//NEHİR YATAĞI DEĞİŞİYOR
2008 yılında tekrar hız verilen duble yol çalışmalarında Fırat Nehri'nin kolu olan Karasu'ya adeta gem veriliyor. 50 kilometrelik güzergahta nehir yatağı birçok kez yer değiştiriliyor. 1993 yılında yapımına başlanan Erzincan-Erzurum karayolu Sansa Deresi yol genişletme çalışmaları, çeşitli bürokratik engellerin ardından 2008 yılında tekrar gündeme geldi. 50 kilometrelik bölümde derin bir vadinin içerisinde Karasu Nehri'nin kenarında ilerleyen karayolunda sürdürülen duble yol çalışmasının yaz ayları sonuna kadar bitirilmesi planlanıyor.
//20 KÖPRÜ YAPILIYOR
50 kilometrelik güzergahta 21 köprünün yapılması planlanırken, büyük bir bölümü tamamlandı. Binlerce ton toprak ve kaya parçasının işlendiği çalışmalarda ilk 20 kilometrelik bölüm tamamlanarak asfaltlandı. Yüzlerce işçi ve onlarca iş makinesinin görev aldığı çalışmalarda, nehir yatağı çevresindeki dağlar adeta eritiliyor. Yaşanabilecek sel taşkınlarına karşı da gerekli tedbirler alınıyor. Yol güzergahı Karasu Nehri'ni 8 noktada keserken, bu yerlerde yan derelerde dahil olmak üzere proje bünyesinde toplam 21 adet 3 bin 256 metre uzunluğunda köprü yapılıyor. Yol yapımı nedeni ile daralan nehir yatağında 13 noktada genişletiliyor. 2009 yılı sonuna kadar proje için 98,4 milyon TL harcanırken, 2010 yılında ise 8 milyon TL olmak üzere toplam 106,4 milyon TL harcama yapıldı. Projenin tamamlanması için 207 milyon TL'ye ihtiyaç olduğu öğrenildi.
//13 YILDA BİN 41 KİŞİ CAN VERDİ
Karayolları 16. Bölge Müdürlüğü verilerine göre karayolundan yıllık ortalama olmak üzere günlük 2 bin 939 araç geçişi yapıldığı tespit edildi. 1997 ile 2010 yılları arasında bölgede meydana gelen bin 41 trafik kazasında 115 kişi hayatnı kaybederken, bin 286 kişi de yaralandı. Ayrıca milyonlarca TL'lik maddi hasar meydana geldi. 13 yıl içerisinde meydana gelen trafik kazalarında en fazla ölüm 2004 yılında yaşandı aynı güzergahta 32 kişi hayatını kaybederken, 205 kişi de yaralandı. 1998 yılında 20 kişinin
can verdiği ve 107 kişinin yaralandığı karayolunda, 2008 yılında da 13 kişi hayatını kakeybederken 97 kişi de yaralandı.
//"SANSA GEÇİDİ EN BÜYÜK IZDIRAPLARIN YAŞANDIĞI VE CANLARIN KAYIP OLDUĞU BİR BÖLGE"
Çalışmalarla ilgili bilgi veren Erzincan Valisi Abdulkadir Demir, Erzincan'ın tüm acısında, ağıtında ninnisinde ulaşılamama ve gurbet olduğunu belirterek, "Uzun yıllar Erzincan insanı dışarıya giderken zorlanmış, dışarıdaki insanı dönerken zorlanmış. Batıyı doğuya bağlaması yönünden Sansa Geçidi en büyük ızdırapların yaşandığı ve canların kayıp olduğu bir bölge yaklaşık 15-16 yıldır burada yol çalışması devam etmişti. Ancak küçük ödeneklerle küçük toprak işleri yapılmış.
2000 yılında Sayın Ulaştırma Bakanımızın talimatı ile İstanbul'dan çıkan aracın duble yol olarak geçemediği sadece bu güzergahın yapılması için talimat vermiş ve şu anda bu çalışma hızla devam etmektedir. Sansa dediğimiz adı üzerinde bir geçit. Ancak bir şerit geçebiliyorsunuz. Alt tarafı Fırat'ın en önemli kollarından olan Karasu, üst tarafı demiryolu, yolu genişletme ve büyütme imkanı yok. Bu proje ile yer yer nehir üzerine dolgular yapıldı. Bazı yerlerde 8 noktada nehirden geçişler oldu. Yaklaşık 18
adet viyadük için çalışma devam ediyor. Bu kadar ağır bir yol şu anda planlanana göre kış şartlarının da iyi geçmesiyle bu yıl sonunda asfaltı da dahil olmak üzere burası tamamlanmış olacak" dedi.