MEB'DEN "MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM STRATEJİ BELGESİ"
Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), Türkiye'de mesleki eğitim ve öğretimin geliştirilmesine yönelik ''Türkiye'de Mesleki Eğitim ve Öğretim Strateji Belgesi'' hazırlandı.
Tüm Avrupa Mesleki Eğitim ve Öğretim sistemleri için ortak olan altı genel ilke belirlendi. Bu ilkler, "istihdama uygunluğun geliştirilmesi", "kalitenin artırılması", "mesleki eğitim ve öğretimin statüsünün geliştirilmesi", "sosyal katılımın desteklenmesi", "mesleki eğitim ve öğretimin finansmanı için kaynakların sefer edilmesi" ve "verimliliğin arttırılması için yerinden yönetime geçilmesi" olarak sıralandı.
"PROSEDÜR NOKSAN"
Belgede, Türk mesleki eğitim ve öğretim sisteminin önemli zayıflıklarından birisinin "mesleki ve teknik eğitim veren okullarda öğrenci performansının değerlendirilmesine ilişkin standartlaştırılmış prosedürlerin noksan" olduğu kaydedildi.
Okullar arasında büyük kalite farklılıklarının söz konusu olduğu mesleki eğitim ve öğretim sisteminde, "bağımsız, okul-tabanlı değerlendirme"nin, hem sosyal ortaklar hem de yükseköğretim kurumlarının gözünde güvenilirlikten yoksun olduğu ifade edildi.
Teknik Eğitim Fakülteleri'nin 1982 yılında YÖK'e devredildiğinin belirtildiği belgede, "MEB ile YÖK arasındaki işbirliğinin kısıtlı" olduğu belirtildi.