Fuarın istikrar ve yeni hedefleri için gerekli olan kararları almak ve ortak sinerji oluşturmak amacıyla İzmir Balçova Termal Otelde düzenlenen toplantıya, Matbaacılar Odaları'nı temsilen; Ankara Matbaacılar Odası Başkanı Hüseyin Gürbüz, İzmir Matbaacılar Odası Başkanı Ceyhun Gençtan, Gaziantep Matbaacılar Odası Başkanı Ökkeş Sönmezoğlu, Samsun Matbaacılar Derneği Başkanı Hüseyin Yalgın, Trabzon Matbaacılar Odası Başkanı Mustafa Özcelep, Erzurum Matbaacılar Odası Başkanı Hikmet Karaca, Antalya Matbaacılar Odası Genel Sekreteri Tayyar Tekin, Tunajans Genel Müdürü Fatih Tuna ve sektörün önemli firmalarından MatSel A.Ş. Genel Müdürü Kadir Sinan, Alternatif Matbaa ortaklarından Doğan Albak ve Tunajans Fuar yöneticileri ile birlikte katıldılar.
Yapılan toplantıda Matbaa odalarının destek ve katılımlarıyla gerçekleştirilecek olan MAKRO'ON 3. Matbaa, Kâğıt Ambalaj ve Dijital Baskı Fuarı çalışmaları gözden geçirilerek, fuarın işlevsel olarak matbaa sektörüne sağlayacağı faydalar konusunda yapılacak çalışmalar görüşüldü ve karara bağlandı.
//ANADOLU AÇILIMI
Alınan kararlar sonucunda Fuar'ın konsepti; "İstikrar ve yeni hedefler için, sınırları genişletmek ve Anadolu'ya açılmak için geniş ve kapsamlı içeriğiyle profesyonellerin fuarı" olarak belirlenerek, Matbaacılar odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları meslek komiteleri vasıtasıyla fuarın Türkiye'deki tüm matbaalara duyurulması karar altına alındı.
Tunajans Genel Müdürü Fatih TUNA konuşmasında, mesleki birlik ve beraberliğin temini açısından MAKRO'ON Matbaa Fuarının Anadoluya açılım için İzmir'den önemini vurguladı. Teknolojik gelişmelerin matbaa sektörüne ancak Fuarlar aracılığı ile ekonomik canlılık getireceğini, piyasaların hareketlendiği bu günlerde 2010 yılında MAKRO'ON Matbaa Fuarından beklentilerini ve hedeflerini dile getirdi.
Fatih TUNA; "Yan sanayi, sarf malzemeleri, ikinci el makine, malzeme, kâğıt ve mürekkep sunan tüm kişi ve kuruluşların matbaacılar ile fuarda buluşmasını sağlayacak çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz. Sektör sorunlarını panel ve sempozyumlarda tartışıcağız ve çözüm yolları bulmak için teorisyenleri ve pratisyenleri, sektörün duayenleri ile beraber bir araya getireceğiz. Odalar ve Tunajansın organizasyonunda yapacağımız ortak çalışmalar sonucunda çeşitli illerden turlar düzenleyerek, matbaacıların fuarı ziyaretlerinin sağlayacağız" dedi.
TÜRKİYE MATBAACILARI ANADOLU'YA YOLA ÇIKTI…
Türkiye Matbaacılar Odaları'nın tamamını temsilen toplantıya katılan Matbaacılar Odası Başkanları, Matbaa sektörünün sorunlarının çözümü için, ülke genelindeki mevcut oda, dernek başkanları ve yönetim kurulları ile birlikte attıkları önemli bir adım olan ve tüm ülke genelinde bulunan Matbaacılar Odaları, Dernekleri ve Meslek Komitelerinin katılımı ile Ankara merkezli kuruluş çalışmaları devam eden "Türkiye Matbaacılar Birliği" ile ilgili olarak kararlar aldılar. Ayrıca MAKRO'ON Matbaa Fuarı için toplantıda alınan kararlar doğrultusunda, sektörde faaliyet gösteren kuruluşlara Fuarın duyurulması ve bu kuruluşların fuara davet edilmesi konusunda da görüş birliğine varılarak, sektörün yetkililerine iletilmek üzere bir bildiri oluşturuldu.
//MATBAA FUARI
Ekim'de gerçekleştirilecek olan 'MAKRO'ON Matbaa Fuarı" sektör endüstrisi için dijital baskı çözümleri ve birçok teknolojik makineler içeren en önemli etkinlik olacak.
Baskı firmalarının heyecan verici yenilikleri keşfetmesi, yeni bilgiler edinmesi ve üreticinin ilham alması için bir odak noktası olacak. Bu avantajların hepsi de sürekli olarak gelişmekte olan dijital baskı endüstrisinden doğan muhteşem fırsatlardan yararlanmalarını sağlayacak.
Makro Matbaa Fuarı 1–4 Ekim tarihleri arasında 20 bin 250 metrekarelik alanda, ulusal ve uluslar arası baskı sektörünün dev markalarını bir araya getirmeyi hedefliyor