//İNTİHAR OLAYI
Muğla'nın Fethiye ilçesinde, 5 bin 250 TL'lik dershane borcunu ödeyemediği için annesi cezaevine giren ve psikolojisi bozulan 18 yaşındaki Soner Semih Sipahi'nin intiharının eğitim camiasını üzüntüye boğduğunu belirten Koncuk, "Böylesine acı bir olayın yaşanmasının nedeninin öğrencileri dershanelere yönlendiren eğitim sistemidir. Bu noktada sorumluluk, mevcut sistemi ihdas eden Milli Eğitim Bakanlığı'na aittir" dedi.
Çocukların hayatının sınav olduğunu ve dershaneye başlama yaşının 10'a kadar düştüğünü kaydeden Koncuk, "Oyun çağındaki ilköğretim öğrencileri, çocukluklarının tadını çıkaramadan, sınavlara hazırlanmak için dershaneleri mesken tutmaktadır. SBS, YGS derken, öğrenciler sınav cenderesinden kurtulamamaktadır. Sadece okulda aldığı eğitim ile sınava girmek istemeyen öğrenciler, dershanelere giderek, özel ders alarak, takviye yapmaktadır. Bugün dershaneler öyle büyük bir pazar haline gelmiştir ki, kimse bunun
önüne geçememektedir" dedi.
//DERSANE SAYISI
1994 yılında bin 89, 2002 yılında da 2 bin 122 dershane bulunurken, bugün dershane sayısının 4 bin 193 olduğunu, dershaneye giden öğrenci sayısı 1994 yılında 317 bin 217, 2002 yılında 606 bin 522 iken, bugün öğrenci sayısı 1 milyon 174 bin 860'ı aştığını kaydeden Koncuk, buna göre 1994 yılından bugüne dershane sayısının yüzde 285, öğrenci sayısın ise yüzde 270 arttığını ve yine 8 yılda dershane sayısının yüzde 97,59, öğrenci sayısında ise yüzde 93,56 oranında artış gösterdiğini ifade etti.
//DERSHANELER, ÖĞRENCİLERDEN YILLIK 2 MİLYAR TL KAZANIYOR
Bugün 9. 10. 11. ve 12. sınıfta dershaneye giden öğrenci sayısının 440 bin 209 olduğunu vurgulayan Koncuk, "Mezunları da hesaba kattığımızda üniversite sınavı için dershaneye giden öğrenci sayısı yaklaşık 607 bin 415'tir. ÖSS için dershane ücreti 2 bin TL'den başlayıp, 6 bin TL'ye çıkmaktadır. Öğrencilerin ortalama 3 bin TL dershane ücreti ödediğini düşünürsek, dershanelerin yıllık kazancı 1 milyar 822 milyon 245 bin TL'dir. SBS için 5. 6. 7. ve 8. sınıfta dershaneye giden öğrencilerin sayısı da 540 bin
063'tür. Dershanelerin SBS için öğrencilerden yıllık bin 500 TL aldığını düşünürsek, yıllık kazançları 810 milyon 94 bin 500 TL'dir. Buna göre dershaneler sadece üniversite sınavına ve SBS'ye hazırlananlardan ortalama 2 milyar 632 milyon 339 bin TL kazanmaktadır" dedi.
Türk Eğitim-Sen tarafından bin 100 lise son sınıf öğrencisi üzerinde yapılan anket çalışmasında öğrencilerin büyük çoğunluğunun üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlandığının ortaya çıktığını kaydeden Koncuk, "Üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlandığını söyleyenlerin oranı yüzde 68.5, sadece okulda aldığı eğitimle sınava hazırlandığını belirtenlerin oranı yüzde 19.3, hem dershaneye gittiğini hem de özel ders aldığını ifade edenlerin oranı ise yüzde 8.5'tir. "Üniversite sınavına
girmeyeceğim" diyen öğrencilerin oranı da yüzde 3.7'dir. Ankete katılanların yüzde 70'i dershaneye gitmeden üniversiteyi kazabileceğine inanmazken, yüzde 30'u dershaneye gitmeden üniversiteyi kazanabileceğini düşünmektedir" dedi.
Görüldüğü üzere Milli Eğitim Bakanlığı'nın yanlış politikaları sonucu dershane sektörü yıldan yıla büyüdüğünü, dershanelerin okullara alternatif hale geldiğini ve eğitimin ticarileştirildiğini vurgulayan Koncuk, "Devlet eğitimi neredeyse özel sektöre bırakır hale gelmiştir. Sınavda birbirinin rakibi olan öğrenciler çarpık eğitim sistemi nedeniyle dershaneye gitmeye mecbur bırakılmaktadır. Aileler de çocuklarının başarılı olması için adeta yoktan var etmekte, borçla, harçla çocuklarını dershaneye
göndermektedir. İşte Soner Sipahi'nin intiharına yol açan nedenler bunlardır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitimde yaşanan bu çarpıklığa bir an önce el koyması ve eğitim sistemini yeniden gözden geçirmesi gerekmektedir. Aksi takdirde istenmeyen olayların yaşanması kaçınılmaz olacaktır" dedi.