ERZURUM (İHA) - Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞDER) Erzurum Şubesi Başkanı Abdullah İkinci, ilahiyat fakültesi öğrencilerinin mağduriyetine son verilmesini istedi.
İlahiyat fakültesi öğrencilerinin 1 yıl hazırlık,4 yıl lisans ve bir yılda formasyon eğitimi olmak üzere 6 yıl okutulduğunu dile getiren İkinci, “Geçmişte İlahiyat Fakülteleri bu eğitimi 4 yılda alırken bu gün 6 yılda almaktadır. 28 Şubat sürecinde ilahiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmen olma hakları ellerinden alınmış, kontenjanları düşürülmüş ve Eğitim Fakültesi bünyesinde din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği (DKAB) adıyla bölümler açılmıştır. 2010 yılında Danıştay 8. Dairesinin, İlahiyat Fakültelerini, Fen Edebiyat Fakülteleri ile bir tutmasından dolayı, vermiş olduğu “formasyon iptal kararı” ilahiyat öğrencileri için ciddi manada bir mağduriyet oluşturmuştur. YÖK, ilahiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik yapabilmelerini sağlayan 'pedagojik formasyon sertifika programı'na katılım zorunluluğu getirmiş ayrıca ALES(Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı)'ten yeter puan alma şartını getirdi. 4+4+4 eğitim sistemi içinde beraberinde seçmeli olarak Kuran’ı Kerim, Temel Dini Bilgiler ve Siyer derslerinin, milli eğitim müfredatına dâhil edilmesiyle büyük bir ilahiyatçı öğretmen açığı da ortaya çıkmıştır. Yeterli sayıda Din dersi öğretmeni bulunmadığından, bu açık, ne yazık ki alan dışından beden eğitimi, müzik vb gibi branşlara sahip öğretmenlerle kapatılmaya çalışılmıştır. Bir tarafta binlerce ilahiyatçı formasyon sıkıntısı yaşarken diğer tarafta öğretmen bulunamıyor. İlahiyat fakültesine verilen formasyon imkanı da yetersizdir” diye konuştu.
İkinci, Şuurlu Öğretmenler Derneği olarak haksızlığın sona ermesi için şu önerilerde bulundu; “28 şubat sürecinin ardından kurulan, ilahiyat fakültelerinin içinin boşaltılmasını amaçlayan, hedeften, amaçtan, vizyon ve misyondan yoksun, din dersleri ağırlığının azaltıldığı din kültürü ve ahlak bilgisi (DKAB) bölümünün kapatılması ve ilahiyatların eskiden olduğu gibi tekrar kendi öz kimliğine kavuşturulması, Formasyon meselesinde İlahiyat Fakültelerinin, Fen Edebiyat Fakülteleri ile aynı kefeye konularak mağdur edilmesine son verilmesine son verilmesi, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın, geleceğin yaygın din eğitimi kalitesi açısından, formasyon niteliğine sahip personel ihtiyacını yasal düzenleme yaparak kamuoyuna duyurması, Bu konuda siyasilerin, bir an önce hukuki ve yasal süreçleri başlatıp, ilahiyat fakültelerini bu zulümden, gelecek nesilleri yetiştirecek olan İlahiyatçıları “Niteliksiz Din Eğitimcileri” olma tehlikesinden kurtarmaları, ve son olarak da, Pedagojik formasyon derslerinin, lisans eğitimi döneminde, ilahiyat müfredatına, dahil edilmesi yani öğrencilerin 4 yıllık eğitimleri sırasında formasyon derslerini almaları sağlanmalıdır. ÖĞDER ERZURUM şubesi olarak yaşanan bu mağduriyetin ve haksızlığın en kısa sürede sona ermesi için siyasilerimizi ve YÖK’ü göreve davet ediyoruz.”