ERZURUM (İHA) - ÖĞ-DER Şuurlu Öğretmenler Derneği Danışma Kurulu toplantısı ÖĞ-DER yeni binasında yapıldı.
Toplantıya ÖĞ-DER Danışma Kurulu üyeleri ve yönetim kurulu katıldı. Toplantıda Danışma Kurulu Başkanı Mesut Yavuz açılış konuşması yaptı. Şube Başkanı Abdullah İkinci dernek olarak yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. ÖĞ-DER Genel Merkez Denetim Kurulu Başkanı İsmail Baldan “Temel Esaslarımız” konulu bir konuşma yaptı. Toplantıda eğitim sorunları ve çözüm önerileri konuşuldu. Danışma kurulu üyelerinin önerileri ile hazırlanan sorunlarımız ve çözüm önerilerinin Bakanlığa gönderilmesi ve kamuoyuna duyurulmasına karar verildi.
Toplantı sonunda yapılan yazılı açıklamada alınan kararlar şöyle belirtildi; “Erzurum’da Ortaöğretimde aşırı derecede pansiyon ihtiyacının olduğu özellikle kız ve erkek yurt sorununun var olduğu, bunun giderilmesi gerektiğini özellikle yurt ihtiyacının karşılanamadığından dolayı ilçelerden gelen kız öğrencilerin İmam Hatip Liselerine kayıt yaptıramadığı belirtildi.Acilen İmam Hatip ve diğer Anadolu Liseleri için Kız yurdu ve Erkek yurdu ihtiyacı giderilmelidir. Erzurum’da 4+4+4 sisteminde çok problem yaşandığı, okul dönüşüm projelerinin tamamlanamadığı, İkili öğretim yapan kurumların ya ilkokul ya da ortaokula dönüştürülmesi gerektiğini, öğrencilerin akşam geç saatlerde dersten çıkmalarının sıkıntı olduğu, Erzurum’da Fatih projesi için kurulan Akıllı tahtalarda teslimat yapılmadığı, internet ağının bu güne kadar kurulmadığı tahtalarda çok sayıda sıkıntı yaşandığı ve çözüm üretilmediği, Hiçbir liseyi kazanamayan öğrencilerin İmam Hatip’e gönderilmesinin sorun oluşturduğu Bu yüzden Merkez İmam Hatipte sınıfların çok kalabalık olduğu, hiçbir okulu kazanamayan öğrencilerin hiç olmazsa İmam Hatibe veya Meslek lisesine gitsin yaklaşımının yanlış olduğu, İmam Hatiplerin sorunlarının tespiti ile ilgili çalıştay düzenlenmesi, Doğuda çalışan öğretmenlerin kısa süre sonra batıya gidişlerini engellemek veya azaltmak için ek ödemenin mutlaka verilmesi gerektiği, İmam hatip Liselerinde uygulanmayan başörtüsü yasağının diğer liselerdeki öğrenciler içinde uygulanmamasını, Başörtüsü yasağının tüm lise ve ortaokul öğrencileri için kaldırılması, Karma Eğitim zorunluluğunun kaldırılması, Öğrenciler için din eğitiminin ve Kuran öğretilmesinin anaokulunda başlaması, Kariyer uygulamasının Üniversitelerde olduğu gibi MEB’de tüm öğretmenlere de uygulanması, Sınav merkezli eğitim yerine ahlak ve maneviyat merkezli bir eğitim sistemine geçilmesi. Tüm merkezi sınavların kaldırılması, test sistemine ve ezberci eğitime son verilmesi, Ortaokullardan mezun olan öğrencilerin tüm liselere dengeli dağıtılması, Diğer meslek liselerinin Ortaokullarının açılması, meslek eğitiminin erkene alınması, Batının kendine uygun eğitim sistemini kopyalayıp sistemi sürekli değiştirmek yerine Endülüs eğitim sisteminin de eğitimde model alınması, sistemde süreklilik sağlanması, Ders Kitaplarının yeni bir anlayışla medeniyet değerlerimize uygun yeniden yazılması, İlk, Orta, Lise düzeyinde TV okullarının kurulmasının, gerek öğrenci gerekse öğretmenler açısından faydalı olacağı, İlahiyat fakültesi öğrencilerinin altı yıl okuma sıkıntısı çözülmeli. Formasyon dersleri normal dört yıl içinde verilmeli. Din eğitiminin istenilen düzeyde verilemediği Din kültürü bölümü kaldırılarak ilahiyata bağlanmalıdır.”