulaşım sektöründe tarihî adımların atıldığını vurgulayarak, “Olmaz denilenler hamdolsun oldu, yapılamaz denilenler yapıldı. 'dedi

‘Olmaz denilenler hamdolsun oldu’

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Asya ve Avrupa yakalarını deniz tabanı altından karayolu ile bağlayan Avrasya Tüneli’nden ilk araçlı geçişi gerçekleştirdi. Avrasya Tüneli’nin Avrupa yakasından Asya yakasına kendi kullandığı makam otomobiliyle test geçişi yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Başbakan Binali Yıldırım da refakat etti.

 

Asfalt çalışması tamamlanan ve 20 Aralık’ta açılacak olan Avrasya Tüneli’ne Çatladıkapı’dan girip Harem’den çıkan ve tünelde incelemelerde bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan, gerçekleştirdiği test geçişinin ardından, yapımında son aşamasına gelinen proje ile ilgili yetkililerden bilgi aldı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, incelemelerinin sonrasında proje ile ilgili düzenlenen basın toplantısına katıldı. Toplantıda Başbakan Binali Yıldırım, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul Valisi Vasip Şahin, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, projenin üstlenici firmalarının yöneticileri ve diğer yetkililer hazır bulundu.

“TÜRKİYE’DE, ULAŞIM ALANINDA TARİHÎ ADIMLAR ATILDI”

Toplantıda bir konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin tarihî projelerinden birinin daha son testini yaptıklarını belirterek, Avrasya Tüneli’nin 20 Aralık’taki açılışını milletle birlikte yapacaklarını söyledi.

Geçen 14 yıl içinde ulaşım alanında Türkiye’de tarihî adımların atıldığına işaret eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Olmaz denilenler hamdolsun oldu, yapılamaz denilenler yapıldı. ‘Bırakın canım, bunlar palavra’ diyenler aldandı ve bunlar hayata hamdolsun geçirildi. Ve bizler doymadık, dedik ki; çok çalışacağız, çok gayret edeceğiz ve milletimizin asırlardır beklentilerini inşallah hayata geçireceğiz” diye konuştu.

“MARMARAY’DAN BUGÜNE KADAR 156 MİLYON GEÇİŞ YAPILDI”

29 Ekim 2013 yılında hizmete geren Marmaray’dan bugüne kadar 156 milyon geçişin sağlandığını açıklayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Tabii bunlar hayaldi gerçek oldu. Tabii şunu da biliyorduk: Hayali olmayan bir şeyin gerçeği de olmazdı. Ama bunlar o inancın, o azmin içinde olanların gerçekleştireceği işlerdir ve bu gerçekleşti” dedi.

Marmaray’ın raylı sistemle, Avrasya Tüneli’nin lastikli araçla iki yaka arasındaki geçişi sağlayacağını ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türk-Kore iş birliğiyle yapılan Avrasya Tünelinin, inşasını gerçekleştiren firmalar tarafından açılışından itibaren 26 yıl işletilmesinin ardından yap-işlet-devret sistemiyle devlete bırakılacağını dile getirdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti: “Bu anlayış, bu mantık, aslında Türkiye Cumhuriyeti tarihinde devlet olarak devletin işletilmesinde, devletin yürütülmesinde bir bütçe yapma anlayışının, bir çeşitliliğin nasıl olacağını, hazırdan mı, yoksa yeni yeni bütçe tasarımlarıyla, yeni yeni bütçe kaynak çeşitlendirmesiyle mi olacağını biz şu 14 yıl içerisinde ülkemizde gösterdik. Bu tabii bizim bütün yatırımlarımıza hız kazandırdı. Hele hele ulaşım altyapısında, üstyapısında sağ olsun uzun yıllar Ulaştırma Bakanım olarak çalışan Binali Yıldırım kardeşimle bunları başarılı bir şekilde yürüttük, sürdürdük. Şimdi de Başbakan olarak Sayın Yıldırım’la inşallah bunları yine başarılı bir şekilde sürdüreceğiz.”

“KANAL İSTANBUL PROJESİ’NİN İHALESİ YAKIN BİR ZAMAN İÇİNDE YAPILACAK”

Tabii burada Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün dünyanın en geniş asma köprüsü olarak Türkiye’nin medarı iftiharı olarak anılacağını ve Osman Gazi Köprüsü’nün de bir iftihar vesilesi olduğunu kaydeden Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Tabii bununla kalmadık, şimdi Avrasya tüneli bu işin bir adımı oluyor, fakat bizim için önemli adımlar. 2018’in başında biliyorsunuz havalimanın birinci etabını açacağız, 90 milyon yolcu kapasiteli olan kısmı açmış olacağız. Tamamı bittiği zaman 150 milyon yolcu kapasiteli, hatta 200 milyona kadar çıkacak bir adım olacak, o da hızla devam ediyor şu anda. İnşaat yaklaşık kaba inşaat olarak yüzde 40’a doğru ulaştı. Bununla kalmıyoruz, bir başka adım; o da, Kanal İstanbul Projesini inşallah yakın bir zaman içinde ihalesi yapılacak. O da, Karadeniz’i Marmaray’a bağlayan bir kanal olması hasebiyle çok çok önemli” diye ekledi.

“YENİKAPI RUHUNU ZEDELEMEYE ÇALIŞANLARA MİLLET OLARAK EN GÜZEL CEVABI VERİYORSUNUZ”

Hayata geçirilen bu dev projelerin Türkiye’yi nereden nereye taşıdığını göstermesi bakımından önemli olduğunu söyleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında şu değerlendirmelere yer verdi: “Her şeye rağmen yatırımlarımızı sürdürdüğümüz ve 2023 vizyonumuzla birlikte de hedefe emin adımlarla yürüdüğümüz modern Türkiye’nin geleceğinde sizleri el-ele, omuz-omuza özellikle 15 Temmuz akşamı bize o alçaklığı, o vahşeti yaşatanlara gereken cevabı gerektiği yerde bütün milletime, ekranları başında bizi izleyen milletime inanarak söylüyorum. Tabii burada bir şeyi daha söylüyorum; Yenikapı ruhunu zedelemeye çalışanlara da ben inanıyorum ki millet olarak, milletçe en güzel cevabı her yerde veriyorsunuz, vermeye devam edeceksiniz, buna da inanıyorum.”

Konuşmasının sonunda Avrasya Tüneli’nin 20 Aralık’ta milletle birlikte açılacağını hatırlatan Cumhurbaşkanı Erdoğan sözlerini, köprünün yapımında emekleri bulunan Başbakan Yıldırım’a, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan’a, yüklenici firmaların yöneticilerine, tünelin yapımında yer alan mimar, mühendis ve işçilere teşekkür ederek tamamladı.

AVRASYA TÜNELİ

20 Aralık’ta resmi açılışı yapılacak olan 1 milyar 250 milyon dolar tutarındaki Avrasya Tüneli Projesi’nin ilk imzaları, 26 Şubat 2011’de atılmış, 27 Mayıs 2013 tarihinde Çatladıkapı’da inşaat çalışmaları başlamıştı.

3 aşamadan oluşan ve toplam uzunluğu 14,6 kilometreyi bulan Avrasya Tüneli’nin birinci kısmı 1,5 km’si yer altına alınmış Avrupa yakasındaki yol ve kavşakların düzenlenmesinden oluşuyor. İkinci kısmı 5,4 kilometrelik Boğaz geçişi tüneli olan projenin 3. kısmı ise Asya yakasında D-100 karayolu üzerinde yapılacak 3,8 kilometrelik yol ve kavşak düzenlemelerini içeriyor.

İstanbul Boğazı’nın altında dünyanın en gelişmiş tünel açma makinalarıyla gerçekleştirilen tünelde, yüksek şiddetteki depremlere dayanıklı olarak tasarlanan bir bilezik sistemi kullanıldı. En derin noktasının deniz yüzeyine olan uzaklığı 106 metre olan tünelin, deniz tabanıyla arasındaki örtü kalındığı ise 55 metre.

Hizmete girdiğinde, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki 100 dakikalık yolculuğu 15 dakikaya indirecek olan Avrasya Tüneli’nin, iki yaka arasında olumsuz hava koşullarında aksayan ulaşıma nefes aldırması bekleniyor. Zamandan sağladığı tasarrufun yanı sıra, yılda 38 milyon litre, yaklaşık 160 milyon liralık yakıt tasarrufu; araçların yaydığı emisyon miktarında da 82 bin ton azalma sağlaması beklenen Avrasya Tüneli, aynı zamanda çevreci bir eser olarak da öne çıkıyor.

 
‘Ne söyledikleri önemli değil’
 
Akaryakıt ve LPG istasyonlarına denetim
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
‘Ne söyledikleri önemli değil’
Yıldırım, ‘Esas olan Türkiye'nin güvenliğidir, Türkiye'nin birliği, beraberliğidir, ...
Akdağ: ’15 Temmuzu unutturmayacağız’
AK Parti Erzurum İl Divan Toplantısına katılan Sağlık Bakanı Recep Akdağ, ...
'FETÖ’nün 17 üniversitesi kapatıldı'
FETÖ’ye bağlı 17 üniversitenin kapatıldığını belirten AK Parti Genel Başkan ...
 
'Bu bizim ortak acımızdır'
Kerbela'da Hazreti Hüseyin ve arkadaşlarının hunharca katledildiğini aktaran ...
Akdağ: “Sağlıkta 2’inci dönüşüm başlıyor”
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, 2017’den itibaren sağlıkta dönüşüm ikinci fazını ...
FETÖ Emniyet İmamı tutuklandı
Şahin, salı günü çıkarıldığı mahkemede tutuksuz yargılanmak üzere serbest ...
 
TBMM 15 Temmuz Darbe Girişimini araştıracak
15 Temmuz Darbe Girişimini Araştırma Komisyonu Başkanlığı’na AK Parti ...
‘Çıkaracağız, merak etmeyin’
Başbakan Yıldırım, TBMM Grup Toplantısı‘nda konuştu. Bir kişinin "Feto ...
Laf üstüne laf değil, taş üstüne taş koyma zamanı
Yıldırım, Çankaya Köşkü'nde, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva